علت تاخیر واریز سود سهام عدالت مشخص شد/ یک تصمیم مهم برای سهامداران

بدون دیدگاه

علت تاخیر واریز سود سهام عدالت مشخص شد/ یک تصمیم مهم برای سهامداران
اقتصادنیوز: با توجه به اینکه هنوز چند شرکت بورسی، بخشی از سود سهام عدالت را واریز نکردند چنین به نظر می‌رسد زمان واریز سود سهام عدالت در خردادماه 1403 باز هم تأخیر داشته باشد.
برخلاف آنچه که چندی قبل مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص زمان واریز سود سهام عدالت در خرداد 1403 اعلام کرده بود اما بررسی های اقتصادنیوز حاکی از آن است که تاکنون این سود به حساب سهامداران واریز نشده است.

تعداد سهامداران سهام عدالت
عشقی 19 خردادماه در نشست هم‌اندیشی معاونان هماهنگی امور اقتصادی استانداری‌های سراسر کشور به موضوع سهام عدالت اشاره کرده و گفته بود: «سهام عدالت یک موضوع پیچیده در فضای اقتصادی کشور است، به طوریکه در حال حاضر اندازه سهام عدالت ۱۰ درصد بازار سرمایه است و نزدیک به حدود ۸۰۰ همت فقط دارایی‌های بورسی سهام عدالت است که بین ۵۰ میلیون نفر تقسیم شده است. حدود ۲۰ میلیون نفر به صورت مستقیم سهامدار سهام عدالت شده و مابقی در قالب شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام دار هستند.»

به گزارش اقتصادنیوز، در این زمینه سازمان بورس و اوراق بهادار پیگیر دریافت مرحله سوم سود سهام عدالت از شرکت‌های باقی مانده است تا پس از تکمیل وجوه و تصویب در شورای عالی بورس، سود پرداخت شود.

علت واریز نشدن سود سهام عدالت
مهدی حاجی‌وند، دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت درباره واریز نشدن سود سهام عدالت به باشگاه خبرنگاران گفته بود:«چند شرکت بخشی از سود سهام عدالت را واریز نکردند و کماکان پیگیری‌ها از سمت سازمان بورس و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در حال انجام است به محض این که سود‌ها دریافت شود زمان واریز آن اطلاع رسانی خواهد شد.»

به گزارش اقتصادنیوز، چنین به نظر می رسد با توجه به اینکه دست سازمان بورس و اوراق بهادار از سود سهام عدالت شرکت های یاد شده خالی مانده، زمان واریز سود سهام عدالت هنوز قطعی نشده است.

یک تصمیم مهم برای سهامداران عدالت
به گزارش اقتصادنیوز، چند روز قبل نیز یک تصمیم مهم در خصوص سهامداران عدالت در استان‌ها اتخاذ شد که بر اساس آن و با توجه به مصوبه شورای عالی بورس، چند استان آگهی دعوت به مجمع خود را منتشر کردند.

آبان‌ماه سال ۱۴۰۲ بود که شورای عالی بورس مصوبه‌ای مبنی بر اینکه مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت باید تا پایان شهریور ۱۴۰۳ برگزار شود، ابلاغ کرد. به گزارش اقتصادنیوز، بر این اساس، 2 استان خراسان شمالی و زنجان به‌عنوان پایلوت در مرحله اول انتخاب شدند که قرار بود تا پایان سال ۱۴۰۲ مجامع آنها برگزار شود که این امر تحقق یافت.

در این زمینه، مهدی حاجی‌وند، دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت به باشگاه خبرنگاران گفته بود: «امسال هم استان گیلان مجامع خود را برگزار کرد و در راستای تبیین و هماهنگی مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت، سازمان بورس به ۲۴ استان سفر و جلسات مختلفی در تک تک این استان‌ها با مراجع مربوطه برگزار کرد.»

وی در این زمینه گفت: « چند استان هم فعلا آگهی برگزاری مجمع خود را منتشر کردند و به نظر می‌رسد استان‌هایی همچون ایلام، کرمان، قزوین و استان مرکزی مجمع خود را تا پایان تیرماه برگزار کنند. سایر شرکت‌ها به محض اینکه اقدامات آنها نهایی شد آگهی خود را در کدال منتشر خواهند کرد تا طبق مصوبه شورای عالی بورس مجامع برگزار شود.»

اخباراقتصاد
پربازدیدسهام عدالت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی