کابینت ام‌دی‌اف را با چه روشی تمیز کنیم؟

آشپزخانه براق به شدت جذاب است و یکی از راه‌های نشان دادن تمیز بودن آشپزخانه تمیز براق و تمیز بودن کابینت‌های آشپزخانه است. کابینت‌ها به علت در معرض بودن ذرات چربی و گردوغبار و همچنین رد دست به راحتی کثیف می‌شوند. اما برای تمیز کردن آنها باید دقت کرد که با شناخت جنس کابینت باعث خرابی آنها نشد. جنس ام‌دی‌اف سهم بالایی در کابینت‌های آشپزخانه دارد و با چند روش ساده می‌توان آشپزخانه‌ای براق داشت و مانع خرابی آن شد.

سرکه

برای براق کردن کابینت ام دی اف از ترکیب ساده آب و سرکه استفاده کنید.سرکه به درخشش کابینت سفید کمک می‌کند. برای این کار آب و سرکه را با هم ترکیب نمایید سپس یک دستمال نخی را به این ترکیب آغشته نموده و سطح کابینت را با این دستمال تمیز و سپس آن را با یک دستمال تمیز، خشک کنید. دقت کنید این روش فقط برای کابینت سفید کاربرد دارد.

مایع ظرفشویی و آب

مراقب باشید که برای در تمیز کردن کابینت‌های ام دی اف از مواد شوینده مانند وایتکس، مواد شوینده الکل دار استفاده نکنید. برای تمیز کردن دوده از روی کابینت ام دی اف براق، از ترکیب مایع ظرفشویی و آب استفاده کنید. با یک اسفنج آغشته به ترکیب مایع ظرفشویی و آب که آن را کامل آبگیری کنید، سطح کابینت را تمیز کنید و سپس با یک دستمال نخی مرطوب کابینت را تمیز و خشک کنید. شما باید سریع کابینت را خشک نمایید تا رد رطوبت باقی نماند.

کابینت ام‌دی‌اف را با چه روشی تمیز کنیم؟

دستمال مرطوب

اگر روی کابینت شما چرب نیست لازم نیست که از ترکیب مایع ظرفشویی و آب یا دیگر مواد شوینده استفاده نمایید بلکه می توانید گرد و خاک را از روی کابینت ام دی اف با یک دستمال نخی کمی مرطوب تمیز کنید، سپس با یک دستمال نرم آن را خشک کنید.

جوش شیرین

برای پاک کردن لکه چربی کابینت از جوش شیرین کمک بگیرید. برای این کار مقداری جوش شیرین را با مقدار کمی آب مخلوط کنید تا یک خمیر جوش شیرین حاصل شود. روی لکه کابینت این خمیر را قرار دهید و پس از خشک شدن خمیر آن را با یک دستمال مرطوب پاک کنید. سپس رد رطوبت را با یک دستمال خشک کنید.

سبک زندگی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی