خبر خوش برای مستمری‌بگیران | واریز مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد با پرداخت فوق العاده

به گزارش ساناپرس، مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در تیرماه ۱۴۰۳ واریز شد.

علی عاشوری در بازدید از غرفه کمیته امداد در نمایشگاه بین‌المللی الکامپ، ضمن اشاره دستاوردهای صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت به عنوان بازوی توانمندسازی مددجویان، گفت: یکی از رسالت‌های صندوق این است که همگام با سایر مجموعه‌های بانکی کشور بتواند خدمات خود را از طریق فضای مجازی و بسترهای الکترونیک به مشتریان ارائه دهد.

وی با بیان اینکه این اقدام از ۲ سال قبل در صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت آغاز شده است، افزود: خوشبختانه اکنون ۱۰ مورد از خدمات اصلی صندوق در بستر الکترونیک و به صورت غیرحضوری ارائه می‌شود.

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال جاری چند خدمات دیگر از جمله سفته الکترونیک، احراز هویت و پرداخت وام به صورت کاملا غیرحضوری در ساختار صندوق، عملیاتی شودعاشوری گفت: با توجه به اینکه بخش زیادی از مشتریان و جامعه هدف کمیته امداد در مناطقی زندگی می‌کنند که دسترسی به شعب صندوق برای آنان سخت است، توسعه خدمات الکترونیک می‌تواند باعث رضایتمندی این گروه شود.

وی گواه موفقیت روش الکترونیکی و دیجیتال در خدمات بانکی به مددجویان را افتتاح ۳۰۰ هزار حساب جدید در سال ۱۴۰۲ عنوان کرد و ادامه داد: این مساله هم منجر به صرفه‌جویی در هزینه‌های مشتریان و مددجویان می‌شود و هم صرفه‌جویی در نیروی انسانی و هزینه‌ها را ایجاد می‌کند.

حقوق این مستمری بگیران افزایش یافت
بیت‌الله برقراری؛ مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر در نشست خبری تحت عنوان “دولت مردمی، رفاه اجتماعی در ایران” درباره عملکرد سه ساله این صندوق را در حوزه‌های بازنشستگی بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اظهار کرد: نظام‌های بیمه‌ای بسیار مهم هستند و نقش کلیدی در بخش‌های مختلف دارند و هر چه گسترش پیدا کنند موجب رشد و شکوفایی کشور می‌شوند، از این رو این صندوق با قابلیت‌های بسیار مهم در گسترش چتر بیمه‌ای نقش بی‌بدیلی داشته است.

وی گفت: این صندوق مولد نظام مقدس اسلامی است و براساس اصل ۲۹ قانون اساسی شکل گرفته است. این صندوق بسیار جوان است و امسال ۱۸ ساله شده و هر روز شاهد بلوغ این صندوق هستیم.

برقراری گفت: براساس شاخص‌ها باید بگوییم که این صندوق اختیاری است و تفاوت ما با تامین اجتماعی در اختیاری بودن است و لذا در جذب بیمه شده‌ها در اختیاری کار بسیار دشواری است. ما در این صندوق بیمه شده فعال داریم و بیمه شده غیر فعال داریم. قبل از دولت شهید رئیسی بیمه شده فعال یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بیمه شده فعال صندوق ما بود، اما در دولت سیزدهم همین امروز توانسته‌ایم یک میلیون و ۴۵ هزار بیمه شده جدید جذب کنیم و ببینید معادل چند درصد بیمه شده‌های دولت قبلی است؟ این ظرفیت بسیار بزرگی است و با کار جهادی به این نقطه رسیده ایم.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر ادامه داد: نگاه ما در این صندوق برنامه محوری بوده است. هر مجموعه ای اگر براساس برنامه حرکت کند و دارای محاسبات بیمه‌ای و اکچئوری باشد با چالش روبرو نمی‌شود. ما امروز در سایر صندوق‌های بیمه ای با چالش‌هایی روبرو هستیم چرا که حرکت‌ها براساس محاسبه نبوده است.

وی اضافه کرد: در این سه سال بیش از ۴۵ اقدام موثر و شاخص را انجام داده‌ایم و بخشی از آن برای نخستین بار بوده است. یکی از اقدامات برنامه راهبردی صندوق است‌ و افق ۵ ساله را دیده‌ایم. این یک ریل‌گذاری دقیق مبنای بر برنامه بود.

برقراری گفت: برای اولین بار برنامه تحولی در همه صندوق‌های تابعه برای این صندوق بود که به تصویب هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی و صندوق‌های تابعه رسید. دومین اقدام ما این بود که هر اقدامی انجام شده پیوست بیمه‌ای داشته و این باعث پایداری صندوق شده است. این موجب شده تا ۲۰ ساله آینده برنامه‌ریزی صورت بگیرد و البته نباید بار مالی جدیدی برای صندوق ایجاد شود چرا فرایند استواری صندوق را با چالش روبرو کند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر تاکید کرد: نگه‌داشت بیمه شده‌ها نیز مهم است و باید این موضوع ادامه پیدا کند و این نرخ امروز به ۸۲درصد رسیده است و بسیار بی‌نظیر بوده است.

وی با اشاره به ریل‌گذاری صورت گرفته در صندوق روستائیان و عشایر برای ۲۰ سال آینده گفت: با ریل‌گذاری و برنامه‌ریزی انجام شده شرایط در این صندوق برای ۲۰ سال آینده حفظ خواهد شد.

برقراری به تمدید بیمه‌شدگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در این دوره اشاره کرد و افزود: تعداد بیمه‌شدگان در این دوره بی‌نظیر و کم‌نظیر بوده است و میانگین بین ۸۲ تا ۹۲ درصد ماهیانه بیمه‌شدگان این صندوق تمدید شده‌اند و در واقع پس از موضوع جذب بیمه‌شدگان، تمدید بیمه‌شدگان این صندوق مورد نظر مدیران این صندوق قرار گرفته است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر به افزایش میزان مستمری بازنشستگان این صندوق اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۱۹۲ هزار مستمری‌بگیر و بازنشسته این صندوق هستند و هر ساله با توجه به ورودی‌ها و خروجی‌های این صندوق شاهد افزایش بازنشستگان و مستمری‌بگیران این صندوق هستیم و در طول ۳ سال گذشته از دولت شهید رئیسی، میانگین مستمری‌بگیران این صندوق به ۸۳ درصد افزایش پیدا کرده است. همچنین مستمری حداقلی‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر ۲۱۰ درصد رشد داشته است.

وی در ادامه به پوشش بیمه اجتماعی اشاره کرد و افزود: در این بخش باید به افزایش قابل توجه زنان در قالب بیمه روستائیان و عشایر اشاره کرد که بیش از ۴۶ درصد تعداد زنان تحت پوشش صندوق افزایش پیدا کرده است و این مسئله جدا از قانون جمعیت است.

برقراری به همراهی دولت جهت پرداخت بخشی از مطالبات صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر اشاره کرد گفت: وصول مطالبات صندوق در طول ۱۶ سال گذشته انجام نشده بود و در این سه سال این اتفاق انجام پذیرفت و ۹۵۰ میلیارد تومان از مطالبات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان از طریق پالایشگاه شازند وصول شد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر به افزایش اعتبارات و بودجه این صندوق اشاره کرد و گفت: سال گذشته بودجه این صندوق ۱۶۵ درصد رشد داشته و این اتفاق برای اولین بار بوده است.

اخباراقتصاد
پربازدید

آخرین اخبار

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی