یاد و خاطره ۲ هزار و ۱۰۰ دانش آموز شهید خراسان رضوی گرامی داشته شد

به گزارش روز سه شنبه بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، آیین نواختن زنگ ایثار و مقاومت امروز در دبیرستان دخترانه شاهد خاندان قفلی مشهد برگزار شد و مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی در سخنانی با تجلیل از مقام دانش آموزان و معلمان شهید استان گفت: شهدا مانند سایر اقشار جامعه  زندگی می کردند و با مردم بودند و به خانواده رسیدگی می‌کردند اما در مرحله دوم زندگی، خود را خالص کردند و در مرحله سوم به لقاءالله رسیدند.

 حجت الاسلام حسین معصومی تهذیب نفس را از ویژگی‌های بارز شهدا دانست و افزود: شهدا در مرحله نهایی حیات خود، عرفان و شناختی که دیگران نداشتند را به دست آوردند.
مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در بنیاد شهید خراسان رضوی گفت: رزمندگان در جبهه‌های حق علیه باطل در مدارس ایثارگران که 2 واحد آن در مشهد هم وجود دارد در زمان پدافندی درس می‌خواندند و در زمان آفندی در عملیات شرکت می‌کردند اما هیچ گاه نمی گفتند حالا که ما قرار است شهید شویم چرا درس بخوانیم.

معصومی افزود: رزمندگان همواره درس خواندن را برای مفید بودن در جامعه می‌خواستند و نمی‌گفتند درس می‌خوانیم که برای خود مفید باشیم بعضی از رزمندگان هم شهید شدند و برخی دیگر امروز در جامعه مفیدند و مسوولیت‌ها و تخصص‌هایی در جامعه دارند.

وی همچنان مدارس شاهد را الگوی مدارس خواند و ادامه داد: این مدارس از باقیات‌ صالحات امام راحل است که در سال ۱۳۶۵ فرمان تأسیس آن را صادر کردند و باید  بهترین، ارزنده‌ترین و دانشمندترین دانش‌آموزان را تحویل جامعه دهند.
در این مراسم از مادر شهیدان مدافع حرم «مصطفی و مجتبی بختی»، همسر شهید سلامت «حسین هادوی» و دانش آموزان شاهد و ایثارگر ساجده رفیعی فرزند شهید مدافع حرم «محمد رفیعی»  و مهرنگار پردل فرزند شهیده «سکینه صنعت گل» با اهدای لوح سپاس تجلیل به عمل آمد.

در مجموع خراسان رضوی  ۱۷ هزار و ۳۲۱شهید، ۵۰ هزار و ۳۹۵ جانباز و سه هزار و ۳۹۲ آزاده در راه اعتلای انقلاب اسلامی و حراست از تمامیت ارضی و امنیت کشور تقدیم کرده است.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی