طرز تهیه نودل ایرانی+ کمتر از ده دقیقه نودل بخورید

بدون دیدگاه

نودل نوعی اسپاگتی است که از برش‌های خمیری تهیه می‌شود که عمل‌آوری نشده است. در گذشته این غذا تنها در بخش‌هایی از قاره آسیا سرو می‌شد؛ اما در حال حاضر به یکی از غذاهای محبوب در نقاط مختلف جهان از جمله ایران تبدیل شده است. نودل یک منبع غنی برای تأمین کربوهیدرات بدن بوده و می‌تواند انرژی مورد نیاز بدن را تأمین کند. به همین علت، نودل هم برای کودکان غذای مفیدی است و هم ورزشکاران می‌توانند به عنوان وعده‌ غذایی قبل از تمرین، آن را درست کنند.

نودل روش‌های پخت متنوعی دارد که ساده‌ترین آن، ترکیب رشته‌ها با آب جوش به همراه کمی نمک و روغن است که در عرض ده دقیقه نودل آماده می‌شود. البته همان‌طور که گفته شد، روش‌های طبخ بی‌شماری برای این غذا وجود دارد که ساده‌ترین و سریع‌ترین آن‌ها را در این مطلب بررسی می‌کنیم.

روش‌های طبخ نودل در کمتر از ده دقیقه

رشته‌های نودل به صورت بسته‌های نیمه آماده و در طعم‌های مختلف در بازار موجود هستند که می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید. در داخل این بسته‌بندی‌ها رشته‌های به‌هم چسبیده نودل قرار دارد که به همراه یک چاشنی اضافی ارائه می‌شوند. البته رشته‌های نودل را به صورت خانگی نیز می‌توان درست کرد؛ اما کار بسیار سخت و زمان‌بری است. به همین علت بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند از مدل‌های آماده در طعم دلخواه خود استفاده کنند.

نودل روش‌های پخت متفاوتی دارد که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم:

نودل فوری با پنیر

ابتدا یک بسته نودل آماده تهیه کنید. سپس رشته‌های موجود در این نودل را به همراه یک و نیم لیوان آب جوش، روی حرارت قرار دهید. هنگامی که آب به جوش آمد، چاشنی موجود در داخل بسته‌بندی نودل را نیز اضافه کنید. زمانی که نودل‌ها کاملا نرم و پخته شدند، آن‌ها را هم بزنید تا چاشنی به خرد رشته‌ها برود. در این مرحله نوبت به اضافه کردن سس چیلی، نمک و فلفل می‌رسد. در نهایت نیز پنیر چدار را به ترکیب مواد نودل بیفزایید. این نودل طعم بی نظیری دارد و پس از ۵ تا ۱۰ دقیقه آماده سرو است.

نودل سبزیجات

نودل سبزیجات نیز طعم بی نظیری دارد و به سرعت آماده می‌شود. برای درست کردن این نودل، ابتدا قارچ‌ها را درون یک تابه ریخته و به مدت ۳ دقیقه با حرارت بالا تفت دهید. سپس فلفل دلمه‌ای‌، کدو، گشنیز، پیازچه، سیر یا هر نوع سبزیجات دیگری را به قارچ‌ها اضافه کنید. در یک قابلمه، یک و نیم لیوان آب ریخته و اجازه دهید تا به جوش آید. سپس نودل‌ها را به همراه چاشنی خود و کمی نمک و فلفل در داخل قابلمه بریزید. پس از پخت نودل، آن‌ را به سبزیجات اضافه کرده و با هر نوع سس یا چاشنی مورد علاقه خود میل کنید.

نودل با رب انار

یک بسته نودل آماده تهیه کنید و آن را به همراه یک و نیم لیوان آب جوش روی حرارت قرار دهید. پس از جوشیدن آب، چاشنی‌ها را به نودل اضافه کرده و اجازه دهید تا کاملا پخته شود. در این حین، داخل یک تابه دیگر، مقداری روغن مایع، رب انار، نمک و سس کچاپ تند بریزید و کمی تفت دهید. پس از پخت نودل، رشته‌ها را داخل این مواد ریخته و اجازه دهید تا چند ثانیه با یکدیگر ترکیب شوند. اکنون نودل شما آماده است و می‌توانید آن را با فلفل سبز قلمی تزیین کنید.

نودل تخم مرغ

ابتدا یک قابلمه آب را روی حرارت بگذارید و اجازه دهید تا به نقطه جوش برسد. سپس رب گوجه فرنگی و روغن کنجد را بیفزایید و پس از ۳۰ ثانیه، نودل‌ها را اضافه کنید. در مرحله بعدی، یک تخم مرغ را به نودل‌ها افزوده و اجازه دهید تا به همراه آن‌ها پخته شود. حتی می‌توانید تخم مرغ را در داخل نودل هم بزنید تا به خورد مواد برود. پس از ۳ دقیقه، نوبت به اضافه کردن پیازچه‌های خرد شده و فلفل قرمز می‌رسد. حالا بدون آنکه مواد را هم بزنید، صبر کنید تا نودل به طور کامل پخته شود. برای پخت این غذا نیز تنها به ۱۰ دقیقه زمان احتیاج دارید.

نودل ذرت

ابتدا یک و نیم لیوان آب را روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید. در مرحله بعد، رشته‌های نودل‌ را داخل آب جوش ریخته و پس از یک دقیقه، چاشنی را نیز اضافه کنید. بین ۳ تا ۵ دقیقه زمان لازم است تا نودل‌ها به طور کامل پخته شوند. پس از پخت نودل، آن‌ها را آبکش کنید و ذرت، نمک، فلفل، آویشن، پودر سیر و هر ادویه دلخواه دیگری را بیفزایید. در انتها نیز پنیر پیتزا را به مقدار دلخواه روی نودل بریزید و آن را داخل مایکروفر قرار دهید. این نودل طعم بی نظیری دارد و می‌تواند یک میان‌وعده عالی، به ویژه برای کودکان باشد.

با نودل، غذا در کمتر از ده دقیقه آماده است…

نودل یکی از غذاهای بسیار محبوب در بسیاری از نقاط جهان است که البته در میان ایرانیان و به ویژه کودکان و نوجوانان نیز طرفداران زیادی دارد. طعم نودل بی نظیر است، به سرعت طبخ می‌شود و از لحاظ اقتصادی نیز گزینه‌ای کاملا مقرون به صرفه‌ای خواهد بود. این غذا ضمن اینکه خیلی سریع آماده می‌شود، منبعی غنی از کربوهیدرات بوده و می‌تواند انرژی مورد نیاز بدن را تأمین کند؛ به همین علت، برای ورزشکاران نیز یک گزینه عالی است. البته توجه داشته باشید که در مصرف نودل مانند سایر غذاها نباید زیاده‌روی کرد.

نودل روش‌های پخت مختلف متفاوتی دارد که در این مطلب به چند مورد اشاره کردیم. شما می‌توانید این غذا را با انواع سبزیجات مانند هویج، اسفناج، کدو و… سرو کنید. حتی می‌توانید داخل نودل گوشت و مرغ بریزید تا یک وعده غذایی کامل باشد. پس برای داشتن یک غذای سریع، سالم و خوشمزه، به سراغ نودل بروید.

آشپزی

آخرین اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی