اطلاعیه مهم برای بازنشستگان کشوری | فرصت نهایی برای استفاده از این کمک هزینه رفاهی

بدون دیدگاه

اطلاعیه مهم برای بازنشستگان کشوری | فرصت نهایی برای استفاده از این کمک هزینه رفاهی
مهلت ارائه اسناد هزینه‌های درمانی بازنشستگان تا ۱۵ تیرماه تمدید شد.

صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد: بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری می‌توانند تا ۱۵ تیرماه سال‌جاری، اسناد هزینه‌های درمانی خود مربوط به ابتدای سال ۱۴۰۳ تا پایان اردیبهشت ماه را به شعب و نمایندگان منتخب اعلام شده از سوی شرکت بیمه ملت ارائه دهند.

صندوق بازنشستگی کشوری در اطلاعیه ای اعلام کرد: با توجه به درخواست‌های مکرر بازنشستگان، مهلت ارائه اسناد هزینه‌های درمانی از ابتدای سال‌جاری تا پایان اردیبهشت‌ ماه که پیشتر تا ۳۱ خردادماه اعلام شده بود، تا ۱۵ تیرماه ۱۴۰۳ تمدید شد.

این صندوق از همه بازنشستگان خواست با استفاده از فرصت تعیین شده، نسبت به ارائه اسناد هزینه‌های درمانی خود به شعب و نمایندگان منتخب اعلام شده از سوی شرکت بیمه ملت اقدام کنند.

این تمدید مهلت به منظور مساعدت با بازنشستگان و در پاسخ به درخواست‌های مکرر آنان انجام شده است و ساعت ارائه اسناد: ۸ صبح تا ۱۴ تعیین شده است.

لیست نمایندگان منتخب دریافت و ثبت اسناد درمانی بیمه‌شدگان صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی :https://darman.mellatyar.app/home/damages قابل مشاهده است.

صندوق بازنشستگی کشوری تصریح کرده است : بند الحاقی ماده ۲۹ قانون برنامه هفتم پیشرفت مقرر می دارد : به منظور عدالت در پرداخت حقوق شاغلان و بازنشستگان و نیز متناسب سازی حقوق بازنشستگان با ۹۰درصد حقوق و فوق العاده های مستمر مشمول برداشت کسور شاغلان مشابه و همتراز، دولت مکلف است تا پایان سال سوم برنامه اقدام لازم را به عمل آورد؛ این افزایش از سال ۱۴۰۳ در سال اول معادل ۴۰ درصد و در سال های دوم و سوم هرکدام ۳۰ درصد مابه التفاوت ۹۰درصد یاد شده خواهد بود.

این گزارش می افزاید: با این وجود و برخلاف خبرها و اطلاعات مطرح شده در فضای مجازی و برخی کانال های بازنشستگی، برنامه هفتم پیشرفت تاکنون به جهت ایراداتی که شورای نگهبان به تعدادی از مواد آن وارد کرده است، تصویب نشده و به دولت نیز جهت اجرا ابلاغ نشده است. بنابراین تا زمان ابلاغ آن به دولت و طی شدن فرآیندهای قانونی آن که قطعا بازنشستگان عزیز به دلیل سوابق اجرایی خود در دولت با آن آشنا هستند، امکان اجرا نداشته و در این مسیر، صندوق بازنشستگی کشوری به عنوان نهاد اجرایی نیز با وجود پیگیری های مکرر و حضور مستمر در نشست ها و جلسات متعدد کارشناسی و مدیریتی، تا ابلاغ قانون و آیین نامه مربوط به آن امکان قانونی اجرای این بند از برنامه هفتم پیشرفت را ندارد

آیا به محض ابلاغ برنامه هفتم پیشرفت می توان در اجرای بند الحاقی ماده ۲۹، احکام اصلاحی متناسب سازی را صادر و اجرا کرد؟

در ادامه این گزارش آمده است : اصولاً پس از ابلاغ قانون، «آیین نامه اجرایی آن» باید توسط سازمان اداری و استخدامی، سازمان برنامه و بودجه با همکاری دستگاه های اجرایی تهیه، تدوین و به تصویب هیات دولت برسد؛ پس ازآن است که قانون جهت اجرا به صندوق های بازنشستگی (کشوری، لشگری و فولاد) ارائه و ابلاغ می شود و این صندوق ها نیز بر اساس آیین نامه اجرایی و جداول پیوست آن، نسبت به صدور احکام اصلاحی متناسب سازی اقدام خواهند کرد.

آیا تاکنون اقدامی در خصوص تهیه و تدوین آیین نامه توسط سازمان اداری و استخدامی انجام شده است؟

بر اساس گزارش صندوق بازنشستگی کشوری، سازمان اداری و استخدامی با همراهی سازمان برنامه و بودجه و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی از اواخر سال گذشته جلسات متعددی را داشته اند؛ ولی به جهت ابهامات اساسی و کلی بودن ماده ۲۹ و همچنین عدم ابلاغ برنامه هفتم پیشرفت، آیین نامه مربوطه همچنان نهایی و ابلاغ نشده است که در توییت اخیر رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز بر آن تاکید شده است که : تدوین آیین نامه اجرایی نحوه همسان سازی حقوق بازنشستگان توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه در مراحل پایانی قرار دارد. پس از تصویب این آیین‌نامه در هیات دولت، اجرای آن آغاز خواهد شد.

اخباراقتصاد
بازنشستگانپربازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی