اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان به خرید تبلت دانش‌آموزان کم‌برخورداردر ۱۴۰۰

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سیدجواد حسینی در جریان بازدید از مدرسه ابتدایی صاحب الزمان افزود: برای اتصال و بهره‌برداری همه دانش‌آموزان از شبکه شاد بویژه دانش‌آموزان‌ نیازمند طرح هدایت طراحی شده است، به همین منظور امسال این میزان اعتبار برای خرید تبلت دانش‌آموزان نیازمنددر نظر گرفته شده است که به زودی توسط سازمان نوسازی و تجهیز مدارس به استان‌ها ابلاغ خواهد شد.

وی در جریان شیوه بازگشایی، ساماندهی نیروی انسانی، ثبت‌نام دانش‌آموزان، توزیع کتب درسی، واکسیناسیون معلمان، اطلس یادگیری و میزان آمادگی معلمان، دانش آموزان و  اولیا برای بازگشایی تدریجی آموزش های حضوری قرار گرفت و اظهار داشت: معلمان محور اصلی توسعه یک جامعه هستند و در چالش ها و حوادث جامعه  از ابتدای انقلاب اسلامی تا دفاع مقدس و امروز زیست بوم کرونا به عنوان مدافعین و مجاهدین آموزش به خوبی ایفای نقش کرده اند.

وی افزود: امروز هم که ضرورت بازگشایی مدارس و آموزش های حضوری احساس می شود، معلمان  پیشروان اصلی این حرکت خواهند بود و  آنان عامل اصلی نظام کیفیت یاددهی و یادگیری هستند.

رتبه‌بندی معلمان در مسیر صحن علنی مجلس

معاون وزیر آموزش و پرورش درباره طرح رتبه بندی معلمان  اظهار داشت: پس از  ارایه این طرح در قالب لایحه توسط دولت در مجلس شورای اسلامی و  به خصوص با همت کمسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس مسیر خوبی را طی کرده است و به زودی در صحن علنی مجلس در دستور کار نمایندگان مجلس قرار خواهد گرفت.
حسینی افزود: رتبه بندی به عنوان یک عامل بسیار جدی در کیفیت بخشی به نظام یاددهی و یادگیری  عمل خواهد کرد.

تعیین تکلیف ۱۰۰ هزار نیرو در سال گذشته

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در ادامه با اشاره به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، جذب معلم فقط از طریق دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی خواهد بود  و در سال گذشته نیز  نزدیک به ۱۰۰ هزار نیرو در آموزش و پرورش تعیین تکلیف شدند.

معاون وزیر آموزش و پرورش به تاسیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک اشاره کرد و افزود: ایجاد سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک اقدامی اساسی برای مداخلات بهنگام طلایی در عرصه خدمات آموزشی،  پرورشی و توانبخشی است. این اقدام ضمن آنکه از چندگانگی مداخلات تربیتی جلوگیری می کند، هدایت و نظارت برای تعلیم و تربیت را بهنگام و یکپارچه می سازد.

حسینی پلت فرم شاد را یک سرمایه ملی دانست و گفت: باید ظرفیت های آن را به گونه ای افزود که به نیازهای معلمان، دانش آموزان و اولیا و مدیران حتی در دروان پسا کرونا پاسخ دهد و باید عنوان یک ظرفیت ارتباطی بی بدیل و نیز آموزشی مقوم، مکمل و معکوس همواره مورد استفاده قرار بگیرد.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی