پرداخت ۳ ماه علی‌الحساب همسان سازی بازنشستگان تامین اجتماعی از این تاریخ | بازنشستگان کارگری بخوانند

بدون دیدگاه

پرداخت ۳ ماه علی‌الحساب همسان سازی بازنشستگان تامین اجتماعی از این تاریخ | بازنشستگان کارگری بخوانند

هفت تیرماه، مبلغ ۳ میلیون تومان بابت سه ماه علی‌الحساب متناسب‌سازی به حساب بازنشستگان صندوق‌های دولتی واریز شد اما بازنشستگان کارگری بی‌نصیب ماندند.بازنشستگان کارگری در تماس با ما اعلام کردند دلیل تامین اجتماعی که به محض تامین منابع، علی‌الحساب متناسب‌سازی به حساب مستمری بگیران واریز می‌شود، قابل قبول نیست؛ سازمان تامین اجتماعی باید برای پرداخت این مبلغ تامین اعتبار صورت دهد.

سمیعی، یک بازنشسته کارگری در این مورد می‌گوید: چرا بازنشستگان تامین اجتماعی نادیده گرفته شده‌اند؟ چرا دولت مبلغ علی‌الحساب را به حساب بازنشستگان تامین اجتماعی نپرداخت؟ اگر معتقدند سازمان دولتی نیست، چرا دولت در مورد همه چیز از جمله افزایش حقوق بازنشستگان تصمیم‌ می‌گیرد؟

به گفته این بازنشسته، اگر سازمان تامین اجتماعی را غیر دولتی می‌دانید چرا دولت متولی همه چیز است و همچنین ماهانه بدهی دولت به سازمان افزایش یافته و با افرایش نرخ تورم، شاهد شکاف بیشتر حقوق بازنشستگان با هزینه سبد معیشت هستیم!

او خطاب به وزیر کار گفت: وقتی دولت با عنایت به بدهی چند صد میلیارد تومانی خود حاضر به پرداخت این مبلغ علی الحساب به حساب بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی نیست، به عنوان وزیر رفاه که پیشنهاد پرداخت مبلغ علی الحساب توسط شما داده شده شایسته است به صورت کارشناسی این مبلغ به حساب بازنشستگان سازمان نیز واریز و متعاقبا از محل بدهی دولت کسر شود.

مسعود پزشیکان نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: بازنشستگان ما عزیزانی هستند که ماه ها در احقاق حقوق خود از این اداره به آن اداره مراجعه می کنند. آمده ام تا بلکه امکان زندگی و رفاه حداقلی آنها را فراهم کنم.

پزشکیان با بیان اینکه برای ملت ایران که روی گنج‌ خوابیدند خوب نیست، روی گنج و معدن باشیم و مردم گرسنه باشند، اظهار داشت: به خاطر اختلاس هایی که در کشور می شود و پول هایی که گم‌ می شود نه، هزار میلیارد بلکه سی تا ۴۰ هزار میلیارد گم‌ می شود آن وقت مردم ما برای یک تکه نان باید سر خود را در سطل های آشغال وارد کنند.

وی ایجاد اشتغال برای جوانان را از برنامه های خود برشمرد و گفت:‌ آمارها نشان می دهد وضعیت ما در مصرف دهک های پایین و بالا وحشتناک است. در رابطه با یارانه های انرژی و بنزین مصرف دهک های پایین و بالا اختلاف بسیار زیادی دارد یعنی به کسانی که توانمند هستند بیشتر امکانات می دهیم و به آنهایی که پول ندارند کمتر می دهیم.

پزشکیان با اشاره به اینکه وضعیت جمعیت زیر خط فقر بدتر شده که بهتر نشده است، افزود: بنابراین باید بدانیم کجا ایستاده ایم تا بدانیم می خواهیم چه کار کنیم.

وی درباره وضعیت استان ها هم گفت: مناطقی که در حاشیه و مرزها هستند وضعشان به شدت خراب است. این که می خواهیم بی عدالتی را اصلاح کنیم باید بدانیم کجا را نگاه کنیم. تئوری خیلی ساده است اما اشکال در اجرا است و این واقعیتی است که در طول زمان اتفاق افتاده و وضعیت فقر ما را نشان می دهد.

پزشکیان بیان داشت: دولت منابعی را مانند بنزین، انرژی و مسایل دیگر که تقسیم می کند باید هدفمند به آن مناطقی که وجود دارد بدهد، اگر می خواهد قیمت ها را درست کند باید زیرساخت ها را درست کند، باید حمل و نقل عمومی را درست کند. بانک ها ۵۵ درصد وام ها را به تهران می دهند و بقیه را برای کل کشور هزینه می کنند و این یعنی توسعه در تهران و اطراف آن و عدم توسعه در بقیه نقاط کشور است.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان این که نسخه ای که باید داد به این سادگی نیست، گفت: قطعا یارانه ها را باید هدفمند کرد و به دهک های پایین داد و اجازه نداد دهک های بالا یارانه بیشتر بگیرند. دهک های پایین بهره کمتری از منابع ببرند باز هم تورم فشار را به دهک های پایین ایجاد می کند. از طرف دیگر کنترل تورم و رشد اقتصادی اگر درست نکنیم هراقدامی بکنیم همه را فقیر می کنیم.

اخباراقتصاد
بازنشستگانپربازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی