کمبود ویتامین دی باعث وخامت حال بیماران کرونایی می‌شود

دکتر علیرضا ناجی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا افزود: وقتی فردی دچار کمبود ویتامین دی باشد، در صورت ابتلا به کرونا می تواند به سمت وخامت حال وی برود، پس این موضوع باید بیشتر مورد توجه مردم باشد تا حتما به موضوع ویتامین دی توجه خاص داشته باشند.

وی ادامه داد: کمبود ویتامین دی بدن دلایل مختلفی دارد که باید مردم مورد توجه قرار گیرد و مقدار مورد نیاز روزانه آن با قرص خوراکی جبران شود.

این ویروس شناس با بیان اینکه کمبود ویتامین دی عاملی برای وخامت حال مبتلایان به کرونا است، تصریح کرد: متعادل بودن میزان ویتامین دی می‌تواند موجب شود، بیماری کووید ۱۹ سیر طبیعی خودش را داشته باشد، چون کسانی که کمبود ویتامین دارند بیشتر از آنهایی که سطح مناسبی از ویتامین دی دارند، مبتلا به نوع وخیم و شدید کرونا می‌شوند.

ناجی به مردم توصیه کرد که برای تقویت بدن در برابر کرونا و حتی سلامت جسمانی در هر حالتی از کمبود و نقصان ویتامین دی  جلوگیری کنند، چراکه باید میزان این ویتامین در بدن به حدی برسد که فرد با مشکل جدی مواجه نشود البته مردم باید بدانند که میزان ویتامین دی نباید در حدی پایین باشد که خود یک نوع مشکل است و به حدی هم بالا نباشد که مشکلات دیگری برای آنها به وجود می‌آورد.

وی تصریح کرد: هر فردی روزانه باید ویتامین دی به صورت قرص براساس تجویز پزشک مصرف کند تا کمبود ویتامین دی در بدن خود را جبران کنند، چون سطح ویتامین دی در افراد مبتلا به کرونا مورد مطالعه قرار گرفته و این موضوع به اثبات رسیده است،

رییس مرکز تحقیقات ویروس‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی یادآور شد: بهتر است برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف از جمله کرونا حتما ویتامین دی به حد نیاز بدن مصرف شود.

ناجی اضافه کرد: مشخص است اگر فردی ویتامین دی پایینی داشته باشد امکان ابتلا و وخامت حال وی براثر کرونا بیشتر است و این مهم می‌تواند با توجه بیشتر مردم برای پیشگیری از کاهش میزان ویتامین دی آنها موثر باشد که حتما با یک آزمایش خون میزان ویتامین دی بدن خود را بررسی کنند تا در صورتی که به کرونا هم مبتلا شدند این مشکل باعث بدتر شدن حال آنها نشود.

وی همچنین گفت: اگر مردم هم به این موضوع توجه خاص داشته باشند که برای جبران کمبود ویتامین دی بدن با یک آزمایش خون و مصرف روزانه قرص ویتامین دی البته با تجویز پزشک تا چه حدی می‌توانند به وخیم نشدن حال خود در دوران کرونا کمک کنند، به طور یقین به این مساله توجه ویژه ای خواهند داشت.

این محقق ابراز امیدواری کرد با پیشگیری مردم، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تسریع در واکسیناسیون روز به روز شاهد کاهش آمار کرونا در جهان و ایران باشیم که اکنون نیز در وضعیت رو به بهبودی قرار داریم و شاهد کاهش تعداد مراجعان، بستری و مرگ ناشی از کرونا در کشور هستیم.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی