راهنمای خرید چادر مسافرتی

چادر مسافرتی یکی از ضروری ترین وسایل سفر، طبیعت گردی و کوهنوردی می باشد که حس امنیت وداشتن سرپناه را برای شما به همرا خواهد داشت اما قبل از خرید چادر بهتر است با معیارهای مهم انتخاب چادرمسافرتی آشنا شوید و با اطلاعات کافی متناسب با نیازهای خود خرید نمایید.

راهنمای خرید بر اساس سایز

در راهنمای خرید چادر مسافرتی دقت به سایز بسیار مهم است. چادرهای مسافرتی در سایزهای یک نفره، دو نفره و چها، شش، هشت نفره و … دسته بندی و عرضه می شوند.  اگر می خواهید با اتوموبیل شخصی خود به کمپ بروید قطعا اندازه و وزن چادر برای شما مهم نیست اما اگر قصد کوهنوردی یا سفر با کوله پشتی دارید سبک بودن برای شما معیار مهمی محسوب می شود. نکته ای که باید به آن دقت کنید این است که اگر شما قصد خرید چادر با ظرفیت 4 نفره دارید، باید بدانید که منظور ابعادکف چادر است و این عدد به معنای چهار شخص به صورت خوابیده می باشد پس حواستان به ابعاد واقعی چادر باشد واگر از تشک بادی یا تخت میخواهید استفاده کنید حتما به فضای بیشتری نیاز خواهید داشت  

 سهولت نصب

سهولت نصب برای بسیاری از افراد فاکتور مهمی برای انتخاب چادر مسافرتی محسوب می شود، چادر ها  از لحاظ سهولت نصب به چادرهای اتومات، چادرهای میله ای، چادرهای بادی تقسیم می شوند.

انواع چادرهای مسافرتی بر اساس سهولت نصب

این چادرها از فنرهای مخصوص برای باز و بسته شدن تشکیل شده اند طراحی آن ها به شکلی هست که پس از خارج شدن از بسته بندی به صورت خود به خودی باز می شوند، جنس فنر و میزان انعطاف پذیری آن روی قیمت نهایی چادرها اثرگذار است. وزن چادرهای فنری نسبتاً کم است و به دلیل باز و بسته کردن آسان آن ها جز چادرهای فوری قرار می گیرند.

  • چادرهای میله ای

این چادرها بسیار پر طرفدار و مورد علاقه بسیاری از کوهنوردان و علاقمندان به کمپینگ و طبیعتگردی می باشد. این مدل از چادرها دارای ستون های میله ای از جنس آلومینیوم و فایبرگلاس می باشد که به هم متصل می شوند. چادرهای میله ای اصولا وزن سبکی دارند و راحت باز و بسته می شوند.

  • چادر مسافرتی اتوماتیک

از ویژگی های بارز این چادرها نصب بسیار آسان آنها می باشد اصولا در این مدل از چادرها از مکانیزمی استفاده می شود که باعث باز و بسته شدن سریع چادر در کمتر از یک دقیقه شده است

این نوع از چادرها فاقد میله هستند و توسط پمپ باد به راحتی باد می شوند اصولا چادرهای بادی وزن سنگین تری نسبت به چادرهای فنری و میله ای دارند.

چادر 6 نفره بادی مدل Darche - Air Volution AT-6

چادرهای دو پوش یا تک پوش

چادرهای تک پوش

این چادرها از یک پوش متصل به میله ها تشکیل شده است که بیشتر مناسب دو فصل بهار و تابستان هستند .

چادرهای دو پوش 

دارای دو بخش داخلی و خارجی هستند که پوش اول مخصوص تنفس پذیری بوده و پوش دوم از ورود سرما، باران و اشعه مضر خورشیدجلوگیری می کند. این مدل از چادرها برای هر چهار فصل مناسب هستند. مدل های دو پوش به صورت وابسته به هم و غیر وابسته طراحی و عرضه شده اند.

انواع چادر مسافرتی مناسب چند فصل

چادرهای مخصوص سه فصل

چادرهای سه فصلی از محبوبیت زیادی برخوردار هستند اصولا این چادرها در بهار و تابستان و پاییز بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند،  طراحی آن ها به شکلی هست که از پنجره های توری برای رد و بدل کردن هوا و جلوگیری از ورود حشرات استفاده شده است. مقاومت این چادرها در برابر باران های سبک خوب است اما در صورت بارش برف و طوفان گزینه مناسبی نخواهند بود.

چادرهای چهار فصل (مخصوص زمستان)

این چادرها مخصوص هر چهار فصل به خصوص فصل زمستان است و برای بارندگی های شدید و برف بسیار عالی عمل می کنند. طراحی ظاهری این چادرها به صورت گنبدی شکل و گرد شده است تا برف و باران روی سقف جمع نشود. ضخامت پارچه این چادرها بیشتر شده اما تهویه کمتری نسبت به چادرهای سه فصلی دارند.

چادر 3 نفره مدل Vango - Tryfan 300

نکات مهم در تصیم گیری خرید چادر مسافرتی

قبل از رفتن به کمپینگ ابعاد چادر خود را با فضای محیط انتخابیتان چک کنید، در صورتی که فضای کمی برای برپا کردن چادر دارید از خرید چادرهای بزرگ خود داری کنید.

قبل از رفتن به محیط های مرطوب حتما از ضد آب بودن چادر خود اطمینان حاصل نمایید بعضی از چادرها دارای پوشش ضد آب و جدا گانه ای هستند .

اگر همیشه میزان وسایلی که همراه خود می برید زیاد است سعی کنید از چادرهای بزرگتر استفاده نمایید،

اگر تعداد افراد داخل چادر زیاد می باشند برای ورود و خروج راحتر همچنین تهویه هوای مناسب بهتر است از چادرهایی که بیش از یک عدد درب دارند استفاده نمایید.

فروشگاه آفرود بازار ارائه دهنده چادرهای مسافرتی حرفه ای از برترین برندهای دنیا می باشد.

اقتصاد
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی