مریم قالیباف کیست؟

بدون دیدگاه

مریم قالیباف کیست؟

مریم قالیباف یکی از سه فرزند محمدباقر قالیباف و زهرا مشیرالاستخاره است که با رضا بحیرایی ازدواج کرده است. الیاس، اسحاق و مریم سه فرزند رئیس مجلس و نامزد انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم هستند. در این مطلب درباره همه حاشیه‌های دختر قالیباف بخوانید.

مریم قالیباف کیست؟

مریم قالیباف، دختر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ است. نام او نخستین بار در ماجرای عروسی‌اش و سپس سیسمونی گیت در رسانه‌ها مطرح شد و در اثنای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری برای رد ادعا‌های مطرح شده علیه قالیباف روی آنتن زنده دیده شد. توضیحات او مجدداً ماجرای سیسمونی گیت را که پیشتر بسیار جنجالی شده بود، بر سر زبان‌ها انداخت. این در حالی است که کارشناسان معتقدند اظهارات دختر قالیباف ۹ روز مانده به انتخابات که قرار است هشتم تیر ماه برگزار شود، تاثیر گسترده‌ای بر سبد رای وی خواهد داشت. مریم قالیباف یکی از سه فرزند محمدباقر قالیباف و زهرا مشیرالاستخاره است که با رضا بحیرایی ازدواج کرده است. الیاس، اسحاق و مریم سه فرزند رئیس مجلس و نامزد انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم هستند. در این مطلب به بیوگرافی مریم قالیباف و ماجرای سیسمونی گیت خواهیم پرداخت. 

ماجرای سیسمونی گیت چه بود؟

سیسمونی گیت به سفر مریم قالیباف به همراه خانواده به ترکیه اشاره دارد که برای خرید سیسمونی فرزند تازه متولد شده‌اش به این کشور رفته بود. وحید اشتری، فعال رسانه‌ای در فروردین ۱۴۰۱ در توییتر دست به افشای ماجرای سیسمونی گیت زد. وی تصاویری منتشر کرد که زهرا مشیر، همسر محمد باقر قالیباف، به همراه دخترشان مریم قالیباف و همسرش امیررضا بحیرایی در فرودگاه استانبول نشان می‌داد و ادعا کرد که آن‌ها برای خرید سیسمونی به ترکیه سفر کرده بودند. این درحالی بود که محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در همان ایام درباره لزوم توجه به تولید ملی سخن گفته بود. این توییت در شبکه‌های اجتماعی وایرال شد و رسانه‌ها نیز به آن پرداختند.

مریم قالیباف کیست؟

مریم قالیباف کیست؟

وحید اشتری، فعال مجازی در رشته توئیتی نوشت: چند تا از مسافران استانبول یک‌سری فیلم و عکس از یک خانواده چادری (در پرواز‌های ترکیه خیلی مرسوم نیست) فرستاده‌اند که امروز به‌خاطر حجم بالای بار با متصدی کانتر به مشکل خورده‌اند و بعد با رفتار عوامل هواپیمایی معلوم شده از خانواده مسئولین‌اند. ظاهرا خانواده آقای قالیباف بوده‌اند. همسر ایشان سرکارخانم زهرا مشیر را شناخته‌اند.

یک زوج جوان هم با ایشان بوده که یا پسر و عروس‌شان و یا دختر و دامادشان بوده‌اند. ظاهر حجم بالای باری که از ترکیه می‌آورده‌اند، کالسکه و کیف نوزاد و تخت تاشوی کودک و امثالهم بوده است. یعنی برای خرید سیسمونی به ترکیه رفته بودند.


جالب اینکه الیاس قالیباف، برادر مریم در همان زمان در صفحه خود سفر خواهر و دامدشان به ترکیه در شرایط اقتصادی کنونی مردم را غلط خواند. البته او در آن زمان ماجرای خرید سیسمونی را انکار کرده بود.

مریم قالیباف کیست؟

انکار خرید سیسمونی از ترکیه

مریم قالیباف چندی پیش در برنامه «گفتگوی صمیمی» روی آنتن زنده رفت و اظهاراتی مطرح کرد که بازار حرف و حدیث‌ها درباره محمدباقر قالیباف را داغ‌تر کرد. توضیحات وی نه تنها باعث فروکش کردن فضای علیه قالیباف نشد بلکه مجدداً افکار عمومی را به سمت ماجرای سیسمونی گیت معطوف کرد. دختر محمد باقر قالیباف گفت: حرف‌هایی که درباره ما زده شد حاشیه نبود دروغ بود؛ دروغ‌هایی که کام ما را تلخ کرد. اولین دروغ را در مورد عروسی من گفتند. یک عکسی که من نبودم را به‌جای من منتشر کردند و از عروسی مجلل گفتند. این دروغ شب قشنگ را برای ما تلخ کرد.

او در ادامه تاکید کرد: من به ترکیه مسافرت رفته بودم، اما برای خرید نرفته بودم. شاید در هیچ حوزه‌ای نتوانستند به پدرم حرف‌هایی بزنند که این‌طور مشتری داشته باشد پس به خانواده‌اش حمله کردند.

در ادامه مریم قالیباف با اشاره به فعالیت‌های پدرش گفت: قاطعیت، خاص‌ترین ویژگی پدرم است؛ بدترین اخلاق پدرم نیز کم حرف بودنشان است و دوست ندارند درباره مشکلات‌شان صحبت کنند. وی نقطه قوت قالیباف را همه‌جانبه‌بودن و نقطه ضعف او را مهربانی و رافتش توصیف کرد.

اخبارسیاسی
پربازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی