یارانه جدید امشب | ثبت درخواست یارانه معیشتی / از پرداخت وام اربعین چه خبر؟

به گزارش ساناپرس، یارانه نوعی کمک معیشتی است که خیلی از افراد  به دنبال  دریافت آن هستند. یارانه به تمامی افراد تعلق نمیگیرد و به آن افرادی که پرداخت میشود یک میزان نمیباشد و به مقدار های مختلفی به دست افراد واریز میشود. یارانه توانسته است توجه خیلی از افراد را به خودش درگیر کند. برای با خبر شدن از جزئیات بیشتر و کسب اطلاعات بیشتر ساناپرس را تا انتها دنبال کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید

بسته معیشتی جدید توزیع می‌شود؟

چند روز قبل، رئیس بنیاد مستضعفان از توزیع بسته‌ معیشتی جدید در بین مردم خبر داد. پرویز فتاح گفته «برای تابستان ۱۴۰۱ با توجه به اثرات حذف ارز ترجیحی که از یک سو باعث افزایش قیمت مواد لبنی و کاهش قدرت خرید خانوارهای نیازمند شده و از سوی دیگر تولیدکنندگان را نیز با مشکل مواجه کرده بود، بنیاد مستضعفان تصمیم گرفت تا در این مرحله یک میلیون بسته لبنی را میان نیازمندان توزیع کند.»
با توجه به این صحبت‌ها احتمالا بسته معیشتی جدیدی در راه است که هنوز زمان توزیع آن اعلام نشده است. اما قرار است به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و نیازمندان ساکن در مناطق محروم پرداخت شود.
برخی معتقدند احتمالا این بسته معیشتی در یکی از مناسبت‌های مذهبی و اعیاد پیش رو پرداخت می‌شود. با توجه به اینکه عید قربان در هفته پیش رو قرار دارد، این احتمال وجود دارد که این بسته در هفته آینده توزیع شود./خبربان

یارانه

یارانه

از فروردین سال ۱۴۰۳ مددجویان در تاریخ ۲۵ هر ماه همزمان با یارانه نقدی مستمری خود را دریافت کرده اند.

توجه: هم اکنون سامانه برای سرپرستان خانواری که قبل تر از طریق تلفن گویا و سامانه قبلی ثبت درخواست نموده‌اند، آماده خدمت می باشد. سایر سرپرستان خانوار نیز طی اطلاع رسانی بعدی (در هفته آینده) می توانند جهت دریافت خدمات مدنظر(ثبت اعتراض جدید، مشاهده دهک، شناسنامه اقتصادی، اطلاعات ساختار خانوار و …) به سامانه حمایت معیشتی مراجعه نمایند. ثبت درخواست بررسی از طریق تلفن گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ نیز فراهم است.

آدرس سامانه جدید یارانه معیشتی چیست؟

در سامانه جدید «حمایت» که با نشانی اینترنتی hemayat.mcls.gov.ir فعال است، سرپرست هر خانوار می‌تواند دهک اقتصادی خانوار و توضیحات در خصوص علت دریافت یا عدم دریافت یارانه را به همراه اسامی اعضای خانوار خود مشاهده کند.

اگر شما احساس می کنید که دهک بندی خانوار شما نیاز به بازبینی دارد این ویدیو را تماشا کنید تا ببینید چه چیزهایی ممکن است موجب تغییر دهک بندی شما گردد. دهک بندی خانوار با یک سری از شاخص ها از جمله چهار شاخص زیر تعیین می شود:

بُعد خانوار (تعداد اعضای خانواده)

تراکنش های بانکی

اطلاعات خودرو

حقوق و درآمد افراد

ممکن است دهک بندی شما به خاطر یکی از موارد زیر تغییر یافته باشد:

راهنمای ثبت نام در سامانه حمایت یارانه معیشتی

کاربر با مراجعه به سامانه حمایت به آدرس hemayat.mcls.gov.ir وارد صفحه اصلی می شود و گزینه ورود/ثبت نام که در بالای سمت چپ صفحه قرار دارد را انتخاب می نماید.

فرایند ثبت نام یارانه معیشتی

در صورتی که فرد برای اولین بار وارد این سامانه شود، گزینه ی ثبت نام را انتخاب کرده و وارد صفحه زیر می گردد . پس از وارد کردن شماره تلفن همراه (که الزاما باید به نام فرد متقاضی باشد) ، کد ملی ، تاریخ تولد و عبارت امنیتی، با فشردن کلید ارسال کد اعتبار سنجی، کد یکبار مصرف به شماره فرد ارسال می گردد . پس از ورود این کد، ثبت نام فرد نهایی شده و اطلاعات فرد در سامانه ذخیره می گردد/جار نیوز

از پرداخت وام اربعین چه خبر؟

زائران سرپرست خانوار که دریافت کننده یارانه هستند، می‌توانند با مراجعه به در سامانه حج و زیارت و انجام مراحل ثبت نام اربعین، درخواست تسهیلات اربعین را ثبت کنند، با این حال هنوز به صورت رسمی پرداخت تسهیلات اعلام نشده و احتمالا با نزدیک شدن به روزهای اربعین مانند سال گذشته جزئیات آن اعلام می‌شود.

به تازگی وزیر اقتصاد اعلام کرده است که زائران سرپرست خانواری که یارانه دریافت می‌کنند، می‌توانند تسهیلات مربوط به سفر ایام اربعین دریافت کنند. این تسهیلات در سال گذشته تا سقف پنج میلیون تومان مشخص شد و برای حضور زمینی زائران اربعین از سوی بانک‌های زیرمجموعه این وزارتخانه پیش بینی شد.

اگر طبق روال سال گذشته این تسهیلات پرداخت شود، متقاضیان زائر سرپرست خانوار به منظور دریافت و ثبت نام وام اربعین، می‌توانند نسبت به درخواست تسهیلات در سامانه حج و زیارت (سماح) به نشانی samah.haj.ir اقدام نمایند. در صورتی که متقاضیان از مرزهای زمینی خارج شوند، مبلغ این تسهیلات به صورت خودکار و بدون نیاز به مراجعه به بانک‌ها به حساب یارانه آن‌ها واریز شده و با اقساط یکساله از یارانه آن‌ها کسر می‌شود.

سال گذشته، میزان این تسهیلات برای سرپرست خانوار سه میلیون تومان، سرپرست خانوار همراه با یک نفر از اعضای خانوار تحت پوشش او چهار میلیون تومان و سرپرست خانوار و دو نفر یا بیشتر از اعضای خانوار تحت پوشش او ‌پنج میلیون تومان بود، اما برای اربعین امسال هنوز اطلاعاتی از میزان مبلغ تسهیلات به صورت رسمی اعلام نشده است.

با این حال، برخی شنیده‌ها حاکی از آن است که برای دریافت وام اربعین، ابتدا باید در سامانه سماح ثبت نام کرده و سپس به صورت اینترنتی یا با مراجعه حضوری به شعب بانک ملی درخواست وام کنید.

گفتنی است؛ تا امروز خبر مبنی بر اعطای وام و تسهیلات بانکی از سوی بانک‌های عامل به زائران اربعین اعلام نشده و بر اساس تجربیات سال گذشته، به احتمال زیاد با نزدیک شدن به ایام اربعین اطلاع رسانی می‌شود./ایسنا

ساناپرس

پایان/*

ساناپرس را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

منبع:اندیشه معاصر

اخباراقتصاد
پربازدید

آخرین اخبار

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی