نظر سردار علایی درباره عملیات کربلای ۴ / تلاش شد عراق فریب بخورد

سردار حسین علایی درباره عملیات کربلای ۴، گفت: ایران برای نخستین بار در این عملیات بزرگ برنامه‌ریزی کرده بود که با سپاه سوم و هفتم عراق در محور شلمچه و اروندرود درگیر شود و برای این کار بالاترین توان نظامی خود را بسیج کرده بود.

فرمانده پیشین نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: برای نخستین بار توانستیم برای انجام این عملیات ۲۵۰ گردان رزمی از سپاه و بسیج آماده کنیم. اگر این عملیات موفق می‌شد پیروزی بسیار بزرگی حاصل می‌شد اما ارتش بعث تمرکز اطلاعاتی روی ایران داشت و از طرف دیگر چون در عملیات والفجر ۸،  فاو را گرفته بودیم در این عملیات عراق نقایص خود را بررسی کرده بود و توانست از آن تجربه استفاده کند.

سردار علایی افزود: همان شب قرارگاه مرکزی متوجه شد که این عملیات آینده روشنی ندارد و آنرا متوقف و سعی کرد آنرا در ذهن ارتش بعث به عنوان عملیات فریب جلوه دهد.

وی خاطرنشان کرد: ایران می‌خواست ارتش بعث تصور کند نیروهای کشورمان در این عملیات بزرگ موفق نشده‌اند و با این ذهنیت، بعثی‌ها را فریب دهد و این اتفاق هم افتاد. زمانی که عملیات کربلای ۵ شروع شد ارتش عراق تصور نمی‌کرد ایران دو هفته پس از عملیات کربلای ۴، در منطقه شلمچه عملیات جدیدی تحت عنوان کربلای ۵ را انجام دهد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس درباره وطن دوستی و غیرت مردم ایران، یادآور شد: وقتی ارتش بعث در ۳۱ شهریور ۵۹ بدون هیچ دلیلی به خاک ایران حمله کرد به غیرت مردم بر خورد و همه به صحنه آمدند. بنابراین اگر باز چنین جنگی رخ دهد و مردم چنین حسی داشته باشند پای کار می‌آیند. بطور مثال زمانی که ارتش تروریست آمریکا سردار سلیمانی را شهید کرد همه ایرانی‌ها پای کار آمدند چون آمریکا را جنایتکار می‌دیدند.

سردار علایی ادامه داد: مردم ایران، کشور خود را دوست دارند و علاقه دارند از کشور و نظام خود دفاع کنند و می‌خواهند کشورشان پیشرفت کند. حضور میلیونی مردم برای تشییع پیکر پاک شهید سردار قاسم سلیمانی، غیرت و تعصب برای عزت و سربلندی ایران را نشان داد.

۲۳۲۱۹

سیاسی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی