خبر مهم درباره پرداخت یارانه دستمزد/ شرایط دریافت چیست؟

بدون دیدگاه

شغل اولی‌ها، فارغ التحصیلان و جوانان بیکار جویای کار و همچنین بنگاه­‌های اقتصادی رسمی فعال در شهرستان‌های کم برخوردار،جامعه هدف این طرح را تشکیل می‌دهند.

به گزارش عرشه آنلاین؛ تازه‌ترین نتایج اجرای طرح یارانه دستمزد نشان می‌دهد که تاکنون بیش از ۴۳ هزار نفر متقاضی در طرح ثبت‌نام کرده و ۷۰۱۹ کارفرما نیز مشارکت داشته‌اند.

طرح یارانه دستمزد از جمله طرح‌های موثر وزارت کار در حوزه اشتغال و بازار کار به شمار می‌رود که بر اساس آن، در صورت جذب نیروی کار شغل اولی در واحدهای اقتصادی توسط کارفرمایان ۳۰ درصد مبلغ دستمزد مصوب شورای عالی کار به شکل یارانه از طرف دولت به مدت یک سال به کارفرمایان پرداخت می‌شود.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طرح یارانه دستمزد را با هدف کاهش هزینه‌های اشتغال نیروی کار جدید برای کارفرما به منظور پایداری و توسعه تولید و اشتغال، افزایش فرصت‌های شغلی در بازار کار و حمایت از بنگاه‌های بخش تعاونی و خصوصی به اجرا درآورده که به اعتقاد فعالان اقتصادی، اجرای آن موجب تحرک و رونق بازار کار و اشتغال کشور می‌شود.

شغل اولی‌ها، فارغ التحصیلان و جوانان بیکار جویای کار و همچنین بنگاه­‌های اقتصادی رسمی فعال در شهرستان‌های کم برخوردار،جامعه هدف این طرح را تشکیل می‌دهند.

تازه‌ترین نتایج اجرای طرح یارانه دستمزد در فصل بهار نشان می‌دهد که ۴۳ هزار و ۴۴۱ نفر در این طرح ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۳۷ هزار و ۲۶۳ نفر موفق به انعقاد قرارداد کار شده‌اند.این نتایج همچنین نشانگر افزایش تعداد متقاضیان یارانه دستمزد نسبت به ماه‌های گذشته است و به همان میزان قراردادهای بیشتری منعقد شده و کارفرمایان بیشتری از طرح استقبال کردند.

طبق این گزارش ۷۰۱۹ کارفرما در طرح شرکت کرده و ۳۱۰ قرارداد نیز در مرحله انعقاد قرار دارد.استان‌های خوزستان و مازندران بیشترین تعداد داوطلب ثبت‌نام کننده و کارجویان جذب شده به بازار کار را به خود اختصاص داده‌اند. در استان‌های خوزستان، کرمانشاه و مازندران نیز با استقبال و مشارکت بیشتری از سوی کارفرمایان مواجه بوده است.

شرایط بهره‌مندی از مزایای طرح یارانه دستمزد به این نحو است که داوطلبان و جویندگان کار باید مدرک تحصیلی دیپلم و بالاتر داشته باشند و سن آنها از ۳۷ سال تمام بیشتر نباشد؛ شرط سنی برای زنان سرپرست خانوار جوینده کار هم تا سقف ۴۵ سال اعلام شده است.

 به اعتقاد بسیاری از کارشناسان یارانه دستمزد نه یک طرح بلکه ابزاری تشویقی برای جلب و جذب نیروهای کار جدید توسط کارفرمایان بخش خصوصی در استان‌های کم برخوردار است که با توجه به شرایط امروز بازار کار عملیاتی شدن آن می تواند نیاز اشتغال بسیاری از جوانان و فارغ التحصیلان جویای کار و بنگاه‌ها را برطرف کند.

متقاضیان و کارفرمایان برای بهره‌مندی از مزایای این طرح و دریافت یارانه دستمزد می‌توانند به سامانه https://pyd.mcls.‌gov.ir وزارت کار مراجعه و ثبت نام کنند.

اخباراقتصاد
پربازدید

آخرین اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی