منصوری: با یکدستی قوا، اصولگرایان هیچ دلیلی برای عدم موفقیت خود ندارند

سخنگوی جبهه اصلاحات به «جماران» گفت: اصولگرایان حداقل برای آن بخشی که پایگاه رای خودشان می دانند باید کارنامه قابل قبولی ارائه دهند، به خصوص حالا که همه قوا یکدست شده است و هیچ دلیلی هم برای عدم موفقیت خود نباید داشته باشند.

آذر منصوری در پاسخ به این پرسش اظهار داشت: طبعا اصلاح طلبان قبل از ورود به هر انتخابات دیگری ضمن رصد دقیق آنچه در سیاست داخلی و خارجی کشور در حال وقوع است، باید رفتار جمعی خود را در چند انتخابات گذشته نقد و آسیب شناسی کنند و بر سر یک راهبرد مشخص به توافق برسند. از نگاه من این راهبرد مشترک باید بر معنا و مفهموم پیدا کردن انتخابات متمرکز باشد.

تکرار آنچه در انتخابات ۹۸ اتفاق افتاد بسیار محتمل خواهد بود

آذر منصوری در این گفت و گو اظهار کرد: اگر تلاش اصلاح طلبان در راستای معنا و مفهوم پیدا کردن انتخابات نباشد، تکرار آنچه در انتخابات ۹۸ اتفاق افتاد بسیار محتمل خواهد بود.

وی افزود: آنچه که در انتخابات ۹۸حادث و در انتخابات ۱۴۰۰هم تکرار شد، حذف حداکثری اصلاح طلبان ذیل نظارت استصوابی بود که عملا هم انتخابات را از معنا و مفهوم تهی کرد و هم‌ مشارکت در انتخابات را به پایین ترین نرخ آن تنزل داد. 

آذر منصوری: تلاش اصلاح طلبان باید بر به رسمیت شناخته شدن حق انتخاب آزاد شهروندان متمرکز باشد/ با یکدستی قوا، اصولگرایان هیچ دلیلی برای عدم موفقیت خود ندارند

با یکدستی قوا، اصولگرایان هیچ دلیلی برای عدم موفقیت خود ندارند

این فعال سیاسی اصلاح طلب اظهار داشت: اصولگرایان حداقل برای آن بخشی که پایگاه رای خودشان می دانند باید کارنامه قابل قبولی ارائه دهند، به خصوص حالا که همه قوا یکدست شده است و هیچ دلیلی هم برای عدم موفقیت خود نباید داشته باشند. اینکه تا چه حد عملکرد این مجلس در راستای حل مشکلات مردم و محرومان جامعه بوده، به تبعیض و بی عدالتی خاتمه داده و از کوچک شدن سفره های مردم جلو گیری کرده است، پرسشی است که هم در انتخابات ۱۴۰۲ و هم در ۱۴۰۴ باید به آن پاسخ داده شود. علی القاعده با نرخ تورم ۵۰درصد و اقتصادی که به سمت ونزوئلایی شدن می رود، سطح مشارکت در هر انتخاباتی نسبت به انتخابات قبل تنزل پیدا خواهد کرد و این یکی از تهدیدهای جدی اتفاقا علیه امنیت ملی کشور است که به نظر می آید اصولگرایان تندرو حتی گوشه چشمی هم به آن ندارند.

منصوری گفت: طبعا اصلاح طلبان قبل از ورود به هر انتخابات دیگری ضمن رصد دقیق آنچه در سیاست داخلی و خارجی کشور در حال وقوع است، باید رفتار جمعی خود را در چند انتخابات گذشته نقد و آسیب شناسی کنند و بر سر یک راهبرد مشخص به توافق برسند. از نگاه من این راهبرد مشترک باید بر معنا و مفهموم پیدا کردن انتخابات متمرکز باشد.

تلاش اصلاح طلبان باید بر به رسمیت شناخته شدن حق انتخاب آزاد شهروندان متمرکز باشد

او افزود: انتخابات زمانی معنا و مفهوم پیدا می کند که همه شهروندان ایران باور کنند رأیی که به صندوق می ریزند و نهاد انتخابی برآمده از این رای می تواند در زندگی امروز و آینده آنها اثر گذار است، این هم میسر نمی شود مگر آنکه حق انتخاب آزاد شهروندان به رسمیت شناخته شود و همه ایرانیان از حق آزادانه انتخاب شدن و انتخاب کردن برخوردار باشند. به نظرم تلاش اصلاح طلبان باید بر به رسمیت شناخته شدن این حق متمرکز باشد.

سخنگوی جبهه اصلاحات ادامه داد: این حق هم به رسمیت شناخته نخواهد شد مگر اینکه از یک سو اصلاح طلبان برای اصلاحات جامعه محور برنامه داشته باشند و از سوی دیگر بر اهمیت انتخابات آزاد و تاثیر آن بر منافع ملی و امنیت ملی کشور تاکید و اصرار داشته باشند و گفت وگو با همه جریان های سیاسی که نگران ایران و منافع ملی کشور هستند را در دستور کار خود قرار دهند.

مؤمن از یک سوراخ نباید چند بار گزیده شود

قائم دبیرکل حزب اتحادملت ایران اسلامی گفت: اینکه اصولگرایان به گونه ای عمل می کنند که مردم مجددا با اصلاح طلبان در انتخابات حداقلی سلام خواهند کرد، خوش بینی کاذب است که هیچ دستاوردی جز بی عملی و سرمایه سوزی بیشتر برای اصلاح طلبان به دنبال نخواهد داشت.

وی در پایان گفت: با وجود نظارت استصوابی و عملکرد نهادهای انتخابی بر آمده از چنین انتخاباتی که تجربه عینی آن را از انتخابات ۹۲تا ۹۶ پشت سر گذاشتیم و سیاست ورزی نیابتی به این مفهوم کارکرد خود را از دست داده است و به قول معروف مؤمن از یک سوراخ نباید چند بار گزیده شود.

2323

سیاسی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی