مبلغ خرید سابقه بیمه تامین اجتماعی

بدون دیدگاه

به گزارش ساناپرسبه نقل از جارنیوز روش محاسبه قیمت خرید سابقه بیمه تامین اجتماعی به این صورت است که ۳۳ درصد حداقل دستمزد روزانه آن سال، ضرب در تعداد روزهای کسری این تسهیلات می‌شود.برای اطلاعات بیشتر ساناپرس را دنبال کنید

مبلغ خرید سابقه بیمه تامین اجتماعی

مبلغ خرید سابقه بیمه تامین اجتماعی

روش محاسبه قیمت خرید سابقه بیمه تامین اجتماعی به این صورت است که ۳۳ درصد حداقل دستمزد روزانه آن سال، ضرب در تعداد روزهای کسری این تسهیلات می‌شود. از آنجایی که در سال ۱۴۰۱ حداقل دستمزد روزانه ۱.۳۹۳.۲۵۰ ریال است، برای خرید سابقه بیمه تامین اجتماعی ۱۴۰۱، برای هر سال مبلغی حدود ۱۶ میلیون ۸۰۰ هزار تومان باید پرداخت شود.

خرید سابقه این تسهیلات برای مهاجرت

همان طور که گفته شد امکان خرید سابقه این تسهیلات برای هیچ کس چه به قصد بازنشسته شدن پیش از موعد و چه به هر دلیل دیگری وجود ندارد.

بیمه

مبلغ خرید سابقه این تسهیلات تامین اجتماعی

سوالات متداول

۱. آیا امکان خرید سابقه این تسهیلات تامین اجتماعی وجود دارد؟

بله، اما این امکان تحت شرایط خاصی فراهم است. خرید سابقه این تسهیلات تامین اجتماعی به طور کلی برای ماه‌ها یا سال‌های گذشته یا آتی ممکن نیست، مگر در موارد استثنایی مانند خرید بیمه سربازی، رسیدن به سن بازنشستگی با کمتر از ۱۰ سال سابقه، یا اشتغال در مشاغل پاره‌وقت با این تسهیلات کمتر از یک ماه.

۲. چه شرایطی برای خرید کسری سوابق این تسهیلات تامین اجتماعی وجود دارد؟

افرادی که قصد بازنشستگی دارند باید حداقل ۱۰ سال و حداکثر ۳۰ سال سابقه پرداخت این تسهیلات داشته باشند. خرید یک‌جا سوابق بیمه امکان‌پذیر نیست، مگر در موارد خاص مانند خرید بیمه سربازی، رسیدن به سن بازنشستگی با کمتر از ۱۰ سال سابقه، و اشتغال در مشاغل پاره‌وقت با بیمه کمتر از یک ماه.

۳. چگونه می‌توان برای فاصله‌های موجود در سابقه این تسهیلات اقدام کرد؟

در صورت وجود فاصله در پرداخت‌های این تسهیلات ، فرد می‌تواند با مراجعه به شعب سازمان تامین اجتماعی و ارائه مدارک لازم، ادعای سابقه خود را مطرح کند. در صورت تایید، سازمان کارفرما را ملزم به پرداخت سابقه می‌کند. راه دیگر این است که فرد علیه کارفرما به اداره کار شکایت کند.

 

پایان/*

ساناپرس را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

منبع:اندیشه معاصر

اخباراقتصاد
پربازدید

آخرین اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی