۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بیمه‌شده جدید به سازمان تأمین‌اجتماعی اضافه شدند

به گزارش ساناپرس، در عمر کوتاه دولت مردمی سیزدهم، ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بیمه‌شده جدید به سازمان تأمین‌اجتماعی اضافه شدند و هنوز بین ۶ تا ۹ میلیون نفر در کشور برای اطلاعات بیشتر ساناپرس را دنبال کنید.

۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بیمه‌شده جدید به سازمان تأمین‌اجتماعی اضافه شدند

در عمر کوتاه دولت مردمی سیزدهم، ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بیمه‌شده جدید به سازمان تأمین‌اجتماعی اضافه شدند و هنوز بین ۶ تا ۹ میلیون نفر در کشور ما فاقد پوشش بیمه اجتماعی هستند. با اضافه شدن این ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر، حدود ۸۸ هزار میلیارد تومان درآمد بیمه‌ای جدید به منابع سازمان تأمین‌اجتماعی اضافه و سن صندوق حدود ۲ سال جوانتر شد و از حدود ۴۱ سال به حدود ۳۹ سال رسید. این درحالی است که به‌رغم دستاوردهای خوب جمهوری اسلامی، در دوره‌های قبلی به خوبی از ظرفیت‌های درونی سازمان تأمین‌اجتماعی استفاده نشده بود.

بیمه‌شده

استعلام بیمه نامه به ساده ترین روش ممکن

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در خصوص وضعیت بدهی‌های بیمه‌ای دولت به این سازمان گفت: در دولت مردمی شهید جمهور، با مساعدتی که نسبت به تأمین‌اجتماعی صورت گرفت، بالغ بر ۲۶۰ هزار میلیارد تومان تأدیه بدهی به سازمان تأمین‌اجتماعی طی کمتر از سه سال اتفاق افتاد، در حالی که مجموع کل تأدیه بدهی دولت‌های قبلی به سازمان تنها ۸۰ هزار میلیارد تومان بوده است؛ یعنی شهید رئیسی عزیز حدود ۳.۵ برابر همه دولت‌های قبل از خود، مطالبات سازمان تأمین‌اجتماعی را تادیه کرد؛ موضوعی که به صراحت در سیاست‌های مقام معظم رهبری ابلاغی فروردین ۱۴۰۱ هم بر آن تأکید شده است.

موسوی در پاسخ به پرسشی درباره این‌که این حجم از تأدیه بدهی‌ چه آثاری بر عملکرد سازمان تأمین‌اجتماعی گذاشته است، اظهار کرد: با این تأدیه بدهی که از سوی دولت مردمی انجام شد، دو اتفاق مثبت در سازمان تأمین‌اجتماعی رخ داد. اولاً بزرگ‌ترین تسویه بدهی در نظام بانکی کشور با پرداخت ۱۰۶ هزار میلیارد تومان به بانک رفاه رقم خورد.

دومین اتفاق بزرگ این بود که حدود ۶۲ هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه در بانک رفاه اتفاق افتاد و در اقدامی بی‌نظیر اجازه ندادیم دارایی‌های بین‌النسلی سازمان از دست برود. با این کار شاخص‌های بانکی را در بانک رفاه کارگران متحول کردیم و با ارتقای شاخص کفایت سرمایه بانک از ۶ به ۱۱، در واقع زمینه ارتقای خدمت‌رسانی این بانک به ذی‌نفعان را فراهم کردیم.

وی با تأکید بر این‌که ۱۰۶ هزار میلیارد بدهی بانکی سازمان تأمین‌اجتماعی که از دوره‌های قبل بر جای مانده بود، سالانه حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان هزینه به سازمان تحمیل می‌کرد که با تسویه این اَبَربدهی، از آن زیان بزرگ سالانه نیز جلوگیری شد، تصریح کرد: اگر این رویه ادامه پیدا می‌کرد، بدهی سازمان تأمین‌اجتماعی به نظام بانکی تا امروز چند برابر شده بود و اثر تورمی آن اقتصاد کلان کشور را شدیداً تحت تأثیر قرار می‌داد. از این جهت کنترل ناترازی منابع و مصارف در سازمان تأمین‌اجتماعی، در واقع کمک به کنترل تورم کشور بوده است.

وی افزود: در دولت شهید رئیسی در پرداخت مطالبات سازمان تأمین‌اجتماعی به جای واگذاری شرکت‌های زیان‌ده که در دولت‌های قبلی انجام می‌شد، سهام شرکت‌های خوبی مثل شازند و کشتیرانی و … به سازمان واگذار شد که یک ریل‌گذاری خوب در امر سرمایه‌گذاری در این سازمان محسوب می‌شود. علاوه بر این، شرکت‌های زیان‌دهی مثل هپکو که در ابتدای دولت سیزدهم به مثابه یک دفترچه قسط برای سازمان بود، در این دولت به سود رسید و کاملاً سرپا شد. همه این‌ها با مساعدت‌های ویژه رئیس‌جمهور شهید محقق شد و امیدواریم که این مسیر در آینده نیز ادامه پیدا کند.

موسوی با اشاره به رشد چشمگیر منابع سازمان تأمین‌اجتماعی در دولت مردمی سیزدهم گفت: با تلاش‌های شبانه‌روزی همکاران ما، امروز درآمد ماهانه سازمان تأمین‌اجتماعی به حدود ۶۵ هزار میلیارد تومان رسیده است که حدود ۵۵ هزار میلیارد تومان از این مبلغ صرف پرداخت حقوق و مستمری ماهانه می‌شود. به امید خدا با بهبود درآمد سازمان از شش ماهه دوم امسال، آماده‌ایم تا پس از سال‌ها وارد حوزه سرمایه‌گذاری اختیاری شویم که آینده سازمان تأمین‌اجتماعی نیز در همین حوزه رقم خواهد خورد.

 

پایان/*

ساناپرس را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

منبع:اندیشه معاصر

اخباراقتصاد
پربازدید

آخرین اخبار

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی