انتقاد عاشقان شمس و مولانا از سراسر جهان از ساخته نشدن بارگاه شمس در خوی

خبرنگار ما که برای پوشش خبری این رویداد مهم فرهنگی و هنری به شهر قونیه سفر کرده است با عاشقان شمس و مولانا از اقصی جهان در خصوص هر چه سریعتر بارگاه شمس در خوی گفت و گو کرده است.

محمدامین از کشور تاجیکستان و شهر دوشنبه در این باره اظهار کرد : ما برای زیارت مقبره مولانا به شهر قونیه آمده ایم و در صورتیکه بارگاه شمس در خوی ساخته شود دوست داریم به خوی هم سفر کنیم.

وی خطاب به مسئولین فرهنگی کشور ایران گفت : از مسئولین می خواهیم در ساخت این بارگاه عجله کنند تا بارگاه شمس میعادگاه عاشقان شمس و مولانا از سراسر جهان باشد .

فرمانی از علاقمندان مولانا و شمس که از تهران برای زیارت مولانا به قونیه آمده است اظهار کرد : ما برای آمدن به اینجا هزینه خروجی ،هزینه تست و میلیون ها تومان برای اقامت در قونیه خرج می کنیم در صورتیکه این فضای فرهنگی قونیه در خوی فراهم شود دوست داریم سوی شهر خوی آییم و آنجا هزینه کنیم‌.

وی تصریح کرد : ساخت بارگاه شمس در خوی جزو وظایف ذاتی و فرهنگی مسئولین کشور است.

آرش اوستا سه تار نواز برجسته و برنده جایزه جهانی گلبال موزیک نیز اظهار کرد : در سال های ۱۳۸۶ و ۱۳۸۷ کنگره های بین المللی شمس و پیوند فرهنگی بین خوی و قونیه با مهارت و شجاعت و شکوه هر چه تمامتربرگزار شد. متاسفانه در حال حاضر نگاه های مسئولینی که برای ساخت مقبره شمس انتخاب شده اند با نگاه های جهانی فرسنگ ها فاصله دارد و ضرورت دارد استاندار آذربایجان غربی فکری به این وضعیت بکند.

ناجی باکرجی رییس بارگاه مولانا در قونیه نیز گفت: اصولا باید مقبره شمس در خوی، مدتها پیش ساخته می شد. در کنگره های بین المللی شمس در سال های ۱۳۸۹ و ۱۳۹۰ حضوری پررنگ از قونیه داشتیم.

۵۸۵۸

دسته‌بندی نشده
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی