راهکار‌های حل مشکل بیمه‌ های تکمیلی /بازنشستگان

بدون دیدگاه

به گزارش ساناپرسبه نقل از شهر آرانیوز اگر بازنشسته ماهانه مبلغ ۳۰۰ تا ۴۰۰هزار تومان برای بیمه تکمیلی پرداخت می‌کند، حق این تسهیلات بیشتری بپردازد که ضریب خسارت شرکت برای اطلاعات بیشتر ساناپرس را دنبال کنید.

راهکار‌های حل مشکل بیمه‌ های تکمیلی

خلیل‌زاده در پاسخ به این پرسش که راهکار حل این مشکل چه خواهد بود، اظهار می‌کند: سه راهکار در این زمینه وجود دارد یک راهکار افزایش حق بیمه است. مثلا اگر بازنشسته ماهانه مبلغ ۳۰۰ تا ۴۰۰هزار تومان برای بیمه تکمیلی پرداخت می‌کند، حق این تسهیلات بیشتری بپردازد که ضریب خسارت شرکت بیمه منطقی باشد. از طرفی با توجه به اینکه بازنشستگان دارای درآمد مشخصی هستند و درآمد ضعیف‌تری دارند شاید افزایش حق بیمه عملی نباشد.

وی ادامه می‌دهد: راه دومش این است که خود دولت وارد عمل شود، یعنی از طریق همین سازمان‌های تأمین اجتماعی و سازمان این تسهیلات سلامت ایرانیان، بحث بیمه تکمیل درمان را قبول کند و راه سوم این است که با محوریت دولت، شرکت‌های بیمه یک کنسرسیوم برای ارائه خدمات این تسهیلات تکمیلی ایجاد کنند.

در حوزه این تسهیلات بازرگانی علاوه‌بر جنبه‌های حمایتی، مواردی مانند سود و ایجاد ارزش افزوده تعریف می‌شود، اما در حوزه‌های اجتماعی خیلی مهم نیست که سازمان تأمین اجتماعی و سازمان سلامت زیان‌ده یا سودده باشند. چون حیطه وظایف آنها حمایتی است.

سوابق بیمه‌ای

راهکار‌های حل مشکل این تسهیلات های تکمیلی بازنشستگان

کارگزار رسمی این تسهیلات مرکزی جمهوری اسلامی می‌گوید: این تسهیلات تکمیلی بازنشستگان در بخش دوم صنعت بیمه که حوزه این تسهیلات بازرگانی است، تعریف می‌شود. از این رو شرکت‌های بیمه‌ای که این تسهیلات نامه تکمیل درمان بازنشستگان را قبول می‌کنند باید به سودده یا زیان‌ده بودن این بیمه‌نامه توجه کنند.

خلیل‌زاده با اشاره به اینکه طبق آمار این تسهیلات مرکزی، ضریب خسارت این تسهیلات  تکمیل درمان حدود ۱۵۰درصد است، بیان می‌کند: یعنی شرکت بیمه، پولی که بابت تکمیل درمان از مردم می‌گیرد ۵۰درصد دیگر باید به آن اضافه کند و به‌عنوان خسارت به خود آن افراد پرداخت کند. این چالش باعث می‌شود که بازنشسته ما نتواند از خدمات شرکت بیمه به نحو احسن استفاده کند، یعنی به عبارتی شرکت‌های بیمه خیلی رغبتی برای پوشش بیمه تکمیل درمان بازنشسته‌ها ندارند.

پایان/*

ساناپرس را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

منبع:اندیشه معاصر

اخباراقتصاد
پربازدید

آخرین اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی