بازبینی کتاب‌های درسی در راه توسعه فرهنگ شهادت

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا، علیرضا کاظمی روز دوشنبه در حاشیه مراسم افتتاحیه دومین جشنواره فرهنگی هنری علمدار در جمع خبرنگاران افزود: دبیرخانه جشنواره به یک دبیرخانه دایمی تبدیل شد، بی شک آموزش و پرورش باید نگاه بلند مدت و عمیق نسبت به این موضوع اساسی داشته باشد.

وی ادامه داد: امسال در ابعاد و موضوعات جشنواره طراحی های جدیدی صورت گرفته است، استقبال بی نظیری که سال گذشته تفاق افتاد، باعث شد طراحی های بهتری صورت گیرد.

سرپرست ورازت آموزش و پرورش با بیان اینکه جشنواره علمدار یک برنامه برای توسعه و ترویج مکتب شهید سلیمانی است، گفت: ظرفیت های بسیاری در آموزش و پرورش برای این کار وجود دارد. با بهره مندی از ظرفیت کتاب های درسی به بهترین شکل ممکن توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت صورت می گیرد.

کاظمی خاطر نشان کرد: همچنین در این راستا از ظرفیت یادواره های شهدا، تشکل های دانش آموزی و مناسبت ها نیز بهره گرفته می شود.

به گزارش ایرنا، جشنواره فرهنگی و هنری (علمدار) پیرو ابلاغ سیاست‌های و راهبردهای فرهنگی و تربیتی شهید حاج قاسم سلیمانی، به ابتکار اداره کل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش و حمایت معاونت پرورشی و فرهنگی و با همکاری اداره کل آموزش و پرورش کرمان ویژه همکاران فرهنگی و دانش‌آموزان تمامی دوره‌های تحصیلی سراسر کشور برگزار می‌شود.

از جمله اهداف این جشنواره گسترش و تعمیق فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت، معرفی اسوه ایثار، اخلاص و عمل برای نسل جوان و نوجوان کشور، صیانت از میراث ارزشمند شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان مدرسه و مکتب درس آموز، بازنمایی حقیقی از تصویر آن شهید آسمانی به مثابه نمادی از هم پیوستگی و همدلی آحاد جامعه ایرانی و امت اسلامی با هر سلیقه و گرایشی، معرفی آثار فرهنگی و هنری دانش‌آموزان و فرهنگیان مستعد و علاقه‌مند و تقدیر از آن‌ها است. 

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی