آیا آب و هوا بر آستانه تحمل درد تاثیر می‌گذارد؟

به گزارش روز پنجشنبه گروه دانشگاه و آموزش ایرنا از مدیکال نیوز، محققان سال ها به دنبال جواب این پرسش بودند که آیا آب و هوا بر آستانه تحمل درد ناشی از بیماری‌هایی نظیر میگرن یا آرترروز تاثیر گذار است؟ نتایج مطالعات محققان نروژی و آزمایش‌های حسی مختلف نشان می‌دهد آب و هوا یک علت، غیر خطی و پویا بر تحمل درد دارد. هنوز مشخص نیست که آیا ارتباط بین درد و آب و هوا ناشی از عوامل فیزیولوژیکی، روانی یا ترکیبی از این دو عامل است.
در این آزمایش، حدود ۱۹ هزار و ۵۰۰ شرکت‌کننده با میانگین سنی ۵۷ سال مورد بررسی قرار گرفتند. در این آزمایش عوامل مختلفی از جمله دما، فشار، بارش، میزان رطوبت و سرعت باد نیز مورد بررسی قرار گرفتند.
نتایج نشان می‌دهد آستانه تحمل درد در افراد در شرایط آب و هوایی مختلف متفاوت است؛ برای مثال افراد مبتلا به آرتروز معتقدند درد آنان در زمستان و خشکی هوا شدیدتر می‌شود.
محققان در تلاش هستند تا تاثیر عوامل مختلف بر درد مزمن را مورد بررسی قرار دهند. درد مزمن به دردهایی گفته می شود که بیش از سه تا ۶ ماه طول می‌کشد.

درد مزمن زمانی اتفاق می‌افتد که سلول‌های عصبی بخشی از بدن، سیگنال‌های پیوسته‌ای را از طریق مسیرهای درد به مغز ارسال می‌کنند. یکی از شای ترین مسیرهای درگیر در درد مزمن، مسیر Nav۱.۷ است. بدن برخی از افراد به طور ژنتیکی فاقد ترکیباتی است که این کانال را مسدود می‌کند و همین امر سبب بروز درد مزمن می‌شود.
معمولا اضطراب و افسردگی در افرادی که از درد مزمن رنج می‌برند، دیده می‌شود. این افراد معمولا زود رنج هستند و در هجوم افکار منفی قرار دارند.
نتایج این مطالعه در نشریه PAIN منتشر شده است.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی