آماده باش در بازار سکه؛ صعود قیمت سکه و طلا در برزخ انتخابات

بدون دیدگاه

قیمت طلا و سکه امروز سه‌شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳ با افزایش در تمام قطعات و وزن‌ها بازگشایی شد. حباب سکه نیز در بسیاری از قطعات، روند صعودی را طی کرده است. امروز قیمت سکه در کف حمایتی حساسی قرار دارد که به عقیده معامله‌گران بازار،‌ حفظ یا از دست دادن آن می‌تواند روند بازار را تا پایان هفته دستخوش تغییر کند.

 معامله گران امروز در حالی به استقبال معاملات خواهند رفت که به موضع گیری بازار درباره اولین مناظره دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ چشم دوخته اند و در انتظار تغییر روند قیمت ها نسبت به روز گذشته هستند. به عقیده فعالان بازار اعلام برنامه های دو نامزد در مناظره شب گذشته می تواند بر تعیین مسیر امروز بازار اثرگذار باشد و روند کاهشی روز یکشنبه را هم دستخوش تغییر کند. در روز یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳، قیمت ها شیب نزولی داشتند و قیمت سکه معاملات را با نرخ ۴۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان آغاز کرد و در نیمه دوم فعالیت بازار نوسان کاهشی را در دامنه رنج به ثبت رساند و ۴۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان قیمت خورد. این در حالیست که قیمت این فلز گرانبهای داخلی در سایت اتحادیه طلا و جواهر همچنان در کانال ۴۳ میلیون تومان قرار داشت. بررسی های اقتصادنیوز نشان می دهد قیمت سکه پس از ۱۲ روز (از ۳۱ خرداد)‌ از مسیر افزایشی خارج شد و مسیر کاهشی را در پیش گرفت.

در بازار طلا هم قیمت ها به مانند بازار سکه عقب نشینی داشتند و طلای آبشده که همچنان در شکستن مرز مقاومت مهم ۱۵ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان ناکام مانده است؛ ۱۵ میلیون و ۲۹۵ هزار تومان قیمت خورد. در مقابل قیمت طلا در بازار جهانی روند متفاوتی را تجربه کرد و ارزش هر اونس طلا با رشد سه دلاری که داشت در لحظه نگارش این گزارش به ۲۳۲۷ دلار رسید. براساس پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز، تحلیلگران فنی بازار معتقدند انس طلا دو مقاومت ۲۳۳۰ دلار و مقاومت بسیار مهم ۲۳۴۵ دلار را در پیش روی خود دارد و تا زمانیکه زیر این محدوده نوسان دهد، احتمال اصلاح قیمت و کاهش به مرز حمایت ۲۳۲۳ دلار وجود دارد.

اما در بازار ارز قیمت دلار به عنوان اصلی ترین مولفه موثر بر نوسانات قیمت سکه هم با روند نزولی که تجربه کرد،‌ کانال ۶۲ هزار تومان را از دست داد و با ورود به کانال کاهشی، در پایان معاملات حدود ۶۱ هزار و ۷۰۰ تومان نرخ گذاری شد. به گزارش اقتصادنیوز، اسکناس آمریکایی در جریان معاملات پشت خطی هم کاهش قیمت را تداوم بخشید و ۶۱ هزار و ۶۵۰ تومان ارزش گذاری شد.

معامله گران معتقدند کف حمایتی ۶۲ هزار تومان برای دلار از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در صورت از دست رفتن آن،‌ بازار از مسیر صعودی به مسیر نزولی تغییر مسیر خواهد داد و همین موضوع می تواند قیمت سکه را هم در جریان معاملات امروز پایین بیاورد. به عقیده این گروه سکه هم در مرز حمایت ۴۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و کف حمایتی مهم ۴۲ میلیون تومان قرار دارد که در صورت حفظ آن،‌ شاهد تغییر نوسان بازار و تقویت جناح افزایشی خواهیم بود.

در مقابل گروهی دیگر از فعالان بازار بر این باورند که قیمت سکه در صورت از دست دادن مرز حمایتی مهم ۴۲ میلیون تومان، می تواند از صعود به نزول تغییر فاز دهد. به گزارش اقتصادنیوز، همچنین برخی از تحلیلگران معتقدند، سکه امروز می تواند نیم نگاهی هم به بازار جهانی و نوسانات اونس طلا داشته باشد تا در صورت عدم تحرک محسوس قیمت دلار در جریان معاملات بازار ارز، مسیر خود را با اونس تنظیم کند.

قیمت طلا و سکه امروز سه‌شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳، با وجود کاهش قیمت اونس جهانی طلا، در روند صعودی بازگشایی شد. شایان ذکر است، قیمت اونس جهانی طلا امروز، با رقم ۲۳۳۰ دلار به ثبت رسیده است.

سکه گرمی فریز شد

قیمت سکه امامی امروز، با افزایش ۷۰۳ هزار تومانی، به کانال ۴۳ میلونی صعود کرد و با رقم ۴۳ میلیون و ۳۳۷ هزار تومان به ثبت رسید؛ سکه بهار آزادی با افزایش ۸۰ هزار تومانی، به کانال ۳۹ میلیونی صعود کرد و روی رقم ۳۹ میلیون و پنج هزار تومان قرار گرفت.

سبدگردان آسمان

همچنین قیمت نیم‌سکه با ۳۵۰ هزار تومان و ربع‌سکه با ۱۰۰ هزار تومان افزایش، به کانال بالاتر صعود کردند و به‌ترتیب با رقم‌های ۲۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و ۱۶ میلیون تومان ثبت شدند و سکه گرمی نیز بدون تغییر، با رقم هفت میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به ثبت رسید.

قیمت طلا افزایش یافت

قیمت طلا امروز روند افزایشی نسبت به روز گذشته پیدا کرده است. هر مثقال طلا با ۳۹ هزار تومان افزایش، روی رقم ۱۵ میلیون و ۳۳۲ هزار تومان قرار گرفته است. هر گرم طلای ۱۸ عیار، با ۶ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش، با رقم سه میلیون و ۵۳۷ هزار و ۱۰۰ تومان به فروش می‌رسد. قیمت طلای دست دوم نیز با هزار و ۱۳۹ تومان افزایش، با رقم سه میلیون ۴۸۴ هزار و ۶۹۵ تومان به ثبت رسیده است.

حباب سکه امروز در تمامی قطعات غیر از سکه گرمی افزایشی است؛ حباب سکه امامی ۷۱۹ هزار تومان، بهار آزادی ۸۵ هزار تومان، نیم‌سکه ۳۵۰ هزار تومان، ربع‌سکه ۱۵۰ هزار تومان افزایش یافت و حباب سکه گرمی بدون تغییر باقی ماند.

منبع:تجارت نیوز – اقتصاد نیوز

منبع: عرشه

اخباراقتصاد
پربازدید

آخرین اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی