کمرئی: واکسیناسیون تنها شرط بازگشایی مدارس نیست

به گزارش ایرنا، کمرئی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در امر بازگشایی مدارس جمعه شب با حضور در یک برنامه زنده تلویزیونی به توضیح درباره حضور دانش‌آموزانی که از فردا شنبه سوم مهر ماه به مدرسه می روند، پرداخت.

وی در آغاز درباره وضعیت آمادگی مدارس برای میزبانی از دانش آموزان گفت: اولین اصل حفظ سلامتی دانش آموزان است و بر این اساس شیوه نامه‌ای تنطیم شده که حاوی نکات اصلی و کلیدی برای بازگشایی مدارس است و در این میان تامین اقلام بهداشتی مورد توجه قرار گرفته است.

کمرئی افزود: شرایط و اقلام بهداشتی تامین شده و یقین داریم در این شرایط مشکلی بابت حفظ شرایط بهداشتی وجود ندارد.

وی همچنین درباره فعالیت شبکه شاد نیز گفت: یکی از بسترهای یادگیری دانش آموزان شبکه دانش آموزی شاد است و همکاری بخش‌های مختلف باعث شده است که زمینه حضور فراهم شود.

او ادامه داد: البته در هفته اول مهر با جابجایی کلاس‌ها مواجه هستیم اما بیش از ٩٠ درصد کلاس‌های درس شکل گرفته است و معلمان در فضای مجازی کار را دنبال می‌کنند.

کمرئی در ادامه و در پاسخ به این پرسش که “مدارس از چه زمانی به طور کامل بازگشایی می‌شوند؟”، گفت: بخش اعظم واکسیناسیون معلمان انجام شده و واکسیناسیون دانش‌آموزان هم در حال انجام است البته واکسیناسیون تنها شرط بازگشایی نیست اما با توجه به برنامه ریزی‌ها در نظر داریم تا از آبان بازگشایی انجام شود هرچند که مجوز ایمنی و سلامت ضرورت دارد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در امر بازگشایی مدارس همچنین به گروه‌های دانش‌آموزی که از فردا امکان حضور در مدرسه را دارند اشاره کرد و افزود: مدارس با کمتر از ١۵ نفر جمعیت، مدارس کم جمعیت روستایی و عشایری که جمعیت کمتری دارند و همچنین هنرجویان هنرستانی به لحاظ ماهیت دروس، شایستگی بیشتری برای حضور دارند.

کمرئی تصریح کرد: دانش آموزان پایه اول ابتدایی هم برای آنکه معلم و مدرسه را بشناسند و به دلیل آنکه این گروه از دانش آموزان از آموزش مجازی تفکر انتزاعی کاملی ندارند، می‌توانند یک بار در هفته در مدرسه حضور داشته باشند.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی