با همسر و فرزندان قالیباف آشنا شوید+تصاویر

بدون دیدگاه

با همسر و فرزندان قالیباف آشنا شوید+تصاویر

روزنو – مریم آیتی: محمدباقر قالیباف متولد سال ۱۳۴۰ در شهر طرقبه در استان خراسان رضوی است. در سال ۱۳۶۱ در سن ۲۱ سالگی با زهرا مشیر الاستخاره که همسایه آن‌ها در طرقبه بود، ازدواج کرد. صیغه عقد این زوج توسط امام خمینی (ره) جاری شد.

با همسر و فرزندان محمدباقر قالیباف+تصاویر

قالیباف می‌گوید خانواده‌ام به من می‌گویند زندگی اولم کار و زندگی دوم من آن‌ها هستند. از ۱۹ سالگی اینگونه زندگی کردم و در ۲۲ سالگی یعنی زمان ازدواج با همسرم تاکنون زندگی خانوادگی‌ام اینگونه بوده است. حتی فرزندم به دنیا آمد و او را بعد از ۳ ماه دیدم.

حمایت از دکتر پزشکیان، برای نجات ایران با تشکیل دولت ملی «کمیته جهارگردان ستاد مرکزی دکتر پزشکیان»

زمان هایی است که دو و یا سه شب نمی توانم منزل بروم و هیچ اذان صبحی در منزل نیستم. بازنشستگی برای من و امثال من نیست؛ ما تا زنده ایم رزمنده ایم؛ یک روز در سنگر دفاع مقدس و یک روز در سنگر پیشرفت کشور.

همسر محمد باقر قالیباف کیست؟

زهرا مشیر متولد سال ۱۳۴۰ در طرقبه است. او دانش‌آموخته رشته جامعه‌ شناسی و مدرس دانشگاه است و مدتی به عنوان ریاست دانشکده مدیریت و علوم انسانی واحد تهران شمال دانشگاه آزاد و هیئت منصفه دادگاه مطبوعات نیز فعالیت داشته‌ است. او دستی هم در سرودن شعر و نقاشی دارد.

ثمره ازدواج او با قالیباف، ۳ فرزند به نام های الیاس، اسحاق و مریم است.

الیاس قالیباف کیست؟

الیاس قالیباف، پسر ارشد محمدباقر قالیباف فارغ التحصیل مدیریت بازرگانی در مقطع کارشناسی از یکی از دانشگاه های مالزی است.

وی سابقه عضویت در هیأت مدیره موسسه مطبوعاتی «سیمای مهر هستی» را دارد که روزنامه «تهران امروز» را منتشر می کند. او در سال ۱۳۸۶ با دختر یکی از فرماندهان سپاه ازدواج کرد.

حاشیه دزدی از گاوصندوق الیاس قالیباف در منطقه فرمانیه تهران

در مهرماه ۱۴۰۰ در منطقه فرمانیه (منطقه ۱ تهران) از گاوصندوق خانه الیاس قالیباف سرقتی رخ داد. در آن زمان سرهنگ (ک) سرتیم حفاظت قالیباف که اکنون کارمند مجلس شده، پیگیر ثبت شکایت سرقت از خانه الیاس قالیباف شد. آنچه جلب توجه می‌کرد مبلغ دزدی بود.

بر اساس اظهارات خود شاکی، از گاوصندوق منزل حدود ۷ میلیارد تومان طلا و سکه ربوده شده است. این را هم مدنظر بگیرید که قیمت سکه در مهر ۱۴۰۰، ۱۱ میلیون تومان بوده است. یعنی آن روز فقط یکی از فرزندان آقای قالیباف، صرفا در گاوصندوق منزل فرمانیه خود نزدیک به ۷ کیلوگرم طلا یا ۱۲۰۰ نیم سکه بهار آزادی داشته است.

مریم قالیباف کیست؟

مریم قالیباف دختر محمد باقر قالیباف با امیررضا بحیرایی ازدواج کرده است.

حاشیه سیسمونی گیت مریم قالیباف

در سال ۱۴۰۱ تصاویری درباره سفر دختر قالیباف به همراه همسرش و مادر خود به ترکیه برای تهیه سیسمونی فرزندش مطرح و دیده شد که به یکی از جنجالی ترین اخبار سال ۱۴۰۱ بدل شد، ماجرایی که به «سیسمونی گیت» شهرت یافت.

وحید اشتری، فعال رسانه ای، فروردین ۱۴۰۱ در توییتر خود با انتشار تصاویری از زهرا مشیر، همسر محمدباقر قالیباف، به همراه دخترشان مریم قالیباف و همسرش امیررضا بحیرایی در فرودگاه استانبول، بیان کرد که آن ها برای خرید سیسمونی به ترکیه سفر کرده بودند. به ادعای اشتری، در میان بار آن ها وسایلی مانند کالسکه و کیف نوزاد و تخت تاشوی کودک دیده شده بود.

تنها ساعاتی پس از مطرح شدن این ادعا الیاس قالیباف فرزند ارشد رئیس مجلس با انتشار پستی در اینستاگرام خود سفر خانواده اش به ترکیه را تأیید کرد. او اما مدعی شد این سفر برای خرید سیسمونی نبوده است. الیاس قالیباف همچنین این سفر را مخالف نظر و مشی و مرام پدر خود و خطای فرزند دانست که نباید به پای پدر نوشته شود. او گفت به سهم خود از مردم عذرخواهی می کند.

افشای این سفر واکنش های زیادی را در پی داشت و حتی برخی خواستار استعفا یا عذرخواهی رئیس مجلس شدند. وحید اشتری بعداً اعلام کرد به دلیل افشای سفر خانواده قالیباف به ترکیه از او شکایت شده است.

چندی بعد ویدئویی از محمدباقر قالیباف در جریان راهپیمایی ۲۲ بهمن منتشر شد که او را در حال پاسخ به سؤال یک شخص درباره ماجرای سفر خانواده او به ترکیه و همینطور دریافت تراول چک از سوی دستیارش نشان می‌داد که قالیباف در اینباره گفت: «خانواده آدم به ترکیه برود گناه است؟»

اسحاق قالیباف کیست؟

انگشتر

۴۳,۶۷۰ تومان

خرید

اسحاق، فرزند کوچک محمدباقر قالیباف برعکس برادرش الیاس چندان علاقه‌ای به ظاهر شدن مقابل دوربین نداشته و به همین دلیل تصاویر کمی از او موجود است. اما نام اسحاق قالیباف در کنار سایر اعضای خانواده بار‌ها با حواشی اقتصادی، رسانه‌ای شده است.

حاشیه دارایی‌های اسحاق قالیباف

نام او اولین بار در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ در فهرست خوداظهاری پدرش از اموال و دارایی‌های خانواده قالیباف به گوش مردم ایران رسید.

در آن فهرست معروف، محمدباقر قالیباف ادعا کرده بود که اسحاق به عنوان تنها فرزند تحت تکفلش تنها یک خودروی پاترول مدل ۷۱، یک دستگاه موتور سیکلت و مجموعا فقط یک میلیون تومان سپرده بانکی دارد.

 

حاشیه تحصیل اسحاق قالیباف در استرالیا و رانت فروش گوشت

تبلیغ

برای ایرانی سربلند از دکتر پزشکیان حمایت کنید!

حمایت کنید!

شایعه تحصیل اسحاق در استرالیا یک بار دیگر در خرداد ماه ۱۳۹۹، اینبار توسط رسانه‌های جریان اصولگرا بازنشر شد. علی غفاریان مدیر مسئول سایت اصولگرای صراط نیوز اعلام کرد اسحاق قالیباف پسر کوچک آقای رئیس مجلس که در استرالیا تحصیل کرده رانت فروش عمده گوشت را در زمان شهردار بودن پدرش در اختیار داشته است.

حاشیه اقدام به مهاجرت اسحاق قالیباف به کانادا

کمتر از یک هفته بعد از آنکه محمدباقر قالیباف در راهپیمایی ۲۲ بهمن در مشهد در پاسخ به سوالی درباره ماجرای سیسمونی‌گیت دخترش گفت: «مگر ترکیه رفتن گناه است؟» ابعاد جدیدی از پرونده درخواست مهاجرت فرزند دیگر او، اسحاق قالیباف منتشر شد.

 

نخستین بار یاشار سلطانی روزنامه‌نگار اصلاح طلب، مدعی شد که اسحاق قالیباف فرزند رئیس مجلس شورای اسلامی از دولت کانادا به دلیل تعلل در رسیدگی به درخواست ویزای مهاجرتی شکایت کرد و دادگاه به نفع او رای داده و راه دریافت ویزای کانادا برای او همواره شده است.

به دنبال طرح این موضوع کاربران فضای مجازی با چک کردن سامانه مربوط به این مساله در کانادا به محتوای این پرونده دسترسی پیدا کرده و آن را در فضای مجازی نیز منتشر کردند.

پرونده درخواست ویزای کانادا از سوی اسحاق قالیباف از سال ۲۰۱۸ در دست بررسی اداره مهاجرت کانادا بوده، اما تا سال 2022 هیچ تحولی در آن رخ نداده است. ظاهرا به متقاضی گفته شده که تاخیر، به دلیل نیاز به غربالگری امنیتی بوده است.

بر اساس اسناد دادگاه فدرال کانادا، اسحاق قالیباف سپتامبر ۲۰۲۲، یعنی همزمان با اعتراضات پاییز سال ۱۴۰۱ پیگیر پرونده مهاجرتی خود شده و با گرفتن وکیل سعی کرده از دولت کانادا بابت تاخیر ۴ سال و نیمه در ارائه نتیجه درخواست اقامت، پاسخ بگیرد.

پرونده‌ای که اسناد آن در وبسایت دادگاه فدرال کانادا بارگذاری شده مربوط به تلاش اسحاق قالیباف برای استفاده از قانونی تحت عنوان «مانداموس» است. حکم مانداموس کانادا در واقع زمانی صادر می‌شود که روند مهاجرتی متقاضیان مهاجرت به کانادا با تاخیر غیر‌منطقی مواجه شده باشد. در این صورت متقاضی می‌تواند از وزارت شهروندی و مهاجرت و وزارت امنیت عامه به عنوان دو نهادی که بررسی پرونده‌های امنیتی و مهاجرتی را برعهده دارند بابت تاخیر شکایت کند.

در دادگاه آبان ماه، قاضی فدرال کانادا تشخیص داده که درخواست اسحاق قالیباف برای استفاده از حکم مانداموس، منطقی است چرا که از نظر قاضی پاسخ وزرای مهاجرت و امنیت عامه به ارائه مستندات برای تاخیر در پاسخدهی به متقاضی، قانع کننده نبوده است. قاضی در این پرونده تاکید کرده اینکه وزارت خانه‌های شهروندی و مهاجرت و امنیت عامه به طور کلی بگویند دلیل تاخیر، نیاز به بررسی‌های امنیتی بوده برای این مقدار تاخیر در پاسخ‌دهی قانع کننده نیست و در نتیجه از نظر او، اسحاق قالیباف مستحق دریافت حکم مانداموس است و دادگاه اعلام کرد که وزارت مهاجرت کانادا باید ظرف ۶۰ روز، تکلیف درخواست ویزای مهاجرتی او را مشخص کند.

در نهایت وزارت مهاجرت کانادا بعد از بررسی‌های صورت گرفته اعلام کرد که اسحاق قالیباف را مجاز به اقامت دائم در این کشور تشخیص نداده است.

اخبارجامعهسیاسی
پربازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی