یادگیری فعالیت محور بهترین روش فراگیری برای دانش آموزان است

به گزارش روز شنبه گروه دانشگاه و آموزش ایرنا از خبرگزاری یونایتدپرس، یافته های این مطالعه نشان می دهد که بهترین عملکردی که روش های یادگیری می تواند، داشته باشند یادگیری عملی و نیز روش هایی است که با استفاده از حمایت های عاطفی و اجتماعی انجام می شود.

محققان موسسه تعامل انسان و کامپیوتر دانشگاه کارنگی ملون در آمریکا در این مطالعه  یافته ها در زمینه «یادگیری فعال یا یادگیری فعالیت محور» که در اوایل همه گیری کرونا افزایش یافت را جمع آوری کردند؛ چرا که در این دوران تمامی دانش آموزان در هر سنی که بودند به آموزش در خانه مشغول شدند.

یادگیری فعال روشی است برای آموزش که در آن از همه دانشجویان خواسته می‌ شود در فرایند یادگیری مشارکت کنند.  اصول یادگیری فعال برخلاف شیوه های آموزش «سنتی – یادگیری غیر فعال» است که در آن دانش آموزان دریافت کننده منفعل دانش از یک متخصص هستند.

یادگیری فعال که به آن یادگیری فعالیت محور هم گفته می شود به طیف گسترده ای از استراتژی های تدریس اشاره دارد که در طول کلاس دانش آموزان را به عنوان شرکت کننده فعال در یادگیری با مربی خود درگیر می کند.

نسرا یانیر که در نگارش این مطالعه جدید همکاری داشته است، گفت: در این مطالعه می خواستیم دریابیم که از آموزش و یادگیری در دوران کووید-۱۹ چه مسایلی را آموخته ایم و چه استفاده ای از آن می توانیم در کلاس های درسی داشته باشیم.  

یانیر در یک بیانیه خبری این دانشگاه افزود: کووید-۱۹ مربیان را مجبور کرد تا دانش آموزان را به شیوه های جدیدی جذب کنند و معلمان نیز فناوری جدیدی را آزمایش می کردند. مطالعات جمع آوری شده شامل مطالعه ای بود که نشان می داد دانشجویان از طریق یادگیری فعالیت محور بهتر فرا می گیرند. همچنین مطالعه دیگری نشان داد که فعالیت بدنی به خلاقیت و ایجاد ایده در دانش اموزان کمک می کند.

به گفته محققان، روش های یادگیری فعال دانش آموزان را تشویق می کند تا به جای دریافت غیرفعال اطلاعات، افکار خود را بیان کرده و از طریق تنظیمات تعاملی بازخورد دریافت کنند.

محققان همچنین، آزمایشات کنترل شده ای را برای مشاهده میزان یادگیری کودکان هنگام تعامل با NoRILLA انجام دادند؛  NoRILLA یک پلت فرم یادگیری واقعیت ترکیبی است که به دانش آموزان اجازه می دهد آزمایشات دنیای واقعی را انجام داده و تفسیر کرده و بازخورد تعاملی شخصی دریافت کنند.

این مطالعه نشان داد دانش آموزانی که آزمایشات خود را با این هوش مصنوعی انجام داده بودند، نسبت به دانش آموزانی که از این هوش مصنوعی استفاده نکرده بودند، بیشتر فرا گرفته بودند.  

بر اساس نتایج این مطالعه، این یاور مجازی مبتنی بر هوش مصنوعی، دانش آموزان را به تفکر انتقادی ترغیب و آنها را درگیر بحث می کند.  یانیر گفت: تحقیقات زیادی در این زمینه انجام دادیم و متوجه شدیم که اگر از راهنمای هوش مصنوعی استفاده نکنیم، کودکان قادر به درک مفاهیم اساسی نمی شوند.

نویسندگان این مطالعه اظهار داشتند که امیدوارند مقاله آنها مربیان را ترغیب کند تا یادگیری فعال تری را در دروس خود به کار گیرند.

یافته های این مطالعه اخیرا در مجله Science منتشر شد.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی