حرکت دانشگاه امیرکبیر به سمت فناوری‌های نوظهور ضروریست

به گزارش خبرنگار آموزش و دانشگاه ایرنا سید حسن قدسی پور عصر امروز چهارشنبه در جلسه معارفه خود به عنوان سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر که با حضور وزیر علوم و  تعدادی از نمایندگان مجلس، همراه بود افزود: مشکل اساسی کشور در حال حاضر مشکل اقتصادی است علم و دانش در تعریف امروز بهترین وسیله برای تولید ثروت است و این حوزه به طور حتم نیازمند توجه بیشتر است.

وی با بیان اینکه، در تعریف علم چند نکته و اصل اساسی مطرح است، تعالی روح و اخلاق، رفاه اجتماعی و اقتصادی و قدرت را از جمله این مولفه‌ها برشمرد.

وی اضافه کرد: اگر بخواهیم دانشگاه خوبی داشته باشیم باید به این ۳ اصل توجه بیشتری کنیم.

قدسی پور با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص اینکه دانشگاه امیرکبیر مادر دانشگاه های صنعتی کشور است گفت: ما دو نوع فناوری داریم که یک دسته فناوری های نوظهور همچون نانو، بیو تکنولوژی، آی تی و سلول های بینادی هستند که بستر اصلی توسعه این فناوری ها دانشگاه است.

وی افزود: اگر بخواهیم روی فناوری هایی که زندگی روزمره مردم به آنها گره خورده تاکید کنیم، فناوری های بالغ را می توان نام برد.

قدسی پور گفت: یک زمانی ما حدود ۱۳ فناوری های پرپتانسیل از جمله آی تی، خودرو، داروسازی، نفت و پتروشیمی و برق را به عنوان فناوری هایی که آینده جهان را رقم خواهد زد بررسی کردیم که به طور حتم دانشگاه صنعتی امیرکبیر بایستی در این زمینه پیش قدم شده و تلاش اساتید را در این زمینه و جهت بسیج کنیم تا بتوانیم سهم عمد ه ای در این زمینه ها و رشد اقتصادی کشور  ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه، حدود ۴۷ طرح کلان ملی تعریف شده است، خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از این طرح ها به دانشگاه ها از جمله صنعتی امیرکبیر واگذار شده است که پیشرفت این پرژه ها به  دلیل مشکلاتی کند شده است.

قدسی پور گفت: البته هنوز هم برخی از دستگاه ها قویا به پیگیری این طرح های کلان اذعان دارند، مثلا طرح  قطار تندرو با سرعت بالای ۲۸۰ کیلومتر در ساعت است.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی