بازگشایی تدریجی مدارس استراتژی آموزش و پرورش کرمان است

به گزارش ایرنا، احمد اسکندری نسب در سخنان قبل از خطبه های نماز جمعه افزود: بر اساس بررسی های انجام شده آموزش حضوری موثرترین نوع آموزش است.

وی اظهار داشت: کرونا بزرگترین اختلال آموزشی و شرایط مبهم و ناخواسته ای را ایجاد کرد و اولین مکانی که تحت تأثیر قرار گرفت، مدارس بودند که تعطیل شدند.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش نیازمند تعامل و همکاری همه مردم و دستگاه های دولتی و غیردولتی است گفت: همه باید به کمک آموزش و پرورش در راستای پیگیری آموزش به صورت حضوری بیایند.
وی اظهار داشت: ۷۱۰ مدرسه زیر ۱۰ نفر در استان کرمان وجود دارد که از این تعداد ۲۲۵ مورد با جمعیت زیر پنج نفر دانش آموز فعالیت دارند.

وی گفت: ۳۰ درصد مدارس استان کرمان زیر ۳۰ نفر دانش آموز دارند که آموزش در این مدارس هم اکنون به صورت حضوری در حال پیگیری است.
اسکندری نسب خاطر نشان کرد: مدارس هم اکنون به صورت مجازی و ترکیب آموزش حضوری و مجازی با رعایت پروتکل های بهداشتی در حال فعالیت هستند و بعداز آبان ماه با تکمیل روند واکسیناسیون فرهنگیان و دانش آموزان تمامی مدارس آموزش را به صورت حضوری پیگیری می کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: اطلس دسترسی دانش آموزان به آموزش برای تک تک دانش آموزان به صورت منطقه ای، محلی، مدرسه ای و استانی تدوین و طراحی شده و پوشش حداکثری دانش آموزان در زیست بوم کرونا راهبرد اصلی آموزش و پرورش استان کرمان است.
اسکندری نسب اظهار داشت: بیش از ۹۵ درصد فرهنگیان واکسینه شده اند و واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال در سراسر استان کرمان در حال پیگیری است. 
وی از رشد میانگین نمره ورقی دانش آموزان در امتحانات نهایی سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: حضور بنگاه های اقتصادی در پیگیری آموزش در مناطق محروم موثر بوده و قبولی حدود ۴۰ نفر دانش آموز منطقه جنوبی استان کرمان در رشته پزشکی اقدامی موثر در راستای شکل گیری عدالت آموزشی در استان است‌.
وی از درخشش قابل توجه دانش آموزان استان کرمان در کنکور سراسری ۱۴۰۰  خبر داد و گفت: دانش آموزان کرمانی در کنکور سراسری ۱۴۰۰ حدود ۴۰۰ رتبه زیر هزار کسب کردند.
اسکندری نسب به رشد ۷۰۰ درصدی مشارکت های مردمی در آموزش و پرورش استان استان نسبت به سه سال گذشته اشاره کرد و با توجه به بهره برداری از ۲ هزار و ۵۰۰ کلاس درس در سه سال اخیر، میانگین سرانه فضای آموزشی در استان رشد داشته و به میانگین کشوری رسیده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه مهر ماه و شروع سال تحصیلی نقطه عزیمت برای تمدن سازی و جامعه پذیری است گفت: آموزش در ۳۰ درصد مدارس استان به صورت حضوری پیگیری می شود.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش زیرساخت اصلی توسعه و پیشرفت کشور است و در جامعه موضوعی مهم تر از تعلیم و تربیت، کارگزارانی مهم تر از «معلم» سرمایه هایی مهم تر از دانش آموزان و سازمانی مهم تر از مدارس برای تحول نداریم.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش مهمترین دستگاه زیر ساختی و فرهنگی کشور است اظهار داشت: بیش از نیمی از مردم با مدارس و نظام تعلیم و تربیت ارتباط مستقیم دارند.
اسکندری نسب بیان کرد: ماه مهر و شروع سال تحصیلی نقطه عزیمت برای تمدن سازی و جامعه پروری است و به همین دلیل مهر، جشن ملی خرد و عید دانایی است؛ لذا خداوند خود را معلم و هدف رسالت پیامبران را بعثت یعنی برانگیختن جامعه برای هدایت و تعلیم و تربیت معرفی می کند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه بدون تردید نهاد تحول و توسعه یک جامعه نهاد آموزش و پرورش است گفت: سازمان تحول در جامعه مدرسه، واحد تحول کلاس درس و کارگزار تحول معلمان هستند و به حق می توان ادعا کرد که حد یک جامعه را حد آموزش و پرورش و معلمان آن جامعه تعیین می کنند.
اسکندری نسب عنوان کرد: سال جاری آغاز مهر و بازگشایی مدارس با دو تقارن مهم و یک مسئله محوری روبه رو است و اولین مناسبت که با مهر امسال و بازگشایی مدارس تقارن یافته اربعین حسینی است و موضوع دومی که در تقارن با مهر قرار دارد، سالگرد جریان ماندگار هشت سال دفاع مقدس است، اظهار کرد: سرمنشا اصلی این دفاع تاریخی، برگرفته از مکتب امام حسین (ع) بود.
وی افزود: حضور قریب به یک میلیون رزمنده معلم و دانش آموز و تقدیم بیش از چهل هزار شهید و تعداد زیادی جانباز و آزاده، گواه و شاهد این ادعا است.
وی بیان کرد: موضوع سومی که در سال جدید باید مورد توجه قرار بگیرد، بازگشت تدریجی دانش آموزان به آموزش های حضوری در مدارس است، اظهار کرد: این موضوع باید با  همکاری کامل معلمان، مدیران و خصوصا  خانواده ها و جامعه محقق شود.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی