دیوارنگاره‌ای عظیم برای نجات یک رودخانه / عکس

در شهر «سان نیکولاس ده لوس آرویس» واقع در آرژانتین که بخش‌هایی از رودخانه «پارانا» از آن عبور می‌کند، دو دیوارنگاره عظیم با موضوع نگرانی‌های روزافزون درباره مسائل محیط زیستی مرتبط با کاهش سطح آب این رودخانه بر روی ساختمان‌ها نقش بسته‌اند.

دو دیوارنگاره ۴۰ متری که بر روی ساختمان‌های بلند مرکز شهر به چشم می‌خورند آثار هنری «مارتین رون» نقاش آرژانتینی محسوب می‌شوند که قصد دارد مسئله کاهش سطح آب رودخانه «پارانا» را در مرکز توجه قرار دهد. رودخانه «پارانا» تحت تاثیر کاهش باراش باران در برزیل، امسال با کمترین سطح آب در ۸۰ سال اخیر مواجه شد.

دیوارنگاره‌ای عظیم برای نجات یک رودخانه / عکس

یکی از دیوارنگاره‌های این شهر آرژانتینی، یک پسر بچه را درحالی که یک گل بومی را از رودخانه برمی‌دارد و دیگر دیوارنگاره یک دختر را درحالی که بازتاب چهره‌اش بر روی رودخانه نقش بسته است به تصویر می‌کشد.

این رود که از برزیل آغاز می‌شود و پس از عبور از پاراگوئه و آرژانتین به اقیانوس می‌رسد در حمل و نقل تولیدات کشاورزی آرژانتین نقش پررنگی را ایفا می‌کند.

علاوه بر اهمیت اقتصادی این رودخانه، اکوسیستم پراهمیتی نیز تحت تاثیر این رودخانه شکل گرفته است.

«رون» می‌گوید این آثار هنری برای ایجاد آگاهی بیشتر درباره این مسئله و مورد توجه قرار دادن ضرورت ایجاد برخی تغییرات خلق شده‌اند.

این هنرمند ۴۰ ساله در هر سال بین ۱۰ الی ۱۲ دیوارنگاره خلق می‌کند.

5858

دسته‌بندی نشده
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی