نحوه خرید فاصله بین سابقه بیمه تامین اجتماعی

بدون دیدگاه

به گزارش ساناپرسبه نقل از جارنیوز بر اساس قوانین سازمان تامین اجتماعی، در صورتی که فرد در کارگاهی کار کرده باشد و حق بیمه آنها پرداخت نشده باشد، به عبارتی بین ماه‌های پرداخت  این تسهیلات او فاصله برای اطلاعات بیشتر ساناپرس را دنبال کنید

نحوه خرید فاصله بین سابقه بیمه تامین اجتماعی

نحوه خرید فاصله بین سابقه بیمه تامین اجتماعی

بر اساس قوانین سازمان تامین اجتماعی، در صورتی که فرد در کارگاهی کار کرده باشد و حق بیمه آنها پرداخت نشده باشد، به عبارتی بین ماه‌های پرداخت این تسهیلات او فاصله افتاده باشد، می‌تواند با مراجعه به شعب سازمان تامین اجتماعی و ارائه مدارک و مستندات ادعای سابقه کند. پس از انجام بررسی‌های لازم در صورت صحت ادعای فرد، سازمان تامین اجتماعی کارفرما را ملزم به پرداخت سابقه برای بیمه‌شده می‌کند. راه‌حل سریع‌تر هم این است که کارگر علیه کارفرمای خود به اداره کار شکایت کند و درخواست واریز حق بیمه ایام اشتغال را ارائه دهد.

نحوه خرید فاصله بین سابقه بیمه تامین اجتماعی

نحوه خرید فاصله بین سابقه این تسهیلات تامین اجتماعی

افراد زیادی فکر می‌کنند که بدون شکایت و طی‌کردن مراحلی که در بالا ذکر شد و با پرداخت حق بیمه به صورت شخصی می‌توانند این مشکل را حل کنند. اما باید این را بدانند که قانون خرید سابقه این تسهیلات تامین اجتماعی در این مورد بسیار صریح است و راهی به جز شکایت و مراجعه به یکی از سازمان‌های مربوطه برای خرید فاصله بین سابقه این تسهیلات تامین اجتماعی وجود ندارد. به همه افراد شاغل در هر کارگاهی توصیه می‌شود که از طریق مراجعه به وبسایت تامین اجتماعی در قسمت مشاهده سوابق به صورت مکرر سابقه این تسهیلات خود بررسی کنند و در صورت عدم پرداخت کارفرما و اداره کار را در جریان بگذارند.

خرید یک‌جا این تسهیلات تامین اجتماعی

خرید یک جا این تسهیلات تامین اجتماعی به این معنا است که فرد هزینه مدت باقی‌مانده از ۳۰ سال مورد نیاز برای بازنشستگی را پرداخت کند تا پیش از موعد بازنشست شود. همان طور که پیش از این گفته شد، از نظر قانون تامین اجتماعی فردی نمی‌تواند به طور یک‌جا حق بیمه‌های ماه‌های باقی‌مانده را پرداخت کند، مگر در شرایطی خاص که در بالا ذکر شد.

 

پایان/*

ساناپرس را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

منبع:اندیشه معاصر

اخباراقتصاد
پربازدید

آخرین اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی