وزیر علوم:سلایق سیاسی هیچ نقشی در تغییر و انتصاب روسای دانشگاهها ندارد

“محمد علی زلفی گل” پنجشنبه شب در حاشیه یادواره شهدای ورزشکار شهرستان همدان در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: در همین ارتباط، تغییر رییس دانشگاه تهران هیچ ارتباطی به نامه نگاری وی با ریاست قوه قضاییه ندارد و این جابجایی بر اساس روال کاری و بر مبنای اصول تخصصی و مدیریتی انجام شده است.

وی اظهار داشت: تغییرات مدیریتی با اتمام دوران مسوولیت و استقرار دولت جدید با نگاه و سیاست های کاری متفاوت، امری کاملا معمول و طبیعی است که به رغم اینها هیچ عجله ای برای تغییر روسای دانشگاه ها وجود ندارد. 

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه تغییرات مدیریتی در دانشگاههای کشور با صبر و حوصله و همچنین بررسی های دقیق علمی و تخصصی انجام خواهد شد، تصریح کرد: مجموعه مدیران و روسای دانشگاه ها با سال ها تلاش و کسب تجربه و تخصص سرمایه های علمی و مدیریتی وزارت علوم محسوب می شوند که همواره باید قدردان زحمات و خدمات آنها باشیم.

زلفی گل گفت: تغییرات مدیریتی به واقع مصداق دو امدادی و مشعل المپیک است که برای رسیدن به مقصود و کسب موفقیت از فردی به فرد دیگر تحویل داده می شود.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر تغییرات مدیریتی موجب افزایش انگیزه و کارآمدی، تحول و نو گرایی با استفاده از توان، تخصص و نگاه های جدید در اداره امور خواهد شد که به هیچ عنوان نباید این روند طبیعی را سیاسی کرد.

زلفی گل تاکید کرد: از نظر منظر سیاسی با تغییر دولت بر اساس رای و نظر مردم، تغییرات مدیریتی برای هماهنگی و همسویی با سیاست ها و برنامه های جدید اجرایی، امری کاملا طبیعی و البته ضروری است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اساره به اینکه مدیران و کارکنان دانشگاه ها در واقع اعضای یک خانواده هستند، گفت: مدیران فعلی دانشگاه ها همگی توانمند، متخصص و سرمایه کشور هستند که ضمن پاسداشت و حفظ حرمت آنها، روند تغییرات به مرور و با کار کارشناسی، انجام می‌شود.

زلفی گل درباره بازگشایی دانشگاه ها نیز گفت: وزارت علوم در خصوص نحوه بازگشایی دانشگاه و حضور دانشجویان تابع نظر ستاد ملی کرونا است هر چند هم اینک نیز همانند سال گذشته برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد و دکترا که به مرحله انجام پایان نامه رسیده اند، کلاس ها حضوری برگزار می شود.

به گفته وی، فرایند آموزشی و پژوهشی دانشگاه ها نیز به صورت تلفیقی یعنی حضوری و مجازی انجام می شود و وزارت علوم در صورت واکسیناسیون کامل دانشجویان و موافقت ستاد ملی کرونا، آمادگی لازم برای برگزاری کلاس ها و آموزش حضوری را دارد.

به گزارش ایرنا، آیین تجلیل از خانواده شهدای ورزشکار استان همدان شامگاه پنجشنبه با حضور “محمد علی زلفی گل” وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و سردار “رضا طلایی نیک” معاون وزیر دفاع برگزار شد.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی