در دولت سیزدهم حتی یک قلم دارو و خدمت از نظام بیمه‌ای حذف نشد

به گزارش ساناپرس، حتی یک قلم دارو و خدمت در دوره سیزدهم از نظام بیمه‌ای حذف نشد. حدود ۲۰۰ قلم داروی جدید به نظام خدمات بیمه‌ای در حوزه بیمه سلامت و تامین اجتماعی اضافه شد.برای اطلاعات بیشتر ساناپرس را دنبال کنید.

در دولت سیزدهم حتی یک قلم دارو و خدمت از نظام بیمه‌ای حذف نشد

در دولت سیزدهم حتی یک قلم دارو و خدمت از نظام بیمه‌ای حذف نشد

وی تاکید کرد: حتی یک قلم دارو و خدمت در دوره سیزدهم از نظام بیمه‌ای حذف نشد. حدود ۲۰۰ قلم داروی جدید به نظام خدمات بیمه‌ای در حوزه بیمه سلامت و تامین اجتماعی اضافه شد. همچنین خدمات درمانی بیماران سخت و صعب العلاج رایگان شد. موسوی در ادامه از راه اندازی ۲۷۷ کلینیک دیابت و فشار خون در مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی خبر داد و تصریح کرد: یکی از مشکلات این بود که تامین اجتماعی مطالبات طرف قراردادها را پرداخت نمی‌کند.

سوابق بیمه‌ای

سوابق بیمه‌ای

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی درباره میزان بدهی به مراکز درمانی نیز اظهار کرد: ما قبل از آغاز دولت حدود ۲۳هزار میلیارد تومان بدهی به این مراکز داشتیم. در این دوره معادل عملکرد آنها هزینه پرداخت شده است. سال گذشته هر ماه پرداختی ما به وزارت بهداشت حدود ۱۹ هزار میلیارد تومان بوده و عملکرد ماهانه آنها در تعامل با ما به این عدد هم نمی‌رسید. ما بدهی انباشته‌ای هم داشتیم؛ در ماه گذشته ۲۰ هزار میلیارد تومان از محل اوراق دریافتی از سازمان برنامه و بودجه و منابع سازمان به مراکز طرف قرارداد پرداخت کردیم و امروز سازمان در شرایطی است که این پرداخت ها ممکن است یک ماه فاصله داشته باشد.

پیش‌بینی و برنامه‌ریزی برای افزایش درآمد و نقدینگی سازمان در نیمه دوم سال
احتمال ورود تامین‌اجتماعی به سرمایه‌گذاری «اختیاری»
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: مسیری که برنامه ریزی شده و شاهد آن هستیم این است که درآمد ما در ۶ ماهه دوم بیشتر خواهد بود. وی همچنین پیش‌بینی کرد که در ۶ ماهه دوم میزان نقدینگی به میزانی باشد که برای اولین بار وارد سرمایه‌گذاری اختیاری شویم این درحالیست که عمده سرمایه‌گذاری‌ها در سازمان تامین اجتماعی طی سنوات گذشته از نوع اجباری بوده است. وی در ادامه در خصوص بیمه تکمیلی بازنشستگان بیان کرد: در خدمات خاص بازنشستگان اتفاقات خوبی رقم خورد؛ به گونه‌ای که در خدمات خاص به بازنشستگان وام قرض‌الحسنه پرداخت می‌کنیم و این میزان به ۳۰ میلیون رسیده است. به گفته وی، سال گذشته بالغ بر ۲۵۰ هزار فقره وام قرض‌الحسنه به بازنشستگان پرداخت شد و امسال تعداد بیشتر می‌شود. موسوی به خدمات بیمه تکمیلی تامین اجتماعی به بازنشستگان اشاره کرد: در دولت سیزدهم بیمه تکمیلی بازنشستگان را افزایش دادیم

و ۸۰ درصد تعهدات نیز افزایش یافت؛ اکنون ۵۰ درصد از سهم بیمه تکمیلی این طیف را بر عهده داریم. بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان هزینه سازمان تامین اجتماعی در بحث بیمه‌های تکمیلی برای بازنشستگان وجود دارد. مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه حوزه سرمایه گذاری نیز بسیار مهم بوده است، گفت: نباید با بحران و چالش‌ها ظرفیت‌ها را نادیده بگیریم. وی با اشاره به شاخص دارایی‌های صندوق گفت: یکی از شاخصها این است که دارایی‌های صندوق بتواند معادل پنج سال تعهدات را جوابگو باشد و اکنون تعهدات ما حدود هزار میلیارد تومان است. برآوردها که تقریبی است و نشان می دهد که دارایی های ما نزدیک به ۲هزار میلیارد تومان است.

 

پایان/*

ساناپرس را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

منبع:اندیشه معاصر

اخباراقتصاد
پربازدید

آخرین اخبار

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی