در اطراف اهواز چه جاذبه‌های طبیعی وجود دارد؟

بدون دیدگاه

مناظر طبیعی شهر اهواز و اطراف آن فوق‌العاده متنوع و تماشایی هستند و گردشگران را از سراسر کشور به خود جذب می‌کنند. به همین دلیل سالانه مسافران بی‌شماری از سراسر ایران به اهواز سرازیر می‌شوند. از پارک‌های جنگلی گرفته تا جزایر دیدنی اطراف اهواز، جاذبه‌های طبیعی گردشگری فراوانی وجود دارد که بازدید از همه آنها تنها در یک سفر غیرممکن است. در این مقاله سعی کردیم برخی جاذبه‌های اطراف اهواز را به شما معرفی کنیم تا اگر قصد سفر به اهواز را کردید، سفری خاطره‌انگیز به این شهر داشته باشید.

دیدنی‌های طبیعی اطراف اهواز

طبیعت اهواز و اطراف آن در ایران بی‌نظیر است. این منطقه هر جاذبه طبیعی را که می‌توانید تصور کنید را در خود جای‌داده است. اگر از علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی هستید و از گشت‌و‌گذار در فضای باز سیر نمی‌شوید، بلیط قطار مشهد اهواز یا بلیط قطار از سایر شهرها به مقصد اهواز را تهیه کنید و در سفرتان به این شهر دیدنی، حتماً از مکان‌های زیر دیدن کنید.

پارک جنگلی گمبوعه

پارک جنگلی گمبوعه با امکاناتی مانند استخر، قایق‌سواری و محیط سرسبزی که دارد، به یکی از برترین جاذبه‌های اهواز تبدیل شده است. این پارک آن‌قدر جاذبه‌های فوق‌العاده‌ای دارد که به‌راحتی می‌توانید یک روز کامل را در آن سپری کنید. پارک جنگلی گمبوعه در غرب استان خوزستان و شمال غرب اهواز حدود 30 کیلومتر با شهر فاصله دارد و سفر از اهواز به آن، حدود 30 دقیقه طول می‌کشد. این پارک، بدون شک یکی از بهترین مقاصد گردشگری در اطراف اهواز است.

پارک ملی دز

پارک ملی دز در شمال استان خوزستان و در نزدیکی شهر میانرود، پارکی بزرگ و زیبا است که در فهرست مناطق حفاظت‌شده ایران قرار دارد. این پارک دارای تالاب‌های خیره‌کننده، رودخانه‌های خروشان و مناظر بکر است. این مکان پناهگاه پرندگان زیبای سراسر ایران است و به همین دلیل است که این پارک برای دوستداران پرندگان بسیار جذاب است. اگر از تماشای ححیات‌وحشلذت می‌برید، در سفر به خوزستان، بازدید از پارک ملی دز را از دست ندهید. این پارک در 96 کیلومتری دزفول قرار دارد و دسترسی به آن از دزفول با ماشین حدود یک ساعت و نیم زمان می‌برد.

کول خرسان دزفول

تمام مناظر اطراف اهواز، در نوع خود منحصربه‌فرد هستند. یکی از این مناظر تماشایی، کول خرسان است که به دره اشباح نیز معروف است. کول خرسان یا دره ارواح، دره‌ای خیره‌کننده است و درعین‌حال ترسناک و صعب‌العبور است. اگر مسافر ماجراجویی هستید و می‌خواهید تجربه‌ای خاص از سفر به اهواز و دزفول داشته باشید، حتماً به این مکان مراجعه کنید. این دره چندین کیلومتر با جاده‌های اصلی فاصله دارد، پس حتماً با کفش‌های مناسب کوهنوردی و تجهیزات طبیعت‌گردی به این مکان بروید.

تالاب بامدژ

تالاب بامدژ یکی از بزرگ‌ترین تالاب‌های ایران است که بیش از 4000 هکتار وسعت دارد. این تالاب زیستگاه مناسبی را برای 240 گونه جانوری فراهم کرده است. اگرچه تالاب تنها 4 متر عمق دارد، اما فریب آب‌های کم عمق آن را نخورید. شنا در تالاب بامدژ توصیه نمی‌شود، زیرا شناگران ممکن است در میان ریشه گیاهان این تالاب گیر بیفتند. تالاب بامدژ در 45 کیلومتری مرکز شهر قرار دارد و سفر به آن تقریباً 40 دقیقه طول می‌کشد. اگر با قطار وارد اهواز شده‌اید و به دنبال مکانی با آب‌و‌هوای مطبوع برای شروع گردشگری خود هستید، تالاب بامدژ بهترین انتخاب است.

دره توبیرون دزفول

دره توبیرون نه‌تنها به‌خاطر مناظر تماشایی که دارد، بلکه به‌خاطر نام جذابش در میان دیگر جاذبه‌های اطراف اهواز متمایز است. در زبان محلی «تو» به معنای تب و گرما است، درحالی‌که «بیرون» به معنای بریدن است؛ بنابراین دره توبیرون را می‌توان مکانی برای فرار از گرما تعبیر کرد. دره توبیرون دزفول در فاصله 177 کیلومتری از مرکز شهر قرار دارد و مدت‌زمان سفر به آن حدوداً 2 ساعت و 30 دقیقه است.

جزیره کوشک

جزیره کوشک از دیرباز به‌عنوان یکی از برترین مقاصد دیدنی اهواز شناخته شده است. این جزیره واقع در شهر اندیکا، امکانات تفریحی و امکانات رفاهی فوق‌العاده‌ای دارد. جالب است بدانید جزیره کوشک زمانی خالی از سکنه و بایر بود تا اینکه در سال 1380 توسط شرکت الکتریک خوزستان به یک منطقه تفریحی تبدیل شد. به گردشگرانی که به دنبال تفریحات لوکس و غذاهای لذیذ در رستوران‌های اطراف اهواز هستند، بازدید از جزیره کوشک را توصیه می‌کنیم. این جزیره دارای چندین رستوران و کافه است که آماده پذیرایی و خدمات‌رسانی به مسافران هستند. جزیره کوشک در 185 کیلومتری مرکز شهر قرار دارد و سفر به آن حدوداً 3 ساعت طول می‌کشد.

اگر برای سفر به اهواز، بلیط هواپیما، بلیط قطار تهران اهواز و بلیط قطار اهواز تهران را رزرو کرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم جزیره کوشک را حتماً در لیست جاذبه‌های دیدنی اهواز که باید از آنها دیدن کنید، قرار دهید.

 

چال‌کندی دزفول

چال‌کندی دره‌ای پرآب است که در شمال دزفول واقع شده است. آب‌های سد دز از این دره می‌گذرد و دائماً آن را پر و تمیز نگه می‌دارد. چال‌کندی بهترین تفریحات آبی را دارد، از جمله این تفریحات می‌توان به فعالیت‌هایی مثل شنا، ماهیگیری، غواصی، جت‌اسکی، تاب آبی و غواصی در زیر آب اشاره کرد. چال‌کندی در فاصله 179 کیلومتری از مرکز شهر واقع شده است. سفر به چال‌کندی حدود 2 ساعت و 30 دقیقه از اهواز طول می‌کشد.

منطقه گردشگری قلعه مختار

بسیاری از جاذبه‌های نزدیک اهواز در کنار رودخانه دز واقع شده‌اند که از آن جمله می‌توان به منطقه گردشگری قلعه مختار اشاره کرد. این منطقه امکانات قابل‌توجهی برای دوستداران طبیعت دارد. به دلیل نزدیکی به رودخانه، گردشگران در این منطقه می‌توانند به فعالیت‌هایی مثل شنا و قایق‌رانی بپردازند. اگر از ورزش‌های آبی لذت می‌برید و می‌خواهید در کنار رودخانه آرام استراحت کنید، منطقه گردشگری قلعه مختار مکان ایده‌آلی برای شماست. این شهر در 170 کیلومتری مرکز شهر واقع شده است و سفر به آن تقریباً 2 ساعت و نیم طول می‌کشد.

چشمه‌های قیرجوشان ماماتین

در منطقه ماماتین رامهرز چشمه‌های بی نظیری وجود دارد که به‌جای آب، از آن قیر می‌جوشد. این چشمه‌های پر از قیر با آب رودخانه مخلوط می‌شوند و صحنه‌ای جذاب و تماشایی را ایجاد می‌کنند که در آن آب و قیر درهم‌آمیخته می‌شوند. این منظره دیدنی در سایر مناطق اطراف اهواز یافت نمی‌شود. چشمه ماماتین در فاصله تقریبی 150 کیلومتری اهواز قرار دارد.

کوه‌های آتشین تشکوه (رامهرمز)

تشکوه که به رامهرمز نیز معروف است، به‌خاطر کوه‌های آتشینش معروف است. این کوه‌ها منظره‌ای تماشایی دارند که در هیچ کجای اطراف اهواز نمی‌توان نظیرش را یافت. فاصله تشکوه تا اهواز حدود 130 کیلومتر است.

برای سفر به اهواز و تماشای این جاذبه، ‌لازم نیست بلیط‌های گران هواپیما را تهیه کنید؛ اگر شما هم می‌خواهید یک سفر زمینی هیجان‌انگیز به خوزستان و شهر اهواز داشته باشید و از کوه‌های آتشین تشکوه دیدن کنید، می‌توانید به سایت https://safarmarket.com/trains مراجعه کنید و مناسب‌ترین بلیط قطار را تهیه کنید.

جزیره مینو

جزیره مینو به‌خاطر نخلستان‌های زیبای خود شهرت دارد. این جزیره، در فصل کوچ، پرندگان مهاجر را به خود جذب می‌کند تا زیبایی‌اش را دوچندان کند. اگر از علاقه‌مندان به طبیعت هستید و از تماشای پرندگان لذت می‌برید، جزیره مینو بهترین انتخاب در میان تمام نقاط دیدنی اطراف اهواز است.

کلام آخر

طبیعت استان خوزستان، در نوع خود بی‌نظیر و تماشایی است. جاذبه‌های طبیعی اطراف اهواز به قدری حیرت‌انگیز و تماشایی هستند که گردشگران از تماشای آنها سیر نمی‌شوند. در این مقاله درباره برخی از معروف‌ترین جاذبه‌های طبیعی اطراف اهواز صحبت کردیم. امیدواریم با اطلاعاتی که در مورد این جاذبه‌‌ها با شما به اشتراک گذاشتیم، سفری خاطره‌انگیز به این منطقه داشته باشید.

انتهای رپورتاژ آگهی/

کسب و کارگردشگری
رپورتاژ

آخرین اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی