دارندگان سهام عدالت بخوانند / جدول سبد دارایی‌های سهام عدالت برای هر کد ملی

به گزارش ساناپرس، شرکت سپره گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، سامانه استعلام و آزادسازی سهام عدالت را راه اندازی کرد.
براین اساس مشمولان سهام عدالت با مراجعه به آدرس اینترنتی https://panel.sahamedalat.ir با درج کدملی دارایی سهام عدالت را می‌توان مشاهده کرد و سهامداران می توانند جزئیات دارایی واقعی سهام عدالت خود را به تفکیک شرکتهای بورسی و تعداد و ارزش هر سهم مشاهده کنند.

در سایت سهام عدالت نوشته شده است:

این سامانه برای مشاهده خلاصه وضعیت سبد دارایی سهام عدالت است.

سهامداران می بایست قبلا در سامانه خصوصی¬سازی روش سهامداری مستقیم را انتخاب کرده باشند.

در صورت عدم موفقیت در ورود می توانید مشخصات و تلفن همراه خود را در www.samanese.ir ویرایش نمایید.

ورود به سامانه از طریق شماره تلفن همراه معتبر متعلق به کد ملی شما که قبلا توسط سهامدار در سایت خصوصی سازی اعلام شده، صورت میپذیرد.

مسئولیت فردی برای حفاظت از محرمانگی اطلاعات بر عهده سهامدار است.

فعالیت مراجعین در این سامانه ثبت شده و قابل پیگیری می‌باشد.

مسئولیت استفاده از کد تایید پیامک شده، توسط هر شخص دیگر به عهده سهامدار است.

هرگونه استفاده از اطلاعات مندرج به وسیله فرد دیگر یا اشخاص ثالث به شدت ممنوع و مسئولیت آن به عهده سهامدار است.

دسترسی و استفاده از این سامانه محدود، غیرقابل انتقال و صرفا مجاز برای استفاده از آن توسط شما فراهم گردیده است

مهدی حاجی‌وند، دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت در خصوص روند برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت گفت: همان‌طور که می‌دانید سه استان خراسان شمالی، زنجان و گیلان مجامع خود را برگزار کردند و استان‌هایی همانند اصفهان و کردستان آگهی دعوت به مجمع خود را منتشر کردند در تیر و مردادماه چند استان مجامع خود را برگزار خواهند کرد.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: جلسه بررسی، تبیین و تشریح برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت در ۲۴ استان برگزار شده است و مابقی استان‌ها هم طی هفته‌های آینده جلسه ذکر شده آن‌ها برگزار می‌شود.

حاجی‌وند گفت: امیدوارم به تدریج شرایط شرکت‌ها مهیا شود تا صورت‌های مالی خود را حسابرسی و تعاونی‌ها نیز آگهی دعوت به مجمع خود را منتشر و مجامع خود را برگزار کنند.

دویست و شصت و چهارمین جلسه شورایعالی بورس و اوراق بهادار به ریاست دکتر خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و با حضور اعضای این شورا برگزار شد.

در ابتدای این نشست مجید عشقی رییس شورای عالی بورس گزارشی تحلیل از وضعیت بازار سرمایه کشور به اعضای حاضر در جلسه ارائه کرد و در ادامه نیز گزارشی از عملکرد حسابرسان معتمد سازمان بورس و تهیه سند تحول حسابرسی در بازار سرمایه ارائه شد.

بررسی درخواست بانک مرکزی در خصوص معافیت از ثبت اوراق مرابحه ارزی و همچنین بررسی برخی چالش های برگزاری مجامع عمومی شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت از دیگر موضوعاتی بود که در دستور کار جلسه اخیر شورای عالی بورس و اوراق بهادار قرار داشت که در خصوص آنها تصمیم گیری شد.

همچنین تکمیل اعضای کارگروه سهام عدالت، بررسی گزارش شرکت سپرده گذاری مرکزی در مورد پرداخت های صورت گرفته به شرکتهای تعاونی سهام عدالت و بررسی درخواست بانک صنعت و معدن در خصوص تاسیس شرکت تامین سرمایه از دیگر مواردی بود که در نشست مذکور مطرح و در خصوص آن تصمیم گیری شد.

در بخش دیگری از جلسه شورای عالی بورس و اوراق بهادار درخواست بانک سپه در خصوص انتقال خارج از ساعت سهام بیمه حکمت صبا به گروه حکمت ایرانیان، وصول برخی اظهارنامه های قضایی مرتبط با شورای عالی بورس و آخرین وضعیت سامانه های معاملات و پس از معاملات بومی مطرح و در خصوص آن تصمیم گیری شد.

بخشی از سود سهام عدالت در حالی امسال کماکان پراخت نشده است که این اتفاق برای نخستین بار در تاریخ سهام عدالت رقم می‌خورد که پرداخت سود این سهام سه مرحله‌ای شده است.

پیش‌تر وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس وعده داده بودند پس از واریز سود مرحله نخست و دوم در ابتدای زمستان و انتهای اسفند سال گذشته، پرداخت سود مرحله سود سود سهام عدالت در خردادماه امسال انجام خواهد شد.

این در حالی است که ولی اله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار گفته است برخی از شرکت‌ها سود سهام عدالت مربوط به عملکرد مالی 1401 را به شکل کامل واریز نکرده‌اند و از این شرکت‌ها، 4 شرکت همچون فجر انرژی خلیج فارس اعلام کردند برنامه افزایش سرمایه دارند و درخواست خود برای افزایش سرمایه را هم بر روی سامانه کدال منتشر کردند.

دو شرکت، سود سهام عدالت را بصورت کامل واریز نکرده‌اند و اعلامی هم درباره افزایش سرمایه نداشته‌اند. بر این اساس به محض اینکه این سود مرحله سوم سهام عدالت به شکل کامل از سمت شرکت‌ها واریز شود، مجوزهای لازم از شورای عالی بورس برای واریز اخذ خواهد شد، اما تا زمان تکمیل این وجه نمی‌توانیم برای واریز مرحله سوم زمان دقیق اعلام کنیم.

به گفته مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس سه شرکت همچنان سود سهام عدالت عملکرد مالی 1401 خود را پرداخت نکردند. متاسفانه تاکنون 6 هزار و 100 میلیارد تومان از سود سهام عدالت عملکرد مالی مربوط به سال 1401 شرکت‌ها وصول نشده است و اگر بتوانیم این سود را وصول کنیم با مجوز شورای عالی بورس تسویه سود سهام عدالت را خواهیم داشت.

اخباراقتصاد
پربازدیدسهام عدالت

آخرین اخبار

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی