وضعیت بیمه تکمیلی بازنشستگان تأمین اجتماعی

بدون دیدگاه

به گزارش ساناپرسبه نقل از شهرآرانیوز بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی از افزایش هزینه‌های درمان در سال‌های اخیر انتقاد دارند؛ آن‌ها می‌گویند.برای اطلاعات بیشتر ساناپرس را دنبال کنید

وضعیت بیمه تکمیلی بازنشستگان تأمین اجتماعی

بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی از افزایش هزینه‌های درمان در سال‌های اخیر انتقاد دارند؛ آن‌ها می‌گویند که براساس قانون تأمین اجتماعی، باید صفر تا صد خدمات درمانی در تمام بخش‌ها به صورت ۱۰۰ درصد رایگان و از طریق بیمه پایه ارائه شود. در حال حاضر اما شرایط به‌گونه‌ای پیش رفته که عملا بیمه پایه تأمین اجتماعی کارکرد چندانی ندارد، بازنشستگان مجبورند ماهانه هزینه مازاد برای بیمه تکمیلی بپردازند و علی‌رغم این پرداخت، باز هم خدمات درمانی مناسبی دریافت نمی‌کنند.

بازنشستگان

وضعیت بیمه تکمیلی بازنشستگان تأمین اجتماعی

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی خراسان رضوی در گفتگو با شهرآرا درباره بیمه‌های تکمیلی می‌گوید: برابر اصل۲۹ قانون اساسی، درمان همه جامعه برعهده دولت است و بر اساس قانون سازمان تأمین اجتماعی، درمان کامل بازنشستگان برعهده سازمان تأمین اجتماعی است.

علی‌اصغر رضایی می‌افزاید:، اما چون نه دولت و نه تأمین اجتماعی توان درمان کامل آنان را ندارند، یعنی عملا به وظیفه‌شان عمل نمی‌کنند، آنان به‌ناچار وارد خرید بیمه‌های تکمیلی شده اند. بیمه‌های تکمیلی نیز شرکت‌های درآمدی هزینه‌ای هستند. شرکت‌های بیمه‌ای قرار نیست که مثلا خیرخواه ما باشند باید درآمد کسب و هزینه کنند.

عضو اصلی هیئت مدیره کانون عالی آنان تأمین اجتماعی کشور ادامه می‌دهد: از طرفی، چون توان مالی آنان ضعیف است، در روزنامه‌ها فراخوان داده‌ایم که شرکت‌های بیمه‌ای شرکت کنند، اما هیچ‌کدام در فراخوان کانون عالی بازنشستگان شرکت نکرده‌اند.

برای شش بیمه بزرگ کشور نامه داده‌ایم که در فراخوان بیمه‌ای ما شرکت کنید، اما متأسفانه باز هم شرکت نکرده‌اند و تنها بیمه‌ای که شرکت کرد، شرکت بیمه آتیه‌سازان حافظ بود. این شرکت هم مدعی است، چون سال‌های قبل زیان داده، حاضر نشد با مبالغ کم قرارداد منعقد کند و، چون ما نیز توان پرداخت اعضایمان کم است ناچارا با یک حداقل‌هایی قرارداد بستیم که همه هزینه‌های درمان را پوشش نمی‌دهد.

 

پایان/*

ساناپرس را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

منبع:اندیشه معاصر

اخباراقتصاد
پربازدید

آخرین اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی