رایگان مدرک تحصیلی خود را آزاد کنید

بدون دیدگاه

رایگان مدرک تحصیلی خود را آزاد کنید
دانشجویان دانشگاه‌های سراسری پس از فارغ‌التحصیلی، به دلیل اینکه هزینه‌های تحصیلی آن‌ها از سوی دولت پرداخت شده است، موظف به خدمت به دولت به مدت زمانی محدود خواهند بود. تنها پس از انجام این تعهد به خدمت است که دانشجویان می‌توانند مدرک تحصیلی اصلی خود را دریافت کنند. در قانون جدید آزادسازی مدرک تحصیلی دانشجویان دانشگاه سراسری، مدت زمان تعهد به خدمت دانشجویان براساس مقطع تحصیلی، تعداد ترم‌ها، سهمیه منطقه و گروه تحصیلی آن‌ها تغییر خواهد کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، اما بر اساس یکسری قوانین وضع شده، دانشجویان با داشتن شرایطی خاصی می‌توانند مدرک تحصیلی خود را آزاد کنند.
از طریق یکی از روش های زیر می‌توان برای آزادسازی مدرک اقدام کرد:

اگر دانشجوی دوره روزانه بوده باشید و به دلایلی چون انتقالی، میهمانی یا تغییر نوع تحصیل از روزانه به شبانه، هزینه ای را در طی تحصیل خود به دانشگاه پرداخت کرده باشید، میزان هزینه پرداختی در زمان آزاد سازی مدرک تحصیلی تان از میزان کل هزینه ای که باید بپردازید، کسر خواهد شد. دانشجویانی که تمایل به انجام تعهد به خدمت خود ندارند، می‌توانند با پرداخت هزینه دوران تحصیل خود، مدرک تحصیلی خود را آزاد کنند.

رئیس سازمان امور دانشجویان نیز درباره این موضوع توضیح داده است: این موضوع، قانون مصوب مجلس است. در این رابطه بین مدرک تحصیلی و تحویل آن و دانشجو سه حالت وجود دارد؛ یا دانشجو فارغ التحصیل شده و کار پیدا می‌کند که در این حالت به مدتی که قانون تعیین کرده در قبال تحصیل رایگان آموزش عالی کار می‌کند و پس از آن مدرک خود را می‌گیرد. البته یک نکته خیلی مهم دیگر هم وجود دارد؛ اگر ظرف مدت ۶ ماه تا یک سال دستگاه‌های اجرایی کشور که مشخصا مربوط به قانون کار و وزارت کار مربوط می‌شود نتوانند شغل مورد نظر یک دانشجو را تامین کند، بعد از ۶ ماه تا یک سال از طریق وزارت کار اعلام بیکاری خود را می‌گیرد و مصوبه‌ای که در خصوص دریافت مدرک تحصیلی در ازای ارائه خدمت برای چنین فردی وجود دارد، در چنین حالتی منتفی می‌شود. یعنی فرد فارغ التحصیل ۶ ماه تا یک سال بعد از فارغ التحصیلی چنانچه مشخص شود که وی همچنان بیکار است و نتوانسته هیچ جایی مشغول به کار شود، می‌تواند مدرک تحصیلی خود را به صورت رایگان دریافت کند. این امکان در همه مقاطع تحصیلی برای دانشجویان فراهم است.

نکته‌ مهم درباره این قانون برای دانشجویان روزانه اینجاست که دانشجوی روزانه‌ای که هم اکنون در حال تحصیل است و همزمان کار هم می‌کند یک دانشجوی تمام وقت محسوب می‌شود و نمی‌تواند مشغول به کار بودن قبل و حین از فارغ التحصیلی را به عنوان ارائه خدمت به کشور مطرح کند تا منجر به دریافت مدرک تحصیلی خود شود بلکه ملاک عمل کار کردن افراد بعد از فارغ التحصیلی است

اخبارجامعه
پربازدید

آخرین اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی