خاطره مهم سردار رشید از حاج قاسم سلیمانی/ نیروهای مسلح ما در جنگ حیات جدید پیدا کردند

سرلشکر غلامعلی رشید در آیین گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: آزادسازی سرزمین‌های اشغالی در سال دوم جنگ و برقراری ثبات سیاسی در کشور حاصل تحولاتی بود که با دفاع مقابل تجاوز در سال اول جنگ شکل گرفته بود و شاکله قدرت دفاعی – تهاجمی نیروهای مسلح را متفاوت با تجربه قبل از انقلاب پایه‌گذاری کرد که امروز هم ما با تداوم آن روبرو هستیم.

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا اضافه کرد: بنابراین برگزاری هفته دفاع مقدس در حقیقت تجلیل از تولد قدرت دفاعی تهاجمی جدید نیروهای مسلح است

وی تاکید کرد: ارتش، سپاه، بسیج و سایر نیروهای مردمی ما در جنگ متولد شد و حیات جدید پیدا کرد.

سرلشکر رشید به قدرت موشکی ایران اشاره و تصریح کرد: نگرانی، فشار و بهانه جویی دشمن برای قدرت موشکی ما، شامل موشک‎های نقطه‌زن و دقیق و ناو زن جمهوری اسلامی ایران به این دلیل است که می‌بیند ایران به صورت مستقل صاحب قدرت موشکی شده است.

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا ادامه داد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در منطقه جنوب غرب آسیا تنها قدرتی است که سیاست‌های دفاعی خود را مستقل از منافع و قدرت‌های بیگانه و سلطه‌گر تعریف کرده و در چارچوب اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی و منافع ملت ایران حرکت می‌کند.

وی تاکید کرد: دشمن نه از حجم و شکل موشک‌ها و یا شعاری که به هنگام آزمایش و یا کوبیدن مواضع ضد انقلاب بر روی موشک ها می‌نویسند (که در جای خود مهم هستند) بلکه از استقلال سیاست‌های دفاعی و قدرت تحقق آن نگران و وحشت زده است.

خاطره مهم سردار رشید از حاج قاسم سلیمانی/ نیروهای مسلح ما در جنگ حیات جدید پیدا کردند

سرلشکر رشید یادآور شد: فقدان پیمان دفاعی – امنیتی با دیگر دولت‌ها و کشورها را در دهه ۶۰، اکنون به پیوند زدن با ملت‌ها و بعضاً دولت‌ها و ایجاد قدرت‌های منطقه‌ای، اعتقادی و مردم تبدیل کرده‌ایم.

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا به ذکر خاطره‌ای از شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره و خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی سه ماه قبل از شهادت در جلسه قرارگاه خاتم با فرماندهان نیروهای مسلح گفت که عزیزان اکنون من به پشتوانه‌ ستاد سپاه، ستاد ارتش و ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت دفاع، ۶ ارتش خارج از سرزمین ایران برای شما سازماندهی کرده‌ام و کانالی به طول هزار و ۵۰۰ کیلومتر و عرض ۱۰۰۰ کیلومتر تا سواحل مدیترانه ایجاد کرده‌ام که این ۶ ارتش اعتقادی و مردمی در آن به سر می‌برند و هر دشمنی که بخواهد با انقلاب اسلامی و نظام مقدس اسلامی ایران بجنگد باید از این ۶ ارتش عبور کند که قادر نخواهد بود.

سرلشکر رشید اضافه کرد: یک ارتش در لبنان به نام حزب‌الله، یک ارتش در فلسطین اشغالی به نام حماس و جهاد اسلامی، یک ارتش در سوریه، یک ارتش در عراق به نام حشد الشعبی و یک ارتش در یمن به نام انصارالله؛ همین امر موجب بازدارندگی برای کشور عزیز ایران شده است.

وی خاطرنشان کرد: عصبانیت آمریکایی‌های متجاوز و رژیم صهیونیستی از قدرت منطقه‌ای ایران ناشی از همین امر است که می‌بیند جمهوری اسلامی ایران هر دو مولفه قدرت، یکی نیروی مسلح پرتوان و آماده رزم و دفاع مقابل هر متجاوزی در داخل و دیگری قدرت منطقه‌ای در خارج از سرزمین ایران را در اختیار دارد.

23215

سیاسی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی