خرید بیمه سربازی| مدارک؛ قوانین ۱۴۰۳+ افزودن به سابقه بیمه

بدون دیدگاه

خرید بیمه سربازی| مدارک؛ قوانین ۱۴۰۳+ افزودن به سابقه بیمه
سربازان بیمه تامین اجتماعی برای محاسبه مبلغ پرداختی حق بیمه دوران سربازی و خرید سابقه بیمه ۱۴۰۳ آن ابتدا می بایست در سایت eservices.tamin.i ثبت نام و با استفاده از خدمات غیر حضوری این سازمان مبلغ پرداختی برای خرید بیمه دوران سربازی شان را…

خرید بیمه سربازی، مدارک؛ قوانین ۱۴۰۳ و افزودن به سابقه بیمه ، عنوان گزارشی است که در ادامه آورده ایم. یکی از مزایای ارائه شده به پسران ، بیمه سربازی است. تمامی سربازان توانایی این را دارند که ۲ سال بیمه خدمت سربازی را تهیه کرده و به سنوات سابقه بیمه خود اضافه نمایند؛ با این حساب فقط کافی است مطلب زیر را تا انتها بخوانید.

سازمان تامین اجتماعی با در نظر گرفتن شرایط سربازان، بیمه‌نامه‌ای را به نام بیمه سربازی برای آن‌ها در نظر گرفته است. بیمه سربازی این امکان را به آقایان مشمول خدمت می‌دهد که دو سال خدمت سربازی خود را به سوابق بیمه کاریشان اضافه کنند. انجام خدمت سربازی با تمام شدن دوران دبیرستان یا سطوح بالاتر مانند دانشگاه برای همه پسران (جز کسانی که پدران جانباز داشته‌اند) ضروری‌ است.

افراد زیادی دغدغه زمان از دست رفته در خدمت سربازی را دارند. بنابراین بیمه سربازی به وجود آمده است تا سربازان دیگر دغدغه‌ای در مورد دو سال خدمت نظام وظیفه نداشته باشند. در این مقاله از بیمه دات کام می‌خواهیم در مورد بیمه سربازی، ثبت نام بیمه سربازی، خرید قسطی و اضافه کردن بیمه سربازی به سوابق کاری با شما صحبت کنیم.

براساس قانون هر مردی که تابعیت ایرانی دارد و خدمت سربازی نرفته، باید هرچه سریع‌تر این خدمت را به جای آورد. در آخرین بازنگری این قانون، طول دوره خدمت سربازی از ۲۱ به ۲۴ ماه افزایش یافته است.

لازم است بدانید که این قانون عادلانه است و هیچ تفاوتی میان افراد قائل نخواهد شد. بنابراین تمامی مردان باید این دوره را به صورت کامل بگذرانند و فقط در صورت تشخیص سازمان نظام وظیفه عمومی، افراد می‌توانند مشمول معافیت شوند. یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که تمامی سربازان باید به آن توجه داشته باشند، بیمه سربازی است. اما بیمه سربازی چیست؟

بیمه حوادث سربازان را بیمه سربازی می‌گویند. این بیمه‌نامه مسئولیت جبران خساراتی که در طول ۲۴ ماه (دو سال خدمت) اتفاق می‌افتد را به عهده می‌گیرد. به عبارت ساده‌تر بیمه سربازی در حقیقت به سربازان کمک می‌کند تا در صورت بروز هر گونه آسیب یا بیمار شدن از خدمات درمانی تحت پوشش این بیمه، در بیمارستان‌های ارتش و طرف قرارداد با نیروهای مسلح استفاده کنند. بسیاری از خدمات این بیمارستان‌ها برای سربازان وظیفه رایگان است. با استفاده از این بیمه، امکان اضافه کردن مدت زمان خدمت سربازی به سابقه کاری سربازان امکان‌پذیر می‌شود.

شرایط خرید بیمه خدمت دو ساله سربازی
سازمان وظیفه عمومی و سازمان تامین اجتماعی برای خرید بیمه سربازی دو شرط زیر را تعیین کرده‌اند:

فرد دارای ۲ سال سابقه بیمه قبل از سربازی باشد. همچنین سابقه پرداخت حق بیمه و کارت پایان خدمت را داشته باشد. افراد در صورت نداشتن سابقه بیمه، نمی‌توانند سوابق بیمه سربازی تامین اجتماعی را خریداری کنند. در چنین شرایطی احتمالا با عبارت “بیمه شده گرامی، بازه تاریخی دوره خدمت شما در پایگاه اطلاعاتی دریافتی از ناجا مشخص نشده است” رو به رو خواهند شد. همچنین کارت پایان خدمت برای افراد زیر ۵۰ سال باید به صورت الکترونیکی باشد.
چنانچه فردی درخواست مبنی بر خرید سوابق بیمه سربازی تامین اجتماعی داشتـه باشد، باید تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی باشد.

اگر دو شرط بالا و حداقل دو سال بیمه قبل از سربازی یا بعد از آن را دارید، به راحتی می‌توانید سابقه بیمه سربازی خریداری کنید.

قانون جدید؛ شرایط خرید بیمه سربازی برای خدمت کنندگان پیش از ۱۳۸۳
مشمولینی که قبل از سال ۱۳۸۳ خدمت سربازی خود را به پایان رسانده‌اند، با شرایط زیر می‌توانند بیمه سربازی را به صورت رایگان دریافت نمایند:

قبل از شروع خدمت سربازی شاغل بوده و حق بیمه تامین اجتماعی را پرداخت کرده باشند.

اخبارجامعه
پربازدید

آخرین اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed