مسایل روانی و اجتماعی کودکان توسط زبدگان مددکاری بررسی می‌شود

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، غنچه راهب درباره این همایش افزود: این همایش از ساعت ۱۵ تا ۱۹ روز شنبه ۱۷ مهرماه جاری با همکاری رصدخانه اجتماعی کووید ۱۹، معاونت اجتماعی سازمان بهزیستی ، معاونت پرورشی آموزش و پرورش، و انجمن علمی مددکاری اجتماعی ایران، به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: وبینار مذکور به مناسبت روز جهانی کودک، به همت گروه آموزشی مددکاری اجتماعی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، و با همکاری گروه های آموزشی رشد و پرورش کودکان پیش از دبستان و روانپزشکی این دانشگاه برگزار می شود.

وی، هدف از برگزاری این همایش را پرداختن به مسائل کودکان در حوزه های روانی _ اجتماعی با تمرکز بر موضوع هایی مانند « حوادث و حمایت از کودکان در شرایط مخاطره آمیز، تحصیل کودکان در دوره همه گیری کرونا، ساز و کارهای حمایت از کودکان در مدارس، کودکان طلاق، حقوق کودک، رفاه اجتماعی کودکان، کودک آزاری، و اعتیاد کودکان » ذکر کرد.

راهب اظهار داشت: در این وبینار یک روزه، تحلیل وضعیت کودکان در حوزه های مختلف و سیاستگذاری های کلی حوزه کودکان در ایران، توسط اعضای هیات علمی دپارتمان های مددکاری اجتماعی، روانپزشکی و رشد و پرورش کودکان پیش از دبستان دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، و متخصصان و صاحبنظران از سازمان بهزیستی کشور، وزارت آموزش و پرورش و انجمن علمی مددکاران اجتماعی ارائه، و مورد بررسی قرار می گیرد.

وی افزود: نشست های تخصصی و مقالات این همایش، در سه بخش « کودکان در بحران های طبیعی، روانی و اجتماعی »، « کودکان و چالش های آموزشی در مدرسه » و « کودکان، بهزیستی و رفاه اجتماعی در ایران » ارائه خواهند شد.

به گفته وی، موضوع هایی همچون « حمایت از کودکان در شرایط بحرانی پس از حوادث طبیعی، خودکشی نوجوانان یک مرور نظام مند، تحلیلی بر مداخله روانی و اجتماعی کودک آزاری در استان گلستان، بهداشت روانی کودکان در دوران همه گیری کرونا » از جمله مباحث بخش ” کودکان در بحران های طبیعی، روانی و اجتماعی ” می باشد که توسط دکتر معصومه معارف وند عضو هیات علمی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، مدیریت می شود.

مدیر گروه آموزشی مددکاری اجتماعی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی ادامه داد: در بخش کودکان و چالش های آموزشی در مدرسه ” به مدیریت دکتر منصوره کریم زاده عضو هیات علمی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، مقالاتی تحت عناوینی مانند « چالش های آموزش مجازی در دوره همه گیری کرونا در مقطع ابتدایی، چالش های ساختاری بازماندگی از تحصیل کودکان در استان سیستان و بلوچستان، اثربخشی مددکاری اجتماعی بر علائم هراس اجتماعی و شیوه های مقابله با استرس در دانش آموزان نابینا در شرایط پاندمی کرونا و ارزیابی وضعیت آموزشی کودکان یک تا سه سال در مهدهای کودک شهر تهران » توسط متخصصان و صاحبنظران دانشگاه و سازمان های خدماتی حوزه کودکان ارائه خواهند شد.

وی افزود: موضوع هایی مانند « حمایت از کودکان در وضعیت های مخاطره آمیز با تاکید بر مفاد قانون حمایت از اطفال و نوجوانان، نظام رفاه کودک در ایران و اعتیاد کودکان بد سرپرست » نیز در بخش ” کودکان، بهزیستی و رفاه اجتماعی در ایران ” به مدیریت دکتر فرزانه امیریزدانی ارائه خواهند شد.

مدیر دپارتمان مددکاری اجتماعی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، از اعضای هیات علمی و دانشجویان سه گروه آموزشی مرتبط با موضوع همایش (مددکاری اجتماعی، رشد و پرورش کودکان پیش از دبستان و روانپزشکی)، اساتید و دانشجویان رشته های توانبخشی، و کارشناسان و مربیان کودکان در سازمان بهزیستی و وزارت آموزش و پرورش، برای شرکت در این وبینار دعوت کرد.

راهب خاطرنشان کرد که گواهی شرکت در همایش از سوی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، به شرکت کنندگان اعطا خواهد شد. علاقه مندان برای شرکت در این وبینار می توانند از طریق لینک   https://connect.uswr.ac.ir/sw-meeting  اقدام کنند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، وب سایت همایش به آدرس   socialwork.uswr.ac.ir  در اختیار علاقه مندان قرار دارد.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی