علت گرم نشدن آب در ماشین لباسشویی چیست؟

بررسی 5 علت گرم نشدن آب در ماشین لباسشویی

خرابی در ترموستات چگونه می تواند منجر به داغ نشدن آب ماشین لباسشویی باشد؟

خرابی در هیدروستات یکی ازعلل گرم نشدن آب در ماشین لباسشویی

خرابی در تایمر چگونه می توان منجر به داغ نشدن آب در ماشین لباسشویی باشد؟

ارتباط خرابی در شلنگ ورودی آب گرم و داغ نشدن آب لباسشویی

خرابی در شیر برقی یکی دیگر از دلایل داغ نشدن آب در ماشین لباسشویی

بررسی 5 علت گرم نشدن آب در ماشین لباسشویی

داغ نشدن آب در ماشین لباسشویی علامتی از بروز ایراد در دستگاه شما می باشد، اما این ایرادات به گونه ای نیستند که بتوان به طور مشخص گفت فقط این خرابی یک مرجع دارد، به همین سبب در ادامه قصد داریم برای شناسایی تمام دلایل این مشکل به بررسی 5 علت گرم نشدن آب در ماشین لباسشویی بپردازیم:

  • بروز خرابی در ترموستات ماشین لباسشویی
  • بروز خرابی در هیدروستات ماشین لباسشویی
  • بروز ایراد در تایمر ماشین لباسشویی
  • اختلال در عملکرد شیر ورودی آب گرم ماشین لباسشویی
  • خرابی در شیر برقی ماشین لباسشویی

کاربران گرامی؛ در صورت استفاده از ماشین لباسشویی میدیا و بروز خرابی در این دستگاه می توانید برای رفع عیب دستگاه خود از خدمات نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی میدیا در تهران استفاده نمایید.

خرابی در ترموستات چگونه می تواند منجر به داغ نشدن آب ماشین لباسشویی باشد؟

تنظیم دمای آب در ماشین لباسشویی بر عهده ترموستات دستگاه م باشد، طبیعت در صورتی که ترموستات عملکر درستی نداشه باشد نمی توان دمای اب ماشین لباسشویی را تنظیم کرد، از همین روی خرابی در ترموستات یکی از دلایل داغ نشدن آب در ماشین لباسشویی است.

خرابی در ترموستات فقط با تعویض این قطعه در دستگاه حل خواهد شد.

اما توجه داشته باشید که در بسیاری از مواقع علت کار نکردن ترموستات بروز خرابی در این قطعه نیست، در این قطعه اتصالات و سیم های مختفی وجود دارند که بروز خرابی در هر یک از آن ها می تواند منجر به کار نکردن ترموستات شود، به همین دلیل بهتر است تا قبل از بررسی ترموستات به سیم ها و اتصالات آن نگاهی بیاندازید.

خرابی در هیدروستات یکی ازعلل گرم نشدن آب در ماشین لباسشویی

هیدروستات ها در ماشین لباسشویی وظیفه تنظیم سطح آب را دارند و قطع بروز خرابی در این قطعه را می توان یکی از علل داغ نشدن آب در ماشین لباسشویی دانست.

· هیدروستات ها انواع مختلفی دارند که در دستگاه های مختلف متفاوت می باشند، اما خرابی در هیدروستات همواره با نشانه های به خصوصی نمایان می شود، برای مثال در صورتی که دستگاه شما با مشکل در آبگیری مواجه شد یا فرایند ابگیری تمام نیشد باید هیدروستات دستگاه خود را چک کنید.

· هیدروستات ماشین لباسشیی قابل تعمیر نیست و صرفا باید آن را تعویض کرد.

کاربران گرامی؛ در صورت استفاده در ماشین لباسشویی دوو و بروز خرابی در این دستگاه می توانید استفاده از خدمات تعمیر ماشین لباسشویی دوو استفاده نمایید.

خرابی در تایمر چگونه می توان منجر به داغ نشدن آب در ماشین لباسشویی باشد؟

تایمر مدت زمان فرایند شستشو رو در ماشین لباسشویی مشخص می کند، به گونه ای که برای انواع لباس ها با جنس مختلف تایم به خصوصی در لباسشویی در نظر گرفته شده است و هر کدام از این البسه و اجناس دمای منحصر به فرد خود را دارند، عدم تنظیم شدن تایمر با برنامه های شستشو مختلف می تواند یکی از علل داغ نشدن آب در ماشین لباسشویی باشد.

علت گرم نشدن آب در ماشین لباسشویی چیست؟

ارتباط خرابی در شلنگ ورودی آب گرم و داغ نشدن آب لباسشویی

اگر به پشت ماشین لباسشویی خود توجه کنید متوجه این موضوع می شوید که دو ورودی مختلف برای آب گرم و آب سرد وجود دارد، ایجاد هرگونه انسداد و مشکل در شلنگ یا ورودی آب گرم می تواند یکی از علل گرم نشدن آب در ماشین لباسشویی باشد.

  •  شلنگ آب گرم ماشین لباسشویی از جنس پلاستیک مقاوم است و به یک توری درون لباسشویی منتهی می شود.
  •  توری که در انتهای شلنگ واقع شده وظیفه جدا کردن رسوبات و زباله های درون آب را دارد.
  •  گرفتگی در این طوری می تواند موجب نرسیدن درست آب داغ به درون لباسشویی شود.
  • علاوه بر این خم شدگی و گرفتگی در خود شلنگ هم می تواند علل داغ نشدن آب باشد، توجه داشته باشید که شلنگ در مسیر رسیدن به لباسشویی خم نشده باشد و یا از جای خود در نیامده باشد.
  • یکی از مواردی که مصرف کنندگان به آن توجه نمی کنند چک کردن ورودی شلنگ لباسشویی می باشد، توجه کنید که شلنگ آب داغ ورودی مختص به خود را دارد و شلنگ آب سرد ورودی مختص به خود را و اتصال غلط این دو می توند یکی دیگر از دلایل داغ نشدن آب در ماشین لباسشویی باشد.

کاربران گرامی؛ در صورتی که در منزل خود از ماشین لباسشویی آاگ استفاده می نمایید و با بروز خرابی در این دستگاه مواجه شده اید می توانید برای رفع نیاز خود اقدام به استفاده از خدمات تعمیر ماشین لباسشویی آاگ در محل کنید.

خرابی در شیر برقی یکی دیگر از دلایل داغ نشدن آب در ماشین لباسشویی

یر برقی لباسشویی دارای دو بویین می باشد که باز کردن دریچه ها برای تامین آب گرم و سرد در لباسشویی توسط این دو بویین انجام می شود، در صورتی که شیر برقی دستگاه به درستی کار نکند آب در ماشین لباسشویی گرم نخواهد شد.

  • در گام اول چک کنید که برق به بویین دستگاه برسد.
  • در صورتی که برق در ماشین لباسشویی جریان داشت اما آب داغ نمی شود احتمال دارد که یا برق به بویین های شیر برقی نرسد و یا شیر برقی دچار تخریب شده باشد.
  • توجه داشته باشید که در صورتی که شیر برقی دچار تخریب شده باشد برای رفع این علت داغ نشدن آب ماشین لباسشویی باید اقدام به تعویض یر برقی نمایید.

اقتصاد
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی