وام فرزند آوری | شرایط دریافت وام فرزند آوری/ مدارک وام فرزند آوری

بدون دیدگاه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساناپرس، وام فرزند آوری یکی از تسهیلاتی است که دولت در اختیار پدر مادرها برای اقتصاد راحت تر آنها برای کودک در نظر گرفته شد. وام فرزند آورد وام فرزند آوری  به دلیل تسهیلات ویژه ای که دارد توانسته تمامی نگاه ها را به سمت خودش جلب کند. وام فرزند آوری امکاناتی در اختیار افراد قرار داده است که توانسته پدر مادر ها را به فرزند آوری تشویق کند و آنها را به سمت افزایش جمعیت سوق دهد. برای با خبر شدن از جزئیات بیشتر و کسب اطلاعات بیشتر ساناپرس را تا انتها دنبال کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

۱- دارا بودن تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران

۲- پدر متولدین سال (۱۴۰۰/۰۱/۰۱) به بعد و حداکثر تا ۲ سال پس از تولد فرزند

۳- وام فرزند آوری الزامی به سپرده گذاری ندارد

۴- آغاز بازپرداخت وام فرزند آوری، پس از ۶ ماه از دریافت وام می باشد.

۵- ارائه اصل شناسنامه فرزند و پدر وی در زمان مراجعه به بانک الزامی است

۶- به هر فرزند متولد شده تنها یکبار تسهیلات فرزند به پدر تعلق می گیرد.

۷- تسهیلات حسب مصوبات شورای پول و اعتبار با کارمزد حداکثر ۴ درصد به صورت سالانه است.

۸- در مورد تولد فرزندان دو قلو و بیشتر، به ازای هر فرزند، یک وام تعلق می گیرد.

۹- تسهیلات تولد فرزند به افرادی تعلق می‌گیرد که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه پدر یا فرزند، بالای ۲/۵ نباشد .

۱۰- در صورتی که حین دوره بازپرداخت تسهیلات تولد فرزند، فرزند دیگری از متقاضی به دنیا آمد، پرداخت تسهیلات مذکور طبق ضوابط به کودک بعدی امکان پذیر است.

۱۱- در صورت فوت پدر طفل یا طلاق والدین تسهیلات مذکور به شخصی که نماینده قانونی و قضائی ولی قهری یا قیم طفل می باشد با ارائه حکم دادگاه پرداخت خواهد شد./اختبار

وام فرزند آوری

وام فرزند آوری

شرایط لازم برای گرفتن وام

همانطور که گفتیم یکی از شرایط دریافت وام فرزند‌اوری، تاریخ تولد کودک است، واضح است که به کودکانی که به متولدین قبل از فروردین ماه سال ۱۴۰۱، وام تعلق نمی‌گیرد. اما بانک مرکزی یک شرط مهم دیگر هم برای گرفتن این وام گذاشته است؛ تسهیلات فرزندآوری به کسانی تعلق می‌گیرد که نرخ باروری در شهر محل سکونت آنها کمتر از ۲.۵ باشد. نگاهی به آمار نرخ باروری در سال ۱۳۹۹ ثبت احوال تکلیف همه چیز را معلوم می‌کند. آمار نرخ باروری در کشور به تفکیک استان‌ها مشخص شده است. طبق این آمار استان سیستان و بلوچستان با نرخ باروری ۳.۷ تنها استان کشور محسوب می‌شود که وام فرزندآوری به ساکنانش تعلق نمی‌گیرد.

براساس آمار سالانه ثبت احوال ایران، استان‌های خراسان جنوبی، یزد، خوزستان و گلستان هم بعد از سیستان و بلوچستان بیشترین نرخ باروری را بین استان‌های کشور دارند، اما چون نرخ باروری در این استان‌ها پایین‌تر از ۲.۵ اعلام شده است، باید به ساکنان شهرهای مختلف این استان‌ها وام فرزندآوری تعلق بگیرد. هرچند متقاضیان زیادی از این استان‌ها حین مراجعه به بانک با جمله «این وام به استان شما تعلق نمی‌گیرد!» مواجه شده‌اند. اما خبر خوب این است که استعلام این مورد بسیار ساده است، اگر می‌خواهید از وضعیت تخصیص وام فرزندآوری به استان خود مطلع شوید، فقط کافیست به سامانه‌ی تسهیلات فرزند آوری بانک مرکزی مراجعه کنید و در قسمت ثبت نام با وارد کردن مشخصات اولیه‌ی خود از این مورد مطمئن شوید، اگر بعد از وارد کردن اطلاعات اولیه، با خطای «این وام به استان شما تعلق نمی‌گیرد!» مواجه شوید یعنی امکان ثبت نام برای استان شما وجود ندارد و در غیر این صورت شما می‌توانید درخواست خود را برای دریافت وام فرزند آوری ۱۴۰۳ ثبت کنید. اگر در مورد جزئیات دریافت وام فرزند آوری ۱۴۰۳ سوالی دارید، می‌توانید در بخش سوالات متداول سایت کندو پاسخ خود را پیدا کنید.

وام فرزندآوری مانند همه‌ی وام‌های سیستم بانکداری ایران نیازمند شرایطی برای دریافت آن است. تعدادی از شرایط عمومی دریافت وام به‌دنیا آمدن فرزند در سال ۱۴۰۳ به شرح زیر است:.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام وام فرزند آوری ۱۴۰۳

۱- اصل شناسنامه پدر و فرزند

۲- اصل کارت ملی پدر یا نماینده قانونی و قضائی

۳- کد پستی ده رقمی و آدرس کامل محل سکونت

۴- کد رهگیری ده رقمی دریافتی از سایت پس از مرحله ثبت نام

۵- ارائه حکم دادگاه در صورت لزوم

وام فرزندآوری و مبلغ آن در سال ۱۴۰۳

مبلغ وام فرزندآوری در سال ۱۴۰۳ افزایش یافته است و با توجه به تعداد فرزندان محاسبه می‌شود. طبق قانون جدید، مبلغ وام فرزندآوری برای سال ۱۴۰۳ به شرح زیر است:

مبلغ وام فرزند اول: ۴۰ میلیون تومان با حداکثر مدت بازپرداخت ۳۶ ماهه
مبلغ وام فرزند دوم: ۸۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۴۸ ماهه
مبلغ وام فرزند سوم: ۱۲۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۶۰ ماهه
مبلغ وام فرزند چهارم: ۱۵۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۷۲ ماهه
مبلغ وام فرزند پنجم به بعد: ۲۰۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۸۴ ماهه

شرایط ضامن وام فرزندآوری ۱۴۰۳

برای ضمانت دریافت این وام معرفی یا ارائه‌ی یکی از موارد زیر کافی است:

داشتن حساب یارانه متقاضی یا یک نفر بستگان درجه اول
داشتن سهام عدالت متقاضی یا یک نفر بستگان درجه اول
ارائه‌ی سفته به‌همراه معرفی یک نفر ضامن

نکته: شرایط ضامن در بانک‌های مختلف ممکن است کمی متفاوت باشد و تعدادی از بانک‌ها شرایط دیگری را برای ضمانت دریافت وام فرزندآوری اعلام کنند؛ در واقع شرایطی که خود بانک اعلام کند موثق‌تر است.

وام فرزندآوری به چه کسانی تعلق می گیرد؟

طبق اعلام بانک مرکزی، مشمولان وام فرزندآوری، والدین فرزندان متولدین یکم فروردین ۱۴۰۰ به بعد هستند و آغاز اقساط آن با شش ماه دوره تنفس آغاز می‌شود، همچنین کارمزد این وام ۴ درصد به صورت سالانه است.

پایان/*

ساناپرس را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

اخباراقتصاد
پربازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی