جزئیاتی تازه از وام های بانکی اعلام شد+عکس

بدون دیدگاه

جزئیاتی تازه از وام های بانکی اعلام شد+عکس

بررسی جزئیات تسهیلات پرداختی بانک‌ها در طول دو ماه امسال نشان می‌دهد که بیشترین مبلغ تسهیلات در بخش قرض الحسنه مربوط به تسهیلات “قرض‌الحسنه ضروری” است که به مبلغ ۵۰ هزار میلیارد تومان اعطا شده است.

وام یا تسهیلات بانکی، یک نوع قرض است که بانک‌ها به درخواست‌کنندگان وام، در ازای دریافت مدارک و مقداری سود، ارائه می‌دهند. این تسهیلات، که به عنوان یکی از راه‌های کسب درآمد بانک‌ها نیز شناخته می‌شود، توسط بسیاری از بانک‌ها به افراد مختلف ارائه می‌شود. برای دریافت این تسهیلات، مدارکی مانند فیش حقوقی، گواهی کسر از حقوق، سفته یا چک و ضامن از جانب درخواست‌کننده مورد نیاز است.

بانک مرکزی تسهیلات پرداختی به تفکیک بخش‌های اقتصادی و هدف از دریافت طی ۲ ماهه ابتدای سال ۱۴۰۳ را منتشر کرد.

در تمامی تسهیلات بانکی، رتبه نخست متعلق به تسهیلات «سرمایه در گردش» است. این رقم در دو ماه ابتدایی امسال، ۴۳۹ هزار میلیارد تومان بوده که بخش صنعت و معدن با دریافت ۱۸۷ هزار میلیارد تومان در این دو ماه، بیشترین استفاده کننده از تسهیلات سرمایه در گردش بوده و بخش خدمات با ۱۶۶ هزار میلیارد تومان و بخش بازرگانی با ۵۸ هزار میلیارد تومان در رده‌های بعدی قرار گرفته اند.

رتبه دوم در اهداف، تسهیلات «ایجاد» است که در فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹۸.۶ هزار میلیارد تومان به آن اختصاص پیدا کرده است.

اما در تسهیلات قرض‌الحسنه، بیشترین تسهیلات مربوط به تسهیلات «قرض‌الحسنه ضروری» است که ۵۰ هزار میلیارد تومان در این دو ماه به این بخش تخصیص یافته است.

موضوع قابل توجه آنجاست که تسهیلات «قرض‌الحسنه ازدواج» تنها ۱.۷ درصد و تسهیلات «قرض‌الحسنه فرزندآوری» نیز ۰.۴ درصد از کل تسهیلات را به خود اختصاص داده است.

جزئیاتی تازه از وام های بانکی اعلام شد

اخباراقتصاد
پربازدیدوام

آخرین اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی