بازگشایی مدارس در مالزی؛واکنش متفاوت دانش آموزان و والدین

به گزارش ایرنا،”داتوک رازیجیدن” وزیر آموزش و پرورش مالزی چندی پیش اعلام کرد، مدارس این کشور از سوم ماه اکتبر /۱۱ مهر  به صورت مرحله‌ای بازگشایی خواهند شد.

پیش از این قرار بود مدارس مالزی در اول ماه سپتامبر بازگشایی شوند. این تعویق یک روز پس از درخواست دولت برای واکسیناسیون همه دانش آموزان مدرسه، به ویژه کودکان ۱۲ تا ۱۷ ساله، قبل از باز شدن مدارس طبق برنامه اولیه در ۱ سپتامبر انجام می‌شود.

 سال گذشته، مدارس در مالزی به دلیل همه گیری کرونا کمتر از نیمی از سال باز بودند و معلمان و دانش آموزان به آموزش آنلاین روی آوردند. 

روزنامه « استریت تایمز » سنگاپور، در گزارشی نوشت در شرایط کنونی همه گیری ویروس کرونا تصمیم به بازگشایی مدارس در مالزی به بروز واکنش ها و احساسات متفاوتی از سوی دانش آموزان و والدین شان با ترکیبی از شادی و هیجان و ترس و نگرانی شده است. 

در این میان والدینی وجود دارند که می گویند با وجود اینکه شمار ابتلا به ویروس کرونا در این کشور پایین آمده است اگر فرصت انتخاب داشتند همچنان از فرستادن فرزندانشان به مدرسه خودداری می کردند.

با این حال بسیاری از دانش آموزان در مالزی ۲ دز واکشن خود را دریافت کرده اند که عاملی مهم در پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا خواهد بود. از طرفی آموزش مجازی نیز سختی ها و مشکلات خودش را دارد و حضور فیزیکی دانش آموزان در مدارس مزایای بسیار زیادی دارد. 

از سوی دیگر والدین خواستار رعایت کامل مسائل بهداشتی و دستور العمل های مشخص در دوران همه گیری در مدارس می باشند تا دانش آموزان در امنیت کامل باشند. 

دانش آموزان نیز مشتاق بازگشت به مدارس می باشند و می گویند زمانی که در مدرسه حضور فیزیکی داشتند مسائل و درس ها را بهتر درک می کردند و می فهمیدند. آنها همچنین می گویند کلاس های مجازی انتخاب و ترجیح آنها نمی باشد و فقط از روی اجبار و به ناچار مجبور به شرکت در کلاس های مجازی درس شده اند.

برپایه این گزارش اخیرا وزارت آموزش و پرورش مالزی اعلام کرد که مرحله به مرحله اقدام به بازگشایی مدارس خواهد کرد. اگر چه تعداد کلاس ها محدود خواهد بود و دانش آموزان به صورت چرخشی از کلاس های مجازی و حضوری  استفاده خواهند کرد. 

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی