بالاخره سکوت علیرضا بیرانوند پس از فسخ یک طرفه شکست

بدون دیدگاه

بالاخره سکوت علیرضا بیرانوند پس از فسخ یک طرفه شکست
طرفداری | بعد از فسخ قرار یک طرفه علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان ملی پوش تیم پرسپولیس با باشگاه خود، این بازیکن با موج شدیدی از انتقادات از سوی هواداران در فضای مجازی و مدیران باشگاه و پیشکسوتان این تیم رو به رو شد؛ انتقاداتی که از در برخی جاها از مسیر فوتبالی خود خارج می‌شد و رنگ بوی توهین‌های قومیتی به خود می‌گرفت.

سرانجام علیرضا بیرانوند پس از گذشت چند هفته از فسخ قرارداد خود با انتشار یک ویدیو پانزده دقیقه‌ای، با هواداران درباره فسخ قرارداد خود و شرایط باشگاه پرسپولیس صحبت کرد.

در این گزارش به مشروح حرف‌های علیرضا بیرانوند می‌پردازیم.

او در این ویدیو سخنان خود را اینگونه آغاز کرد:

پیش خودم گفتم که اگر بیشتر سکوت کنم برای جامعه فوتبال و ورزش خوب نیست. یک اتفاقاتی افتاد و مسئله با باشگاه بزرگ پرسپولیس این بود که من فسخ من کاملا قانونی هست و خلافی در این فسخ قرارداد من نیست.

او ادامه داد:

مسئله‌ای که اذیت می‌کند من را فضای مجازی، مجریان عزیز و گزارشگران محترم و خبرنویسان و قلم به دستان رسانه‌های عزیز است که به خاطر اینکه بازدید زیادی داشته باشن و مخاطب زیادی جذب کنند برای خودشون این کار می‌کنند و من این اجازه را نمیدم. م ندوازده دوازده سال تو تیم ملی دارم بازی کنم بی احترامی به من این همه زحمت کشیدم برای تیم ملی زیاد خوب نیست برای چیزهایی که زیاد نمیدانید بخواهید عکس العمل نشان بدهید.

او درباره توهین‌های قومیتی گفت:

به من می‌گویند بیرانوند دهاتی! من افتخار می کنم که از عشایر آمده‌ام و هیچ هزینه‌ای بابت جایگاهی که دارم نکردم. همه می‌دانند با کمک مردم و خدا به این جا رسیده‌ام و هیچ هزینه‌ای برای رسانه‌ها نکرده‌ام.

او درباره فسخ قرارداد خود گفت:

فسخ قرارداد من کاملا قانونی بود و برفرض مثال اگر بیرانوند مطالباتش را کامل گرفته است، پس چرا بعد از فسخ قرارداد یک نفر با من تماس نگرفت و بگوید که آقای بیرانوند شما که مطالباتتان را گرفته‌اید، پس چرا فسخ کردید. وقتی که هیچ پیامکی برای من نی‌آید یعنی من کارم را درست انجام داده‌ام و فسخم کاملا عادلانه بوده است.

او درباره پولکی بودن توضیح داد: یک عده می‌گویند علی بیرانوند پولکی است و به خاطر 300 میلیون تومن فسخ کرد! من نزدیک به دو ملیارد از مطالباتم مانده است و یک سری دلایل وجود دارد و اتفاقاتی افتاد که پول من را نداده‌اند و شما دو سه روز آینده می‌شنوید درباره این موضوع.

آن‌ها دنبال این بودند که من را جلوی هواداران بگذاردند.

در این هشت سال بازیکنان پرسپولیس زحمت زیادی کشیدند و باید به آن‌ها احترام بگذاریم و قهرمانی زیادی آوردند و وقتی حقشان را میخواهند نباید با پست یک ادمین مجازی به آن ها توهین بکنید و به خانواده و ناموس او فحاشی کنید.

او درباره موضع‌های پیشکسوتان باشگاه بر علیه خود گفت:

من تمام پیشکسوتان را دوست دارم و خیلی چیزها از آن‌ها یاد می‌گیرم اما چند تا از پیشکسوتان انگشت نمای فوتبال ما هستند که درباره من صحبت می‌کنند و انگار شغل آن‌ها شده است درباره من حرف بزنند. من خودم می‌دانم از کجا خط میگیرند. اول ببینند چه اتفاقاتی را برای باشگاه رقم زده‌اند بعد بیاییند درباره من صحبت کنند. کسانی که از من بد می‌گویند انگیزه من را بیشتر می‌کنند. می‌گویند اگر بیرانوند برگردد تیم را به هم می‌زند! خدا را شکر من هیچ جا تیم به هم زن نبوده‌ام و هر جا بوده‌ام موفق بوده‌ام با کمک بازیکنان و هواداران. من تا جای ممکن سعی کردم تیم را یک‌دل کنم. شما برای پرسپولیس چه کرده‌اید که به خودتان اجازه می‌دهید درباره من اینگونه صحبت کنید.

او خطاب به هواداران گفت: اجازه نمیدهم هیچ رسانه و گزارشگری به من بی‌احترامی کنند و اگر اتفاقی افتاده است من دنبال حقم بوده‌ام و هر جایی بوده‌ام با دل و جان کار کردم.

تنها صحبتم با هواداران این است که به بازیکنانی که سالیان سال برایتان زحمت کشیده‌اند بی احترامی نکنید تا فراموش نتوانند فراموش کنند این اتفاقات را. من که موفقیت‌‌ها و رکوردهایی که با کمک هواداران و بازیکنان در پرسپولیس بدست اورده‌ام را فراموش نمی‌کنم.

سر این تصمیمم هستم و امیدوارم به تصمیمم احترام بگذارید. من آینده باشگاه را دیدم و می‌دانستم خیلی ها هستند سعی داردن باشگاه پرسپولیس را پایین بکشند. پرسپولیس متکی به بیرانوند نیست.

او درباره مشکلات مالی باشگاه اضافه کرد: بیرانوند اگر پولکی بود زمانی که از بلژیک پیشنهاد داشتم، در قرارداد میتوانستم در صورت اخذ 50 درصد از مطالباتم از پرسپولیس برم و زمانی که من 700 هزار دلار به خزانه پرسپولیس وارد کردم تنها 25 درصد از مطالباتم را گرفته بودم. همان موقع می‌توانستم 700 هزار دلار را در جیب خود بگذارم و یک پول خوبیم از تیم بلژیکی بگیرم و بروم اما پرسپولیس و هواداران من را بزرگ کرده بودند و به من روحیه دادند و دوست داشتم به تیم کمک مالی بشود و بروم.

اگر پولکی بودم در همین فصل به عنوان یکی از کاپیتان های تیم با مدیرعامل حرف زدم و گفتم بچه ها دستشان خالی است. ده درصد از قرارداد آن ها را بدهید و گفتند می‌دهیم. من به بازیکنان حرف او را انتقال دادم اما مدیر عامل گفت ما پول نداریم و تنها پنج درصد می‌توانیم بدهیم. من با چند تا از بازیکنان حرف زدم و من و آن ها ده درصد خود را نگرفتیم تا پول کادر فنی و بازیکنانی که به پول نیاز داشتند را بدهیم و ما حدود سه ماه ده درصد از بقیه بازیکنان عقب‌تر بودیم و این را همه بازیکنان می‌دانند.

من دنبال حقم هستم. زحمت کشیده‌ام و حقم را می‌خواهم. و دنبال بازی با احساسات هواداران نیستم.

او درباره کامنت‌ها در فضای مجازی گفت:

کامنت های فضای مجازی با واکنش مردم در خیابان فرق میکند و مطمئنم هواداران پرسپولیس کارهای من را برای پرسپولیس انجام داده ام فراموش نمی‌کنند.

او در پایان صحبت‌هایش گفت: من اگر تیم به هم زن بودم نمیرفتم چند بازیکن را راضی کنم تا از ده درصد خود بگذرند.

من را می‌خواستند خراب کنند و از تیم ملی دورم کنند. من پول حرام سر سفره نبردم و زیر میزی ندادم و با تلاش خودم و دعای مردم به این جا رسیده‌ام.
یک عده از پیشکسوتان و افراد هستند من را می‌خواهند خراب کنند و میگویند بیرانوند نباید برگردد و شما دارید استقبال میکنید. استقبال کنید. دمتان گرم خیلی هم مخلصتان هستم.
من هرجایی بروم سرم را برای تیمم می‌گذارم چون پول حلال برای خانواده‌ام بردم و روزی می‌رسد سر من با افتخار بالاست و با شما حرف می‌زنم. همین که هواداران در خیابان این قدر مهربان و با احترام با من حرف می‌زنند کافیست. خیلی دوستتان دارم حلالم کنید

اخبارورزش
پربازدید

آخرین اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed