ثبت نام دانشجویان فنی وحرفه ای افزایش یافت

به گزارش روز یکشنبه دانشگاه فنی وحرفه ای، ابراهیم صالحی عمران گفت: ثبت نام دانشجویان این دانشگاه در سال تحصیلی جدید به بیش از ۸۵ هزار نفر رسیده است که این میزان نشان از رشد متقاضیان تحصیلی در رشته های فنی وحرفه ای دارد.

وی افزود: از مهم ترین مسایل بازار کار کشور آن است که دانشگاه ها در رشته های گوناگونی بدون توجه به نیاز واقعی بازار کار دانشجو تربیت می کنند، اما بازار کار تنها به آن بخشی از فارغ التحصیلان توجه دارد که بتواند نیاز واقعی خود به نیروی کار را برطرف کند.

رییس دانشگاه فنی وحرفه ای اظهار داشت: آمارهای موجود نشان از افزایش نرخ بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی است و این موضوع باعث شده تا موضوع مهارت های آموزی برای فعالیت در بازار کار موسسات آموزش عالی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

صالحی عمران تصریح کرد: در همین راستا در دانشگاه فنی و حرفه ای، با مطالعه بازار کار و ارتباط بین صنعت و دانشگاه، همچنین حذف رشته های منسوخ، بازبینی، بازنگری و بروزرسانی ۸۸ سرفصل های درسی، تجهیز کارگاه ها و آزمایشگاه ها و تغییر عناوین رشته های کارشناسی به مهندسی حرفه ای براساس نیاز جامعه و توجه به قانون جامع تربیت فنی و حرفه ای و مهارتی، آمار ثبت نام پذیرش دانشجویان در سال ۱۴۰۰ به بیش از ۸۵ هزار نفر رسیده و رشد چشمگیری داشته است.

وی گفت: افزایش فارغ التحصیلان مقاطع متوسطه به دانشگاه فنی و حرفه ای در شرایطی اتفاق می افتند که طبق آمارهای منتشر شده سازمان سنجش، اکثر دانشگاه ها به دلیل عدم انتخاب رشته داوطلبین رشته های نظری، با کاهش شدید دانشجو مواجه هستند و این اقبال نشان از امید به دستیابی دانشجویان به حرفه، شغل و کسب درآمد در آینده است.

به گزارش ایرنا، دانشگاه فنی وحرفه ای دانشگاهی مأموریت گرا است در دوره های مهندسی حرفه ای بیش از ۱۰۰ درصد  و در رشته های کارشناسی ناپیوسته بیش از ۴۳ درصد افزایش جذب دانشجو داشته است. این آمار از تمایل دانش آموختگان به ادامه تحصیل در این دوره ها و موفقیت دانشگاه در ساماندهی دوره های مهارتی نشان دارد.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی