در همسان سازی ۴۰ درصدی حقوق حداکثر 18 میلیون تا 18 میلیون و 500 هزار تومان خواهد شد

بدون دیدگاه

در همسان سازی ۴۰ درصدی حقوق حداکثر 18 میلیون تا 18 میلیون و 500 هزار تومان خواهد شد
بازدید:۵۲۰با عنایت به اینکه در سال اول اجرای برنامه ۴۰ درصد تفاوت حقوق بازنشسته با ۹۰درصد حقوق مشمول کسور شاغل هم‌تراز مبنای محاسبه احکام خواهد بود و در سال دوم ۳۰ درصد و در سال سوم هم ۳۰ درصد تفاوت مدنظر است تا حقوق بازنشسته به ۹۰ درصد حقوق مشمول کسور شاغل مشابه و هم‌تراز برسد.
بنابراین بازنشستگان سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ که از فوق العاده های ویژه، خاص یا رتبه بندی در دستگاه های مختلف بهره مند شده اند و این افزایش در میانگین حقوق بازنشستگی شان موثر بوده است، بالطبع حقوق بازنشستگی شان فعلا از حقوق بازنشستگی سنوات قبل به اضافه ۴۰ درصد متناسب سازی بیشتر است و در سال اول مشمول نخواهند شد.

در قالب مثال بازنشسته ۱۴۰۲ با گروه ۱۶ و مدیریت در حال حاضر حکمش حداقل ۲۰ میلیون می باشد.

بازنشسته سال ۴۰۰ و قبل از آن که مشمول همسان سازی سال ۹۹ شده است، حکمش حداکثر ۱۵/۵ میلیون و در صورت اجرای همسان سازی ۴۰ درصدی حداکثر ۱۸ تا ۱۸/۵ میلیون خواهد شد.
بنابراین در قالب مثال فوق بازنشسته ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ با گروه ۱۶ یا طبقه ۱۲ که هم اکنون حکمش بالاتر از مبلغ ۱۸ یا ۱۸/۵ باشد مشمول متناسب سازی در سال اول نیست و در سال‌های بعد از همسان سازی در صورت داشتن شرایط بهره مند خواهد شد.
ین امر در سال‌های ۹۶ تا ۹۹ نیز برای بازنشستگان جدید اتفاق می افتاد، چون میانگین دو سال آخر خدمتشان در سال بازنشستگی از حقوق بازنشستگان مشمول متناسب سازی بر اساس تغییر امتیازات ماده ۱۰۹ و ۱۱۰ قانون م خ ک بیشتر بود.

بدیهی است اگر بازنشسته جدیدی حقوقش از امتیازات یا روش همسان سازی جدید کمتر باشد، او نیز مشمول همسان سازی خواهد بود.

 

اخباراقتصاد
افزایش حقوقپربازدید

آخرین اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed