ارزهایی که در متکاها نگهداری می‌شد، سر از ترکیه و دبی در آورد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدرضا نجفی‌منش  در کلاب‌هاوس خبرآنلاین با موضوع واردات خودرو اظهار داشت: اگر قرار است خودرو بدون انتقال ارز وارد کشور شود، تولید مقدم بر واردات است. در این حالت می‌توانند قطعه‌ای که قادر نیستیم در داخل بسازیم را وارد کنند.

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی با اشاره به این‌که اجرای مصوبه مجلس می‌تواند سبب فشار برای واردات خودرو شود، گفت: طبق اطلاعی که دارم، در سال‌هایی که بانک مرکزی نسبت به ارزپاشی برای مهار قیمت دست می‌زد، نزدیک به ۲۰ میلیارد دلار ارز از سوی مردم خریداری شد و به اصطلاح این ارزها در متکاها نگهداری می‌شود.

ارزهایی که در متکاها نگهداری می‌شد، سر از ترکیه و دبی در آورد

او تصریح کرد:این روزها می‌بینیم بخشی از این ارزها از بازار ملک دبی و ترکیه سر برآورده است و برخی دیگر نیز می‌توانند به خودرو یا هر کالای وارداتی دیگر تبدیل شوند.

نجفی‌منش گفت: حالا برخی دائم از ما می‌پرسند که چرا شما کالا صادر نمی‌کنید تا مشکل کشور برطرف شود، پاسخ روشن است. قرارگیری در لیست سیاه اف‌ای‌تی‌اف راه را بر صادرات بسته است، کسی به من در چمدان پول نمی‌دهد که به ایران بیاورم و راه بانک هم بر من ایرانی بسته است.

وی گفت: اتفاقا بخشی از خودروهای ما به دلیل نبود قطعه در اثر کمبود ارز در کف پارکینگ خودروسازان مانده‌اند، حالا اگر ارز هست، بدهید ما قطعه وارد کنیم و تولیدمان را رونق بدهیم.

مشروح اظهارات محمدرضا نجفی منش را (اینجا) بخوانید.

۲۲۳۲۲۵

اقتصاد
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی