چرا ایران سیاهچاله پرندگان مهاجر شده است؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، قسمت دوم «صدای آب» از مجموعه مستند «تنهایی» به کارگردانی سعید نبی و مریم خدیوی بروجنی با تحلیل موضوعات چالشی اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی حاشیه تالاب انزلی امشب جمعه ۹ مهرماه ساعت ۲۳:۱۵ از شبکه یک پخش می‌شود. همچنین برنامه تحلیلی استودیویی «درنگ تنهایی» نیز با اجرای عبدالرضا امیر احمدی بلافاصله ساعت ۲۳:۴۵ روی آنتن می‌رود.

آنچه در برنامه «درنگ تنهایی» این هفته با حضور کارشناسان قضایی و اجرایی این تالاب تحلیل خواهد شد چرایی تبدیل شدن ایران به سیاهچاله پرندگان مهاجر است که از سرتاسر دنیا سالانه به این کشور سفر می‌کنند اما هربار کمتر از نیمی از آنها باز خواهند گشت که موجب تعجب کارشناسان بین‌المللی شده است.

همچنین چرایی ورود فاضلاب‌های بیمارستانی، صنعتی و شهری به این تالاب آن هم با کانال‌های ورودی ساخته شده توسط وزارت نیرو از دیگر موضوعات است. برداشت آب بی رویه از تالاب که موجب خشک شدن آن خواهد شد توسط کشاورزان با مجوز وزارت جهاد کشاورزی و نیرو از موضوعات چالشی است که صراحتاً در این برنامه تحلیل خواهد شد.

در این برنامه از اسناد مکتوب جایکا (آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن) و اسناد قضایی این پرونده توسط دادستان سابق انزلی و معاون قضایی استان گیلان پرده برداری خواهد شد.

مهمانان برنامه «درنگ تنهایی»، سید رحمان سیدزاده دادستان سابق انزلی و معاون قضایی استان گیلان، مسعود باقرزاده کریمی رییس حوزه آبریز دریاچه ارومیه و مدیرکل سابق دفتر تالاب‌های سازمان محیط زیست و سعید نبی کارگردان و تهیه کننده مجموعه مستند «تنهایی» هستند.

تولید مجموعه قصه محور مستند ۱۴ قسمتی از سال ۱۳۹۵ آغاز شده و تا ۱۴۰۰ در گروه فرهنگ، تاریخ و هنر شبکه یک سیما به طول انجامید.

فیلم‌برداری این مجموعه در پنج استان خوزستان، گلستان، مازندران، گیلان و تهران در چهار فصل صورت پذیرفته است.

ریزگرد، آب و خشکسالی، تالاب‌های شادگان و هورالعظیم، شکارچی، محیط‌بان، جنگلبان، جنگل‌نشین، آلودگی هوا و… از موضوعات این مجموعه مستند هستند و فیلم‌نامه هر قسمت این مجموعه به صورت مستقل تهیه شده است.

۵۸۵۸

دسته‌بندی نشده
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی