سامانه ترکیبی احراز هویت و تشخیص زنده بودن فرد ایران ساخت شد

به گزارش روز یکشنبه معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، پیشرفت‌های زیادی در حوزه فناوری در تشخیص هویت حاصل شده است و اکنون محصولات ایران‌ساخت این حوزه کار تشخیص را آسان کرده‌اند.

محصولاتی که در شرکت دانش بنیان ایرانی تولید شده‌اند از دقتی بالا برخوردار هستند و تاکنون، ۱۰ میلیون اپلت اثرانگشت تجاری سازی شده و به فروش رسیده است.

محمدرضا نوروزی مدیرعامل  این شرکت دانش‌بنیان درمورد مهم‌ترین محصول دانش‌بنیان این شرکت گفت: سامانه ترکیبی احراز هویت و تشخیص زنده بودن فرد بر اساس چهره و اثر انگشت به صورت آنلاین و تحت وب، حاصل ترکیب سه بخش تشخیص چهره، اثرانگشت و زنده بودن است که همگی در قالب یک سامانه مشترک به مشتری ارایه می‌شود.

وی بیان کرد: این نسخه، نسبت به نمونه‌های موجود و پیشین، پیشرفته‌تر است و اگرچه نسخه ساده تشخیص چهره قبلا هم وجود داشته اما با توسعه فناوری و تجاری‌سازی ایده‌های نوآورانه، این محصول اکنون  بهبود یافته است.

این فناور ادامه داد: هر دو محصول تشخیص چهره و اثرانگشت، دانش‌بنیان شناخته شده و بخش تشخیص زنده بودن فرد، از سال ۱۳۹۴ تحت توسعه و تحقیق قرار گرفته و در حال حاضر نسخه بالغ آن در ترکیب با دو محصول تشخیص چهره و اثر انگشت، ارایه شده است.

نوروزی گفت: پایلوت تشخیص زنده بودن ایران‌ساخت، این قابلیت را دارد که ۱۰۰ هزار نفر در روز را ظرف ۴۵ روز و همچنین یک پایلوت یک‌میلیون نفر در روز را ظرف ۷۵ روز انجام دهد.

وی افزود: این محصول ایران‌ساخت از نرم‌افزارها و ابزارهای داخلی استفاده می‌کند و می‌تواند در حالت ساده بر روی مرورگر انجام شده و مستقل از سیستم‌عامل بر روی همه پلتفرم‌ها اجرا شود، همچنین نسخه تحت اندروید این محصول نیز ارایه شده که می‌تواند صدا را به عنوان فاکتور تکمیلی برای تشخیص زنده بودن انتقال دهد.

وی یادآور شد: مهم‌ترین مزیت این محصول آن است که تمامی مقایسه‌ها و تاییدات در کمتر از یک دقیقه انجام می‌شود، اگر دستورها به درستی ارایه شود، فرد را زنده محسوب کرده و ضمناً تصویر چهره را با تصویر قدیمی که هنگام صدور کارت ملی دریافت شده مقایسه می‌کند.

نوروزی با یادآوری اینکه نمونه مشابه خارجی برای تشخص چهره وجود دارد ولی ترکیب آن با اثرانگشت در بازار نیست، بیان کرد: به‌شدت به فکر صادرات هستیم و امیدواریم از طریق واسطه‌هایی بتوانیم محصول را در این کشورها ارایه دهیم.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی