مژده یا مسخره؟ واریز ۱۰ میلیون ریال سناریوی جدید دولت برای بازنشستگان

بدون دیدگاه

صفحه نخست معیشت معیشت
کد خبر: ۱۸۲۰۹۹ ۰۶ تير ۱۴۰۳ – ۱۶:۳۵

مژده یا مسخره؟ واریز ۱۰ میلیون ریال سناریوی جدید دولت برای بازنشستگان
در حالی که بسیاری از بازنشستگان منتظر افزایش قابل توجه حقوق خود در سال ۱۴۰۳ بودند ابلاغیه جدید دولت ابهاماتی را به وجود آورده است.
در پی کش و قوس‌های فراوان و اعتراضات گسترده بازنشستگان دولت بالاخره لایحه افزایش حقوق بازنشستگان را به تصویب رساند. طبق این مصوبه، حقوق بازنشستگان به طور میانگین ۳۵ درصد افزایش خواهد یافت. اما این افزایش شامل همه بازنشستگان نمی‌شود و برخی از گروه‌ها از آن نفع کمتری می‌برند.

به گفته داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در پی این مصوبه در روزهای آینده مبلغی به صورت علی‌الحساب به حساب بازنشستگان واریز خواهد شد و پس از صدور احکام جدید، تسویه قطعی افزایش حقوق انجام می‌شود.

در این راستا داود منظور در صفحه شخصی خود در فضای مجازی با انتشار پیامی خطاب به بازنشستگان، ضمن تأیید این خبر، اظهار داشت: “بازنشستگان عزیز! الوعدة وفا؛ خبرهای خوشی در راه است.”
وی در ادامه افزود: “با عنایت به تصویب آیین‌نامه اجرایی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در جلسه روز یکشنبه (۳ تیرماه) هیات دولت، در روزهای آینده مبلغی به صورت علی‌الحساب در وجه بازنشستگان گرامی پرداخت خواهد شد تا پس از صدور احکام متناسب‌سازی، تسویه قطعی به عمل آید.”

این اقدام دولت در راستای اجرای وعده‌های انتخاباتی رئیس جمهور مبنی بر حمایت از بازنشستگان و معیشت‌شان انجام شده است.متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از مطالبات دیرین این قشر از جامعه بوده که طی سال‌های گذشته بارها از سوی تشکل‌های صنفی و نمایندگان مجلس پیگیری شده بود.

با اجرای این طرح، انتظار می‌رود قدرت خرید بازنشستگان تا حد قابل توجهی افزایش یافته و دغدغه‌های معیشتی آن‌ها تا حد زیادی مرتفع شود.

ایلنا مینویسد:در این ابلاغیه آمده: تا زمان ابلاغ آیین‌نامه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و جداول مربوط به هر یک از گروه‌های بازنشستگان براساس قانون برنامه هفتم پیشرفت، ماهانه مبلغ ده میلیون ریال به هر یک از بازنشستگان به‌صورت علی‌الحساب از ابتدای سال ۱۴۰۳ توسط صندوق بازنشستگی ذی‌ربط پرداخت می‌شود.

هیئت وزیران در جلسه ۱۴۰۳/۴/۳ به‌ پیشنهاد مشترک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه کشور و به‌استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و بند (ر) تبصره (۶) و بند (د) تبصره (۱۵) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور تصویب کرد:

۱ – با توجه به لازم‌الاجرا بودن قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور و تا زمان ابلاغ آیین‌نامه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و جداول مربوط به هر یک از گروه‌های بازنشستگان براساس قانون برنامه هفتم پیشرفت، ماهانه مبلغ ده میلیون ریال به هر یک از بازنشستگان به‌صورت علی‌الحساب از ابتدای سال ۱۴۰۳ توسط صندوق بازنشستگی ذی‌ربط پرداخت می‌شود.

۲ – بار مالی مربوط به بازنشستگان کشوری، لشکری و صندوق بازنشستگی فولاد از محل بند (ر) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور و بار مالی مربوط به بازنشستگان تأمین اجتماعی از محل بند (د) تبصره (۱۵) قانون یادشده تأمین و پرداخت می‌شود.

۳ – سازمان برنامه و بودجه کشور مکلف است نسبت به ابلاغ و تخصیص اعتبار از محل منابع یادشده برای ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد ماه اقدام کند و هریک از صندوق‌ها نیز موظفند فوراً نسبت به پرداخت مبلغ علی‌الحساب سه‌ماهه یادشده اقدام نمایند.

اخباراقتصاد
بازنشستگانپربازدید

آخرین اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی