تخصیص ۵۳ میلیارد تومان اعتبار سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، سیدجواد حسینی در نشست شورای معاونان آموزش و پرورش منطقه فشافویه اظهار داشت: ۵۸ طرح در آغاز مهر در آموزش و پرورش استثنایی افتتاح یا کلنگ زنی شده است.

وی با بیان این که یکی از راه های حل مشکلات در آموزش و پرورش تعامل با بقیه دستگاه ها و نهادها است، افزود: می‌توان از ظرفیت بقیه نهادها به ویژه شوراهای شهر برای ارتقای آموزش و پرورش استفاده کرد.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی یادآور شد: تمهید ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی از ضروریات حضور دانش آموزان در مدارس است و امسال بیش از ۵۳میلیارد تومان برای هزینه ایاب و ذهاب این دانش آموزان اختصاص یافته است.

حسینی تصریح کرد: شوراهای شهری و شهرداری ها ‌ظرفیت بزرگی هستند که در تأمین اعتبار باقیمانده سرویس ایاب ذهاب می‌توانند به آموزش و پرورش استثنایی کمک کنند.

وی همچنین گفت: با همت خیّرین پنج سالن ورزشی درون مدرسه ای در مدارس استثنایی آموزش و پرورش شهرستان های تهران ساخته می شود.

وی تصریح کرد: ۱۰ مرکز جامع خدمات تشخیصی، توانبخشی و آموزشی دانش آموزان استثنایی در کشور راه‌اندازی شده است که یازدهمین  مرکز به زودی در شهرستان های استان تهران افتتاح خواهد شد.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی خاطرنشان کرد: صیانت از اموال آموزش و پرورش و حفظ و نگه داری از اموال هنرستان ها، یکی از سیاست های آموزش و پرورش است و برای اولین بار در سال جاری اعتباری برای صیانت از اموال در آموزش و پرورش درنظر گرفته شده است.

حسینی به راه اندازی باشگاه های پیشکسوتان آموزش و پرورش در کشور اشاره کرد و گفت: با راه‌اندازی باشگاه‌های پیشکسوتان می‌توان دانش و تجربه این افراد را به مدارس امروز پیوند زد و از آنان به‌عنوان راهنمایان بالینی استفاده کرد.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی